צילום אילוסטרציה

מסייע בירידה במשקל ומפחית סיכוי למחלות לב. כל מה שרציתם לדעת על תה ולא העזתם לשתות

השבוע צוין בעולם יום התה הבינלאומי. לי כהן, דיאטנית יחידת תזונה ודיאטה במרכז הרפואי קפלן, מפרטת על סוגי התה ועל סגולותיו הבריאותיות על פי מחקרים שעסקו בתחום

פורסם בתאריך: 18.12.18 08:13

-->

השבוע צוין בעולם יום התה הבינלאומי, עם תחילתו של החורף שאתו מגיעות גם הצטננויות, כאבי הגרון וכמובן גם הצורך בתרופת הפלא של סבתא – תה עם דבש ולימון. לי כהן, דיאטנית יחידת תזונה ודיאטה במרכז הרפואי קפלן, מפרטת על סוגי התה ועל סגולותיו הבריאותיות על פי מחקרים שעסקו בתחום.

מקור התה הקלאסי (Camellia sinensis) הוא במזרח אסיה, סין והודו. והוא מיוצר על ידי חליטת עלים או ניצנים של צמח התה. התה הקלאסי מוגש בדרך כלל בתפזורת. בתחילת המאה 20 החל שיווק תה בשקיות בד ובשנות ה-40 הוחל שיווק תה בשקיות נייר.

סוגי תה שונים נבדלים ביניהם בצבעם ובטעמם, הנובעים מרמת החמצון שלהם. מה שמייחד את סוגי התה השונים הוא שלב התסיסה, שמשנה למעשה את ההרכב הכימי ואת טעמו. לעיתים על מנת לקבל טעם או ארומה ייחודית מעורבבים סוגי תה שונים.

התזונאית לי כהן

 

תה שחור: התה הנפוץ ביותר במערב. תה מחומצן לחלוטין שעובר קמילה כדי לזרז את שבירת החלבון וכדי להפחית את כמות המים בעלה כבר בזמן הקטיפה. צריכת כמות גדולה של תה שחור עלולה לפגוע באיכות ספיגת הברזל בגוף.

תה אולונוג: תה זה נחשב התה האנין והמגוון ביותר. עובר חימום לעצירת החמצון בשלב מאוחר יותר מהתה הירוק, אך פחות מהתה השחור.

תה ירוק: תה זה הוא התה הנפוץ בעולם. בתהליך העיבוד שלו עוברים עלי התה חימום מיד לאחר הקטיף, על מנת לעצור את תהליך החמצון באופן מלאכותי. מאחר ותה ירוק הוא הפחות מחומצן הוא מצליח לשמר את הרכיבים הפעילים של התה (טנינים ופלבנואידים).

תה ירוק כולל פעילות אנטי בקטריאלית ואנטי חמצונית ובכך הוא מסייע בשמירה על בריאות האדם בכלל מערכות הגוף. מחקרים מצאו כי תה ירוק עשוי לסייע בתהליך ירידה במשקל, שיפור התנגודת לאינסולין, הפחתה של היתכנות למחלות לב ומניעה של התפתחות סוגי סרטן שונים. עם זאת מרבית המחקרים היו מחקרים קטנים וקצרי טווח. סקירת המחקרים הדגימה שדרושות כמויות גדולות (כ-6 כוסות ביממה) של תה הירוק על מנת לקבל אפקט אנטי חמצוני ומגן על גופנו.

תה לבן: מיוצר בכמויות קטנות משמעותית, מוכר בעיקר בסין ומחירו בדרך כלל גבוה יותר. תהליך הייצור כולל קטיף של עלים או ניצנים צעירים מאוד, שלעיתים נמנעת מהם חשיפה לשמש וכך גם נמנעת מהם היכולת לייצר כלורופיל.

חליטות צמחים: בשפה היומיומית משמשת המילה "תה" גם לחליטות של צמחים אשר אינן כוללות את עלי שיח התה. חליטות אלו מכונות לרוב "תה צמחים", או "חליטות צמחים", אך למעשה אין מדובר בתה, אלא בחליטת צמחים או פירות, עשבי מרפא או תבלינים. חליטות אלה אינן מכילות קפאין כלל והסגולות הבריאותיות המיוחסות לתה ירוק אינן חלות עליהן. לחליטות הצמחים השונות מיוחסות סגולות מרפא אחרות. שתיית כוס חליטת צמחים לא ממותקת שקולה לשתיית כוס מים. לכן בימות החורף על מנת להגביר את כמות השתייה ניתן לשתות חליטות צמחים לא ממותקות.

חשוב לזכור שספל תה מכיל כ-20-40 מ"ג קפאין. לכן, הקפידו על שתייה מרובה, גוונו במשקאות המכילים קפאין ובסוגי התה, והעיקר הבריאות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר