תושבי כפר ביל"ו בהפגנה בדיון הוותמ"ל בירושלים
תושבי כפר ביל"ו בהפגנה בדיון הוותמ"ל בירושלים

תושבי כפר ביל"ו הגיעו להפגין בדיון הוותמ"ל בירושלים

רן שדה, תושב כפר ביל״ו: ״נראה שהוועדה כבר קיבלה את החלטתה בטרם התחיל הדיון"

פורסם בתאריך: 31.7.19 12:13

-->

עשרות תושבי כפר ביל"ו, בני נוער וילדים, הגיעו להפגין ולשבש את דיון הוותמ״ל בירושלים, שדן באדמות החקלאיות של המושב שאמורות לעבור לטובת בנייה בקרית עקרון.

ח"כ אלון שוסטר, לשעבר ראש מועצה אזורית שער הנגב, אמר בדיון הוותמ"ל כי מאחר והוחלט שהוותמ"ל סיים את תפקידו, הוא מציע שלא לקחת החלטות הרות גורל ולדחות את הדיון בנושא האדמות החקלאיות: "בלתי סביר שהחלטה אסטרטגית כזו, בעלת היבטים רחבים, תילקח מבלי שהוצגו כלל ההיבטים – צפיפות, תחבורה, רעש ועתיד כלל תושבי האזור, ויילקחו החלטות שיגרמו לטעויות בלתי הפיכות. עיר זקוקה למרחבים ירוקים וכפר לצידה. התפקיד של הוותמ"ל בהיסטוריה הסתיים. אני קורא לכם להפסיק לעבוד על פי תקנות חירום. אל תשתמשו במרחב הכפרי שיהפוך למרחב אורבני מאסיבי. אנא קחו את הדיון צעד אחד אחורה, בכדי להגיע להחלטה הגיונית ואחראית כוללת".

המושב מונה כ-330 משפחות ושטחי החקלאות בו כוללים 2,100 דונם, שעל פי תושבי כפר ביל"ו כולם מעובדים. על פי התוכניות של ועדת הוותמ"ל, צפויים להילקח 1,400 דונם מהמושב, כך שיישארו רק 700 דונם לעיבוד חקלאי.

רן שדה, תושב כפר ביל״ו: ״נראה שהוועדה כבר קיבלה את החלטתה בטרם התחיל הדיון. הרי כבר נקבע כי הוועדה אינה מועילה ואמורה להתפזר לאחר הבחירות, וכעת היא מקיימת מחטף אדמות, לכאורה, כל עוד ניתן, בזמן הביניים עד להקמת הממשלה, ומקיימת שולחן קצבים להכחדת החקלאות וההתיישבות במשוא פנים וללא חשיבה עתידית מושכלת ומאורגנת״.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר