הפנינג לחינוך נגד אלימות בשז"ר
הפנינג לחינוך נגד אלימות בשז"ר

בשז"ר ערכו הפנינג לחינוך נגד אלימות

כך מקדמים שיח סובלני ומחנכים נגד אלימות: בית הספר שז"ר ערך הפנינג בן שבוע שלם עם אנשי מקצוע בנושא "תקשורת מכבדת וסובלנית" בשיתוף התלמידים וההורים

פורסם בתאריך: 16.1.19 07:34

-->

מפגשים, סדנאות, טורנירים וועדות משותפות: בית הספר שז"ר ערך הפנינג בית ספרי בנושא "תקשורת מכבדת וסובלנית" על מנת לחדד את ערך הסובלנות, ההעצמה והשיתופיות בבית הספר ולחנך נגד אלימות. הפרויקט החשוב נערך בשיתוף התוכנית העירונית "עיר ללא אלימות" להטמעת המסר המרכזי של תכנית מעש"ה, המורכבת מהמילים: מ-מוגנות ע-ערכים ש-שיתופיות ה-העצמה.

מטרותיה של התכנית לקדם אקלים מיטבי ותקשורת מכבדת וסובלנית. בשבועות האחרונים תוכננה ונבנתה בקפידה ובמחשבה רבה, בשיתוף פעולה מלא בין צוות החינוך, הנהגת ההורים הבית ספרית, אבי פיטרו וגיא משולם מובילי "עיר ללא אלימות" בחסות עיריית רחובות.

השבוע החל במפגש של ועדה שאמונה על כתיבת אמנה בית ספרית לתקשורת מכבדת בשיתוף מועצת התלמידים, הורים ומורים, בהנחיית היועץ הארגוני אורי אסייג. לאורך כל השבוע התלמידים שגררו בכל בוקר מרכיבים מתוך התקנון הבית ספרי באופן יצירתי ומגוון, תלמידי שכבה ג' שגררו בכיתות את ערך החודש "ניהול קונפליקטים", והפעילו הפסקה פעילה בנושא. התקיים טורניר מחניים לשכבות הגבוהות שמטרתו ללמד את הילדים לשחק משחק הוגן ולהפסיד בכבוד. נערכה סדנת כתיבת כרזות בנושא "סוף מעש"ה במחשבה תחילה" בהנחיית ד"ר עינת הולנדר. במהלך הסדנא המנחה הציגה את הפרויקט וסיפקה לילדים כלים בתחומי חשיבה יצירתית ושינוי עמדות. בשלב השני נעשתה עבודה כיתתית בחלוקה לקבוצות, על תכנון הכרזות והכנתן. בסוף היום הפעילות כולה התנקזה לטקס בית ספרי בהובלת נציגי מועצת התלמידים, וכל הכרזות הוצגו בתערוכה חגיגית. כל תלמיד קיבל צמיד עליו כתוב המסר של תכנית מעש"ה: "תקשורת מכבדת וסובלנית".

מנהלת שז"ר, גלית אשכנזי: "המסר החד משמעי של סובלנות, ערכים והעצמה הוא מדיניות בית ספרית וחלק מקודים משותפים, אחידים, אשר הופכים את בית החינוך שלנו למקום בו נעים ללמוד ולשהות".

מנהל " עיר ללא אלימות" אבי פיטרו, פנה בדבריו לתלמידים ולהורים שהגיעו להתרשם מכרזות ילדיהם במסר משתף ומאחד: "האחריות למיגור האלימות והשיח הפוגעני מוטלת על כולנו – מורים, הורים ותלמידים כאחד. עיריית רחובות בתמיכת ראש העיר ובאמצעות התוכנית תמשיך לתמוך ולתת ככול הנדרש בכדי לתרום לאקלים חיובי בקהילה".

מנהלת המחלקה לחינוך יסודי, שרה ווהב: "שבוע שלם של פעילות כל כך משמעותית ודאי השפיע על לבבות התלמידים והמסר ודאי הועבר ביסודיות. הדור הצעיר מקבל כלים משמעותיים בזכות העשייה של צוות בית הספר המצוין, כל הכבוד".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר