שוק רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
שוק רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

חשיפה: רבים מסוחרי השוק העירוני ברחובות יחתמו על הסכם המעבר למבנה השוק החדש

סוחרים רבים מהשוק העירוני ברחובות מודים כי הם מעוניינים במעבר, ובתיווכו של סגן ראש העיר מתן דיל אף נאספו חתימות רבות בדרך להסכם

פורסם בתאריך: 7.12.17 10:58

-->

בהצבעה האחרונה שקיימו סוחרי השוק העירוני ברחובות בדבר המעבר למבנה השוק החדש הצביעו כולם נגד המעבר, אלא שלעיתון "ערים" נודע כי מאז תמימות הדעים קצת התערערה ויש לא מעט סוחרים שדווקא מעוניינים להקים את דוכנם במשכנו החדש.

כך למשל, סוחר ותיק אמר השבוע: "אני הייתי עובר היום. נמאס לי משוק הישן. המדרכה לא מדרכה, המעברים צרים, מלוכלך פה".

סוחר אחר אומר: "מה שחשוב לנו זה רק שיישאר לנו אותו השטח".

השוק העירוני החדש במהלך הבנייה (צילום ג'ני גפטרשוסטר)

השוק העירוני החדש במהלך הבנייה (צילום ג'ני גפטרשוסטר)

 

השוק העירוני החדש - מבט מבפנים (צילום: רותי ורד)

השוק העירוני החדש – מבט מבפנים (צילום: רותי ורד)

 

אותם סוחרים, כמו רבים מחבריהם, מעדיפים לדבר בעילום שם. את רצונם לעבור לשוק החדש הם מביעים, בינתיים, רק בשיחות אישיות. אולי מפני שעדיין לא פופולארי לומר שהמעבר יכול להיטיב עם הסוחרים.

לעומתם, יושבת ראש ועד סוחרי השוק, סמדר כהן, עומדת איתנה בדעתה כי המעבר במתכונתו הנוכחית לא ייטיב עם הסוחרים ואומרת: "כרגע העירייה לא מבטיחה בשוק החדש את אותו השטח שיש לסוחרים בשוק הישן. העירייה מראה נכונות אדירה, הם כן משתדלים וכן עושים מאמצים, אבל נכון לעכשיו ממש אין פתרון לזה. הבעיה היא שהאנשים של התכנון והביצוע לא ירדו לשטח פעם אחת כדי להתייעץ עם הסוחרים ולשמוע מהם מה הצרכים שלהם. אם היו עושים כך, זה היה מסתדר".

בסיור שערכנו בשוק החדש דווקא הבטיחו האחראיים כי הסוחרים לא ייפגעו מבחינת שטחי המסחר שיוקצו להם, וגורם בכיר בעירייה אף אמר כי "הם יקבלו את אותו השטח שיש להם היום. מי שיקבל קצת פחות יפוצה כספית על ידי העירייה, ומי שיקבל קצת יותר יפצה כספית את העירייה".

סמדר כהן: "אני עוד לא שמעתי על סוחר אחד שרוצה לעבור. הוועד הוא בסך הכול צינור שמוביל מידע מהעירייה לסוחרים ואני לא קובעת כלום. בסוף מדובר בהצבעה ובהחלטה דמוקרטית של 150 משפחות. בהצעה הקודמת שהתקיימה לפני כחודשיים אפילו אחד לא רצה לעבור. כולם חתמו שהם לא רוצים לעבור".

כך או כך, מאחורי הקלעים פעל באחרונה סגן ראש העיר מתן דיל, שהצליח לאסוף חתימות של רבים מסוחרי השוק שמעוניינים במעבר לשוק החדש. נכון לעכשיו חסרות לדיל מספר מצומצם של חתימות ונראה כי ההסכם קרוב מתמיד.

מתן דיל

מתן דיל

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר