חובב צברי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
חובב צברי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

חובב צברי על הפגנת תושבי כפר ביל"ו: "מחאת המפונקים"

ראש מועצת קרית עקרון, חובב צברי: "בקרית עקרון עדיין לא החלטנו האם לצחוק או לבכות לנוכח חסימת צומת הכניסה ליישוב שלנו על ידי שכנינו "החקלאים". נגמרו הימים בהם אחד גר בנחלה של 10 מיליון שקלים והשני אין לו אפילו ממ"ד בעת מלחמה והוא גר ברכבות משנות ה-50"

פורסם בתאריך: 30.7.19 07:28

-->

ביום ראשון בבוקר התקיימה הפגנה של תושבי כפר ביל"ו נגד תכנית הוותמ"ל שנועדה להמיר את אדמות המושב החקלאיות ולהפוך אותם לשטחי בנייה רוויה. המחאה כללה את חסימת צומת ביל"ו באמצעות טרקטורים.

הפגנת תושבי כפר ביל"ו בצומת ביל"ו

הפגנת תושבי כפר ביל"ו בצומת ביל"ו

 

אמש (שני) הגיב ראש מועצת קרית עקרון על המחאה ואמר: "המחאה התקיימה בעקבות התוכנית של הוותמ"ל להסבת חלקה ג' למען הרחבת קרית עקרון ויצירת היצע של שטחים לילדי תושבי המועצה. בעוד ששכנינו נאבקים על חלקה מרוחקת שהם מנכסים לעצמם והיא אינה מעובדת חקלאית, אנו בסך הכל מבקשים לבנות בית לילדים שלנו. אנו, תושבי קרית עקרון, יוצאים גם כן למחאה – "מחאת המפונקים". לא ייתכן כי תקום מהומה על העברת אחוז אחד בלבד משטחי המועצה האזורית גזר, אותם מרבית "החקלאים" מספסרים לצימרים ולחקלאות השמש הסולארית. מדובר בקרקעות מדינה שהפכו לנחלתם של תושבי המושבים. המאבק שלנו הוא מאבק על אופייה של החברה בישראל".

צברי ממשיך ומסביר את עמדתו: "חשוב להבהיר כי אין זו מלחמה של מועצה כנגד מועצה, אלא של קומץ של אנשים במיעוט. נגמרו הימים בהם אחד גר בנחלה של 10 מיליון שקלים והשני אין לו אפילו ממ"ד בעת מלחמה והוא גר ברכבות משנות ה-50. לא נוותר עד שנוכל להציע דיור ראוי לזוגות צעירים ולתושבי קרית עקרון".

מפת האיומים על כפר ביל"ו (גרפיקה: חנה ערן)

מפת האיומים על כפר ביל"ו (גרפיקה: חנה ערן)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. יואל

    כפר ביל"ו אינו נלחם נגד קרית עקרון אלא על זכותו להתפרנס נוח לראש המועצה להפוך את המאבק לעדתי, או פוליטי. חבל. זו גישה נמוכה וקנטרנית. אפילו תושבי קרית עקרון שהשתתפו במחאה מבינים שאין לחנוק את הקרייה. טפל קודם כל ברחובות המוזנחים שלך ראש המועצה במקום לכתוב מכתבים

  2. תושב עקרון.

    חחחחחח, באמת מי שיגור שם יהיו ילדינו תושבי עקרון?

    אכן, נגמרו ימי התמימות, כל ילד מבין שמדובר באינטרסים אחרים, אדון חובב.

    כאילו שחסרות עתודות בנייה במדינה.

  3. שלמה

    חובב, מתבייש שאתה הראש מועצה שלי, אין סיבה להגדיל את עקרון בטח לא על חשבון שטחים חקלאות/ירוקים

  4. מני

    תטפל ברכבות ותעשה שם התחדשות עירונית יא אפס מושחט ו שוחד שלא עושה כלום!

  5. יהודה

    חחחאעלק "אחוז אחד" אתה רוצה לקחת להם את כל השטחים החקלאיים! אנחנו אוהבים את חקלאי תושבי קריית עקרון אוהבים את חקלאיי כפר בילו שבזכותם שגירשו מכאן את הבדויים והכשירו לנו את הקרקע יכלו הסבים והסבתות שלנו להקים את ק.עקרון עוד לפני שבכלל חשבו עליך! אנחנו נהנים היום מהתוצרת החקלאית שלהם ונהנים מהשטח הירוק אותו הם מטפחים למופת! לא ניתן לך לפגוע בחקלאי כפר בילו!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תבנה שכונה חדשה ותשאיר את השאר בשכונות רכבת!? תטפל קודם בתוך העיר שלנו ותטפח אותנו! אתה לא עושה כלום כבר כמה שנים! מתעסק רק לפגוע בחקלאיים מלחי הארץ שהקימו לנו כאן את המדינה! מתביישת שכזה הוא ראש העיר שלי!

  7. אחד שיודע

    צוברי חובב "החביב" מכליל את השטחים החקלאיים של כפר בילו עם השטחים של כל המועצה (כאילו נוכל לגור כאן ולגדל שם) אז אם כך אוכלוסיית מועצה אזורית גזר כ-27,000 נפשות…ק.עקרון כ-10,000 נפשות…אז מי צריך יותר את אדמות מועצה אזורית גזר!?

  8. מליחי

    חבר ותיק אל תתייחס אל השטחים של בילו כאל שטחים של המוצה! תתייחס אל בילו כאל ישוב חקלאי עצמאי וכך אל שטחיו החקלאים שלו! 1% אחד מהמוצה 90% אחוז מהישוב! מה נהיה איתך? איפה חובב שהכרתי בילדותי עם מוסר ודרך ארץ!?

  9. עדנה תושבת קריית עקרון

    המפגינים קומץ של חבורת אינטרסים מיליונרים, בעלי קרקעות לא שלהם ( קרקעות מדינה) שרוצים לשמור לעצמם וילדיהם את השטחים של המדינה ולהתעשר על חשבונינו.
    למה אתם חושבים שלכם, לילדכם ונינכם יהיו קרקעות ובתים ואנחנו נגור אצלכם בשכירות חזירית ולא יתאפשר לנו ולילדנו לרכוש דירה במקום שעשרות שנים אנחנו חיים וגרים כאן.
    שנים רבות לא נבנו דירות, האוכלוסיה גדלה והילדים שלנו
    דור ההמשך נאלצים לעזוב את האזור כי אין בניית דירות לא לקניה ולא להשכרה.
    הגיע הזמן שיבנו דירות לנו ולדור ההמשך.
    ודרך אגב השטחים "החקלאים" כביכול מזמן לא מניבים פרי … מנסים לעשות מיניפולציה ומראים לנו איזה שטח חקלאי שמגדל חצילים ובפועל רוב השטחים החקלאים לא מעובדים ובונים צימרים וכל מני עסקים קטנים אצלם והילדים שלנו נאלצים לעזוב בגלל חוסר דיור.
    מחכים בקוצר רוח לתחילת הבניה אודה מאוד לעדכונים.

  10. עדנה תושבת קריית עקרון

    עיתון ערים שאמור להיות אוביקטיבי מפרסם גם את התגובות שבעד בניה של דירות לדור המשך ומשום מה לא פורסם תגובת בעלי ולא פורסם תגובתי חבל שכך אתם נוהגים בחוסר אובייקטיביות ובזה שאתם לא מפרסמים את לא מפרסמים את התגובות בעד הבניה לצערי מעלה בי שאלות על נקיטת צד של המערכת….

  11. לבני

    תושבי כפר בילו חמדנים ומפונקים תגידו לעם בדיוק מה קורה בחדרי חדרים ושהמלחמה שלכם היא לקבל יותר פיצויים על אדמות שחלקם כלל לא מעובדות. האדמה לא שלכם היא של המנהל – ברצונו נתנה לכם וברצונו לקחה מכם, כך היה עם העיר אשדוד, כך היה עם יקנעם וכך יהיה עם עקרון.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר