המרכז האקדמי פרס
המרכז האקדמי פרס

כל ההסברים על סכסוך החניה במרכז האקדמי פרס

לא ברור לכם מי נגד מי בכל מה שקשור לסכסוך החניה במרכז האקדמי פרס ומה מקור המחלוקת? ב"ערים" ננסה לעשות לכם סדר באמצעות ריאיון עם יו"ר אגודת הסטודנטים נוי פארג'

פורסם בתאריך: 26.5.19 08:39

-->

אחרי ההתמוטטות של סגן ראש העיר לשעבר, עמי פינשטיין, בצל המחלוקת על שטחי החניה בפארק הורוביץ', היום (ראשון) אגודת הסטודנטים של המרכז האקדמי פרס, בראשות נוי פארג', תצא להפגנה מול בניין עיריית רחובות בשל הסכסוך על החניה בסביבת המכללה. למסתכלים מהצד לא תמיד ברור מי נגד מי בסכסוך הזה, מי מרוויח ומי מפסיד, ומה מקור המחלוקת. ב"ערים" ננסה לעשות לכם סדר.

הגורמים המעורבים בסכסוך הם לפחות חמישה: האחים פיינשטיין, בעלי קרקעות ותיקים בעיר, שבבעלותם בין השאר החניונים שליד המרכז האקדמי, לרבות אולם האירועים טופ דוראן והחניה שלו. האחים מצויים בסכסוך ביניהם.

עוד גורמים המעורבים בסאגה הם עיריית רחובות, הסטודנטים בהובלת אגודת הסטודנטים שבראשותה עומדת נוי פארג', וכן אביב איטח, חבר האופוזיציה שכיהן בעבר כיו"ר אגודת הסטודנטים של פרס, ושותף בימים אלה בהובלת מחאתם.

נוי פארג' מספרת על מקור הבעיה מנקודת מבטם של הסטודנטים: "מדובר כאן בסכסוך בין האחים פיינשטיין. בעבר היה לנו הסדר עם אחד מהאחים, שכל שטח החניה יימכר בכרטיסייה והעלות תהיה חמישה שקלים לכל היום. כשהאח השני הגיע מחו"ל אחרי כמה שנים טובות, הוא החליט שהוא מכפיל את מחיר החניה, לא פחות ולא יותר, ושהוא מקבל רק מזומן לא כרטיסייה. זה יצר פקקים נוראיים שאי אפשר לתאר. יותר מזה, לאח שלו, שלו היינו משלמים חמישה שקלים בכרטיסייה, יש רק שליש משטח החניון, מה שגרם לכך שהכרטיסיות שלו נגמרו וכולם נוהרים לשטח של שני השליש הנותרים, של האח השני. ככה גם יש פקקים ובלגן וגם הפכנו ללקוחות שבויים של חניה במחיר עשרה שקלים. במקביל העירייה החליטה לסמן את כל האזור בכחול לבן, אחרי שחלק אחר משטח החניה אחד האחים צבע באדום לבן".

נוי פארג', יו"ר אגודת הסטודנטים במרכז האקדמי פרס

נוי פארג', יו"ר אגודת הסטודנטים במרכז האקדמי פרס

 

אז כמה הסטודנטים משלמים עכשיו ולמי הם משלמים?

"העירייה העלתה את התעריף בפנגו ל-15 שקלים, שזה פי 3 ממה שהיינו רגילים לשלם לאח שלוקח 5 שקלים, וגם יותר מהעשרה שקלים שלוקח האח השני. מעבר לזה העירייה נותנת פה דוחות של 500 שקלים, שזה לא דוח שבדרך כלל נותנים. הסטודנטים כאן חוטפים הרבה דוחות ויש בלגן מטורף וכאוס".

ניסיתם להסדיר את העניין מול פינשטיין?

"ניסיתי להגיע איתו לאיזה הסדר לפני כמה חודשים. הוצע לנו שנקבל 70 חניות, אבל על זה אני צריכה לשלם ביטוח, להביא שומר ושער חשמלי, שזה לבד מייקר לי את המחיר ל-10,000 שקלים בחודש, שזה לא נורמלי. מה גם שאני לא מוכנה לשלם מכספם של 5,000 סטודנטים בעבור 70 סטודנטים שיחנו".

אז הטענות שלכם הם נגד האחים פינשטיין או נגד העירייה?

"המלחמה שלנו היא לא נגד האחים פינשטיין אלא נגד העירייה. אנחנו רוצים אחת ולתמיד שהעירייה תבטל את הכחול לבן. אין צורך בו. הם טענו שיש צורך בתחלופה ואין שום צורך בתחלופה. מחנים רק סטודנטים שבאים ללמוד בבוקר ובערב ואין תחלופה נוספת באזור, אפילו תחת המכללה יש סימון כחול לבן שעולה 15 שקלים. אנחנו דורשים שהעירייה תגביל את מחירי החניה, שישחררו אדמות באזור לחניה, שיתנו לנו פתרונות ושידאגו לסטודנטים ולמכללה הכי גדולה ברחובות".

עד כמה אביב איטח, חבר המועצה ואיש האופוזיציה, שותף למאבק שלך?

"הכול התחיל להתברר כשאביב איטח ואני שיגרנו מכתב לראש העיר ואמרנו שלא ברור לנו מי צבע את החניה באדום לבן, העירייה או בעל החניון. אז בעל החניון בעצם הודה שכל הבלגן הזה נוצר מזה שהוא החליט שהוא רוצה שכולם ישלמו רק לו. המהלך הוא שלי ושל אביב, אבל אני מובילה אותו. אביב יודע להנחות אותנו".

נזכיר כי מהעירייה נמסר כי "הסדרת החניה ברחוב תביא דווקא לתחלופה של רכבים ולכך שעוד סטודנטים יוכלו לחנות במקום, מאשר חניה חופשית שגורמת לכך שרכבים נשארים במצב סטטי כל היום. סמוך למרכז האקדמי פרס נצבעו לאחרונה רק הרחובות מודעי ופרס בכחול לבן. ביתר הרחובות באזור כבר קיימת חניה מוסדרת בכחול לבן. נציין כי עיריית רחובות יחד עם מכללת פרס פעלו לכך שבעל חניון פרטי סמוך יגבה דמי חניה בסך 5 שקלים ליום, תעריף שהינו זול יותר מתעריף חניה בכחול לבן יומי או לפי שעה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר