הפגנת מחאת הרב הספרדי (צילום: אנה גיא)
הפגנת מחאת הרב הספרדי (צילום: אנה גיא)

"היציאה של התושבים לרחובות היא רק ההתחלה"

אנשי מחאת "עיר אחת רב אחד" הפגינו מול הקניון והגיעו גם לכנס של יאיר לפיד בניסיון לשנות את החלטת המועצה למינוי רב ספרדי ראשי ברחובות

פורסם בתאריך: 16.6.17 14:04

-->

אנשי מחאת "עיר אחת רב אחד" קיימו בבוקר יום שישי בשבוע שעבר הפגנה מול קניון רחובות, כנגד הכוונה למנות רב ספרדי ראשי לעיר בנוסף לרב הראשי האשכנזי. בהפגנה נכחו כ-200 אנשים, ובהם גם חברת המועצה יעל בק שהייתה היחידה מבין נבחרי הציבור שהגיעה למקום.

יעל בק בהפגנה נגד הרב הספרדי. היחידה שהגיעה להפגנה מבין חברי המועצה

יעל בק בהפגנה נגד הרב הספרדי. היחידה שהגיעה להפגנה מבין חברי המועצה

 

הפעילה שירלי אשכנזי: "נאספנו, תושבי העיר המודאגים, כדי להפגין על כך שחברי מועצת העיר שכחו את התושבים מבלי לקחת בחשבון את צרכיהם בנושאים כמו ניקיון, דאגה לחינוך, רווחה ועוד. החלטת המועצה פשוט מקוממת ומפלגת ואני יוצאת מפה בקריאה: 'לא לפילוג עדתי וכן לאחדות'".

מירב פלברג ממובילות המחאה: "היציאה של התושבים לרחובות היא רק ההתחלה. אנשים קצו בחוסר ההתייחסות של העירייה לצרכיהם האמיתיים. זה בהחלט מעודד לראות יותר ויותר אנשים עוזבים את הכורסא הנוחה ויוצאים לשטח כדי להפגין ולהפסיק להיראות שקופים בעיניי חברי המועצה".

גם במוצאי שבת השמיעו אנשי המחאה את דעתם בכנס עם פעילי "יש עתיד" באולמי "שמיים כחולים".

בין היתר נשאל לפיד כיצד נציגיו במועצה לא התנגדו לאישור הרב הספרדי ולפיד ציין בתגובה כי אכן הייתה זאת טעות שאפשר לתקן. אחת הפעילות ניגשה אליו, לחצה את ידו וביקשה ממנו התחייבות לעבוד מייד כדי לשנות את ההחלטה בנוגע למינוי. לפיד השיב לה בחיוב.

מירב פלברג סיכמה: "לא נרפה עד אשר ההחלטה של העירייה תוסר לגבי רב נוסף. כולנו חדורי מטרה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר