הפגנת מחאת הרב הספרדי (צילום: אנה גיא)
הפגנת מחאת הרב הספרדי (צילום: אנה גיא)

פרסום ראשון: המהלך לבחירת רב ספרדי ברחובות יוצא לדרך

משרד הדתות פרסם ברשומות על הקמת ועדת בחירות לנושא. הוועדה צפויה להתכנס לפני חודש ינואר

פורסם בתאריך: 4.10.17 12:48

-->

פרסום ראשון: משרד הדתות פרסם ברשומות על הקמת ועדת בחירות לבחירת רב ספרדי ראשי לעיר רחובות. הוועדה צפויה להזדרז ולהתכנס לפני חודש ינואר, שנחשב לתחילת שנת בחירות. זאת מאחר ועל פי החוק בשנת בחירות אין לוועדה אפשרות למנות רב ויש מספר מגבלות למינויים שונים ברשויות המקומיות.

כזכור, בחודש מאי השנה ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, וחברי המועצה שי קזיוף וגיורא בן ארי, הצליחו להעביר את ההצעה למינוי רב ספרדי ראשי לעיר בישיבת המועצה. ההצעה התקבלה ברוב קולות של 13 חברי מועצה בעד מול חמישה חברי מועצה נגד ושני נמנעים. מי שהצביעו בעד היו: רחמים מלול, בנצי שרעבי, מתן דיל, גיורא בן ארי, רונן אהרוני, גלי אפל, שי קזיוף, אבנר אקוע, אמיתי כהן, אבי מוזס, שלמה מונטג, אבאי זאודה ויפים זאיקה. בין המתנגדים נמנו: יניב מרקוביץ', רוני באום, אמיר ירון, עודד עמרם ויעל בק. נמנעו: אבי קינד ומרה קנבל. נעדרו מההצבעה: אביב איטח, זוהר בלום ויערה ספיר.

המועמד המוביל לתפקיד הינו הרב גדעון בן משה, תושב ירושלים אשר מעביר שיעורי תורה שנים ארוכות באחד מבתי המדרש ברחובות.

"כפי שאנו מסתפקים בראש עיר אחד, נסתפק ברב אחד"

"היציאה של התושבים לרחובות היא רק ההתחלה"

יעל בק בהפגנה נגד הרב הספרדי. היחידה שהגיעה להפגנה מבין חברי המועצה

יעל בק בהפגנה נגד הרב הספרדי. היחידה שהגיעה להפגנה מבין חברי המועצה

 

הפגנת מחאת הרב הספרדי (צילום: אנה גיא)

הפגנת מחאת הרב הספרדי (צילום: אנה גיא)

 

מינוי רב ספרדי בעיר רחובות הינו נושא שנוי במחלוקת, בעיקר בשל טענות של תושבים על כך שמינוי רב נוסף יעלה מאת אלפי שקלים בשנה.

עוד לפני אישור ההצעה במועצה, החלה לקום מחאה כנגד המהלך, שנובעת מהרצון לחסוך מאות אלפי שקלים מכספי הציבור. בישיבת המועצה עצמה נכחו כ-40 תושבים, שחלקם אף הקימו קבוצת מחאה בפייסבוק בשם: "תושבי רחובות בעד רב ראשי אחד". מקימת עמוד הפייסבוק, אליו הצטרפו אלפי תושבים, הינה מירב פלברג שהעלתה פוסט זועם בעניין וכתבה: "13 חברי מועצה מאמינים שצריך לבזבז 650 אלף שקל בשנה. בבקשה, תזכרו את זה בבחירות, אל תצביעו לפי מפלגה אלא למי שאכפת לו מהעיר שלנו".

תושב רחובות ניב שגיא: "רחובות וערים אחרות אינן זקוקות לשני רבנים. מקומם לגלות שהרב דרעי התערב במינוי הרב גם בערים נוספות והרב המיועד הוא בכלל מירושלים. זה מחזק את ההוכחה לאטימותם של חברי המועצה והעומד בראשה".

עינת בניטה: "כאישה המגדירה את עצמה דתית ומאמינה, יוצאת עדות המזרח, אני חושבת שרב אחד בהחלט מספק בכדי לענות על צרכי הדת של הציבור בעיר. חשוב כמובן לוודא שהרב מסוגל לייצג את כלל הציבור ושיהיו לו דמויות סמכותיות להתייעץ עמן הלכתית במידה ומדובר בסוגיה הדורשת התחשבות של מגוון המסורות של תושבי העיר. יש כל כך הרבה דברים נוספים שניתן לעשות עם התקציב: בתי ספר הממתינים להרחבות, תקציבים לטובת פיתוח השכונות, ועוד".

איטל בציר אלשיך, ממובילות המחאה, ציינה: "ידוע שבבחירת רב נוסף יש שיקולים ולחצים פוליטיים המופעלים על ראשי ערים, ולזה יש לשים סוף. הרי גם ככה החברה שלנו שסועה והחלטה זו רק תחריף את השסע העדתי. כדאי לדעת שלאורך השנים גם רבנים ספרדים הביעו התנגדות למינוי כפול של רבנים, כמו למשל: הרב בקשי דורון, הרב לאו, הרב עובדיה יוסף ז"ל, לצד חברי כנסת ושרים שרובם ככולם הסבירו שבחירת שני רבנים אינה יאה למדינה מתוקנת ורק תורמת להעמקת השסע העדתי. כפי שאנו מסתפקים בראש עיר אחד, נסתפק ברב אחד לכולם לעוד 70 שנה נוספות".

מימין: איטל אלשיך, מירב פלברג, ירושה אברהם, יוסי חזן (צילום: יותם קצור)

מימין: איטל אלשיך, מירב פלברג, ירושה אברהם, יוסי חזן (צילום: יותם קצור)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר