קייטנות מדע וטכנולוגיה
צילום אילוסטרציה

ילדי רחובות מוזמנים להפנינג חוויתי וחינמי בנושאי מדע

עיר המדע חוגגת 70 שנות מדע: עיריית רחובות תערוך לתלמידי כיתות א'-יב' מכל העיר חגיגה של פעילויות מרתקות ומעשירות, כולל תיבות בריחה, הדפסה בתלת מימד, מופע חווייתי ומשחקים במדע. הכניסה חופשית אך מותנית בהרשמה מראש

פורסם בתאריך: 24.4.18 06:42

-->

עיריית רחובות, באמצעות אגף החינוך והנוער, מזמינה את ההורים ותלמידי העיר להפנינג מדעי בנושא 70 שנה למדינה, שייערך במהלך שלושה ימים, ראשון עד שלישי ה-6-8 במאי, בין השעות 16:00-20:30. הפעילויות השונות במקום מתאימות לשכבות גיל שונות, החל מכיתה א' ועד לכיתה יב'.

במסגרת זו, יעמדו בפני התלמידים שבע תיבות בריחה לפיצוח, המייצגות שבעה עשורים של הישגי מדינת ישראל ב-70 שנותיה. דרך המשחק יכירו המשתתפים את ההמצאה ואת הממציאים, ייחשפו לחדשנות המייחדת אותה ואף יתנסו במתקן הממחיש את העיקרון הפיסיקלי שבבסיס ההמצאה.

בנוסף, יתקיים מופע מדע חוויתי של אורן פרבר באודיטוריום בנושא מצלמדע, העולם הנסתר מן העין. במופע יכירו המשתתפים את שיטת החשיפה הארוכה וכיצד היא שינתה את הבנתינו על גודל היקום, נגלה את העולם המופלא של צילום מיקרוסקופי ונראה כיצד המצלמה משמשת כמכונת זמן בעזרתה ניתן לדחוס זמן, למתוח זמן ולחקור את מסתורים הזמן ההפוך. המופע עשיר בהדגמות רבות ובהפעלות עם הקהל, שהופכים את הרעיונות המדעיים לנגישים ומלהיבים.

נמרוד שגב יקיים במקום משחקים במדע, כמו מנהרת רוח ותעופה, ברקים, קעקוע של ברקים על עץ, פעמון ואקום, ניגון באמצעות ברקים, בניית רובה משואב אבק, ועוד טכנולוגיות מעניינות ב-70 שנות מדינה.

במקום יתקיימו גם סדנאות ללמידה מדעית אשר יאתגרו תלמידים בחשיבה מחוץ לקופסא, באמצעות ערכות ייחודיות לניסוי וטעייה על מנת להבין את פלאי המדע. כל תלמיד יקבל ערכה המותאמת לגילאים שונים.

בנוסף תיערך במקום סדנה בנושא תכנון, עיצוב והדפסה בתלת מימד והבנת עולם המייקרים.

ההפנינג יתקיים ללא תשלום, אך מספר המקומות מוגבל. יש להירשם מראש לסדנאות ולהרצאה בפייסבוק 'עיריית רחובות' ובאתר העירוני תחת "מבזקים" ו"אירועים": www.rehovot.muni.il

האירוע ייערך באשכול הפיס ברחוב חנה אברך, סמוך לבית הספר קציר ברחובות.

ראש העיר רחמים מלול: "אנו מזמינים הורים וילדים לחגוג 70 שנות מדע כאן בעיר המדע, והכי מתאים לעשות זאת בדרך חווייתית של למידה והנאה יחד".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "אנו שמחים לציין באמצעים חינוכיים את ההישגים המדעיים של ישראל ב-70 שנות קיומה. יזמנו אירוע ייחודי ועשיר בתוכן שמעניק ערך מוסף לחגיגות העצמאות של המדינה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר