ילדי גן חלמונית והחללית
ילדי גן חלמונית והחללית

בגן חלמונית ברחובות השמיים הם כבר לא הגבול. כך למדו הילדים על החלל בהשראת החללית 'בראשית'

בעוד החללית הישראלית 'בראשית' עושה את דרכה אל הירח, בגן חלמונית ברחובות הגיע לשיאו פרויקט חקר החלל בהשראת הגננת ענת קלסדי ואביה של אחת הילדות שמשמש כמדען בפרויקט האמיתי. צפו בווידאו

פורסם בתאריך: 24.2.19 08:24

-->

בגן חלמונית, גן עירייה לילדי טרום טרום חובה ברחובות, נערכה ביום שישי מסיבה לכבוד שיגור החללית 'בראשית', באירוע מרגש שהיווה את שיאו של פרויקט בן כמה חודשים שהתקיים בגן בנושא החלל.

הפרויקט החל באופן ספונטני כשילדה מהגן, שאביה הוא אחד המדענים בפרויקט 'בראשית', סיפרה על ביקור שמשפחתה ערכה במכון המחקר והראתה לשאר החברים תמונות מהביקור. הגננת, ענת קלסדי, התלהבה מהסקרנות שהנושא עורר בילדים וראתה בכך הזדמנות ליזום למידה קצת אחרת.

כך החל להתפתח בגן פרויקט חקר החלל, שנמשך מספר שבועות והעמיק והתרחב ככל שנסחפו אליו הילדים, שגם הדביקו בהתלהבות את הוריהם.

בתום חודשיים מושקעים של לימוד ובניית חללית, בני הארבע מדברים בידענות על מערכת הכוכבים ועל חלליות. מסיבת השיגור, שכאמור היוותה את שיאו של הפרויקט, הופקה עד לפרט הקטן, לרבות עוגה בצורת חללית, חולצות של הפרויקט, כתר לכל ילד עם שמות של כוכבים, ארוחת עשר כמו בחללית, שיגור בלונים לשמיים עם ברכות הילדים ל'בראשית', ועוד.

קלסדי, שמנהלת את הגן מזה 17 שנים ומסיימת תואר שני בניהול מערכות חינוך, מספרת כי היא כלל לא התכוונה שמישהו יידע על הפרויקט מעבר לילדי הגן ולהוריהם, אבל ההצלחה פרשה לה כנפיים והביאה עמה אפילו את התקשרות הארצית, לשידור השיגור בגן בזמן אמת. משרד החינוך שלח לאירוע מפקחת, את העירייה ייצג סגן ראש העיר זהר בלום, ועל אף שהמסיבה ארכה זמן רב כל האורחים נשארו עד לסיומה, פשוט כי הם לא יכלו להפסיק להתפעל וליהנות.

ענת, השקעת המון בפרויקט החלל. מה הייתה התגובה הכי מרגשת שקיבלת מהילדים?

"הכי מרגש זה שביום שישי בערב קיבלתי הודעה בווטסאפ מאבא בגן, שהילד לא יכול להתאפק. הוא צילם את הירח וביקש מאבא לשלוח אליי דחוף".

איך הפרויקט שהתחיל בנובמבר בצעד קטן התפתח לכאלו היקפים של עשייה ולימוד?

"ההתלהבות של הילדים, הברק בעיניים, הרצון שלהם להמשיך וללמוד. הם בקשו ממני וגררו אותי לעשות דברים שלא תכננתי. לא תכננתי ללמד את כל העניין של מערכת השמש, אבל הם רצו וביקשו. זה הלהיב אותם ואני הייתי שם כדי לספק להם את הסקרנות ואת הכמיהה לידע. זה דור שזקוק להיות מאותגר".

לנוכח התלהבות הילדים, האם פרויקט החלל בגן יימשך?

"התהליך בעיצומו ויש למה לצפות. כל פינות הגן יהיו חלק מזה. בפינת האוכל נכין אוכל שמתאים לאסטרונאוטים, בפינה של הבית נכין לבובה בגדים וקסדה של חלל. נרחיב את החללית מכיוון שהילדים ביקשו גם עמדה לשינה. הם יודעים שאסטרונאוטים ישנים בעמידה וחגורים את עצמם כדי לא לעוף. אנחנו גם נעשה את תביעת הרגל בחול של ניל אמסטרונג. כעת אני מאמינה יותר מתמיד כי השמים הם רק ההתחלה".

זהר בלום: "מרגש לבוא לגן ולראות לא רק את המסיבה, אלא את התהליך שהילדים עוברים, את הלימוד שלהם על מה שקורה בחלל ועל בניית החללית. מדהים שזה קורה במקביל בפועל ובגן ילדים".

זהר בלום וענת קלסדי

 

ילדי גן חלמונית והחללית

ילדי גן חלמונית והחללית


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר