הפגנת תושבי כפר ביל"ו בצומת ביל"ו
הפגנת תושבי כפר ביל"ו בצומת ביל"ו

תושבי כפר ביל"ו חסמו את צומת ביל"ו במחאה על התוכנית להפוך שטחים חקלאיים לשטחי בנייה

תושבי כפר ביל"ו מפגינים נגד תכנית הוותמ"ל שנועדה להמיר את אדמות המושב החקלאיות ולהפוך אותם לשטחי בנייה רוויה. לטענת תושבי המושב, מדובר בצעד אלים שיחסל את המושב החקלאי שמעבד את אדמותיו קרוב ל-100 שנים ויגזול את פרנסתם של עשרות תושבים, בדרך להפיכת המקום לעוד שכונה עירונית

פורסם בתאריך: 28.7.19 08:51

-->

מאות תושבים מכפר ביל"ו, ובהם ילדים ומבוגרים, הגיעו הבוקר (ראשון) להפגנה בצומת ביל"ו כנגד נגד כרסום השטחים החקלאיים באזור. המפגינים פתחו בקריאות "לא ניתן את כפר ביל"ו לחסל" והם אוחזים בשלטים שונים, ובהם הקריאות: "כחלון, עצור את האסון". לצומת הגיעו גם טרקטורים עם בני המושב, וההפגנה יוצרת פקקי תנועה. יחד עם זאת, שוטרים נמצאת במקום וההפגנה צפויה להסתיים בקרוב, על פי רישיון ההפגנה שניתן מראש על ידי המשטרה.

תושבי כפר ביל"ו מפגינים נגד תכנית הוותמ"ל שנועדה להמיר את אדמות המושב החקלאיות ולהפוך אותם לשטחי בנייה רוויה. לטענת תושבי המושב, מדובר בצעד אלים שיחסל את המושב החקלאי שמעבד את אדמותיו קרוב ל-100 שנים ויגזול את פרנסתם של עשרות תושבים, בדרך להפיכת המקום לעוד שכונה עירונית.

הפגנת תושבי כפר ביל"ו בצומת ביל"ו

הפגנת תושבי כפר ביל"ו בצומת ביל"ו

 

בוותמ"ל יתכנסו השבוע במטרה להחליט האם לאשר את התוכנית לפיה כ-500 דונם מהשטחים החלקאיים של כפר ביל"ו יסופחו לקרית עקרון ויהפכו לשטחים לבנייה רוויה, שעליהם ייבנו יחידות דיור ומרכזים מסחריים.

תושבי הכפר מסבירים נגד מה הם נלחמים: "התוכנית תגרום להרס החקלאות ולהרס פרנסתם של עשרות משפחות של חקלאים מכפר ביל"ו, לטובת כרישי נדל"ן ואינטרסים פוליטיים של השר כחלון. מדובר בחיסול של מושב שהוקם לפני 90 שנה על ידי חלוצים, ועד היום יש בו גידולים לרבות אבוקדו, פרחים, גידולים אקזוטיים מהמובילים בעולם, כוורות ועוד".

צבי אלון, תושב כפר ביל"ו ותיק, מסביר מדוע התוכנית היא עוול: "בכפר ביל"ו חיים עשרות חקלאים. זוהי אלימות לקחת מהם, בשם מצוקת הדיור, 70% מאדמותיהם. אין מדינה בעולם שנוהגת כך עם החקלאים שלה. אם קרית עקרון צריכה שטח, שיבקשו מהחקלאי 10-15%, אבל שכמה פקידים יחליטו שישוב חקלאי בן 90 יהפוך לשכונה ברחובות? זה כבר הזוי ופסול ברמה הלאומית".

מה יישאר מהאדמות החקלאיות לפי התוכנית?

"השטחים החקלאיים של המושב משתרעים על פני 2,100 דונם. על פי התוכניות צפויים להילקח 1,400 דונם, כך שיישארו אך ורק 700 דונם לעיבוד חקלאי, דבר אשר לא יאפשר קיום לתושבי המושב החקלאים והשטחים העירוניים ישתלטו עליהם. לפי התוכניות האדמות יסופחו בצורה הבאה: ותמ"ל קרית עקרון – 500 דונם; שטח תכנית המתאר בנוסף לוותמ"ל קרית עקרון – 700 דונם; קרקע משלימה עירונית נוספת לרחובות – 200 דונם; הגדלת בסיס צה"ל – 11 דונם".

מפת האיומים על כפר ביל"ו (גרפיקה: חנה ערן)

מפת האיומים על כפר ביל"ו (גרפיקה: חנה ערן)

 

רותם ידלין, ראשת המועצה האזורית גזר: "מאות מתושבי האזור, מגיל חודש עד גיל 96, הגיעו לומר שלא ניתן יד לחיסול המושבים החקלאיים. תוכנית ותמ"ל קרית עקרון היא בכייה לדורות והרס של שני מושבים חקלאים מראשית ההתיישבות, כפר ביל"ו וגני יוחנן".

כפר ביל"ו אינו המושב היחיד שיצא להילחם על אדמותיו. מאבק דומה נגד חיסול שטחים חקלאיים למטרת בנייה מתנהל בכל הארץ, בין השאר במושב צופית ליד כפר סבא, בכפר ביאליק ליד קרית אתא, ורק בשבוע שעבר, לאחר מאבק ממושך של מושב מגשימים ממועצת דרום השרון, אישרה הוועדה את הפקדת תכנית תמ״ל 1072 על אדמותיו והותירה אותו עם 30% מאדמותיו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המאבק חשוב לכולנו, מדובר בהרס החקלאות על חשבון התרחבות לא מידתית של בנייני מגורים ובלי תשתיות מתאימות מה שיגרום לפקקים איומים…
    ואל לנו לשכוח שזאת החקלאות אשר בנתה את מדינת ישראל ועדיין מהווה פרנסה למשפחות רבות. אסור לנו לתת לזה להיעלם. מוכרחים להיאבק. הישרדות החקלאות על הפרק!!!

  2. עמית

    צריך להבין שלא מדובר פה רק בבעיה של החקלאים. פגיעה בשטחים חקלאיים היא פגיעה בכל אוכלוסיית האיזור

  3. ישראלית, מאזור רמלה

    כל הכבוד לאנשי כפר בילו ולמי שבא להשתתף במחאתם.
    מחאה של כל ישראל. צריך לשמור על המושבים, על החקלאות, על הריאות הירוקות, על תושבי עקרון שגם הם לא רוצים את ההרחבה הזו. לראייה היו היום תושבי עקרון שבאו להפגין עם בילו.
    בהצלחה.

  4. סל

    שום חקלאות לא מתרחשת בבילו א' וב' מה שיש שם זה ספסרות בקרקע והמתנה שהקרקעות יניבו רווח כספי באחד הימים! הפרנסה היחידה שם היא צימרים לזוגות בוגדים מחסנים של יבואנים, לוחות סולארים ועוד… שום קשר לחקלאות.
    מה שיש לנו חבורה של מליונרים שחיים ברווחה לעומת תושבי עקרון שגרים בדירות עמידר משנות החמישים ללא ממ"ד וללא עתיד למגורים ראויים.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר