דוד בר קפרא ז"ל
דוד בר קפרא ז"ל

רצח החקלאי הרחובותי: אחרי שנים משרד הביטחון הכיר בדוד בר קפרא כנפגע פעולות איבה

בתום מאבק ארוך של בני המשפחה, במשרד הביטחון החליטו להכיר בדוד בר קפרא ז"ל כנפגע פעולות איבה, לאחר שנרצח בשנת 2015 בידי פלסטינים במהלך שוד אלים במושב פדיה. בני המשפחה: "אבא היקר. בלוויה, מעל מיטתך, נשבענו שלא ננוח עד אשר יובאו רוצחיך לדין ושנמשיך במאבקנו עד אשר תוכר כנפגע אירוע טרור"

פורסם בתאריך: 29.1.19 12:32

-->

בתום מאבק ארוך של בני משפחת בר קפרא הרחובותית, במשרד הביטחון החליטו להכיר בדוד בר קפרא ז"ל, שנרצח בשנת 2015 בידי פלסטינים במהלך שוד אלים במושב פדיה, כנפגע פעולות איבה.

בקשת משפחתו של בר קפרא להכיר בו כקורבן פעולות איבה נדחתה פעמיים בעבר על בסיס חומרי החקירה, אך לאור ממצאים חדשים שהובאו בפני הרשות המאשרת, העולים מהכרעות הדין של המורשעים בשוד וברצח, החליטה הרשות המאשרת להפוך את החלטתה ולקבוע כי יש יסוד סביר להכיר בבר קפרא ז"ל כנפגע פעולות איבה.

על פי אותם ממצאים, "הנאשמים נקטו באלימות חריגה ואכזרית כלפי המנוח, אלימות שלא נדרשה לצורך ביצוע השוד ושננקטה כלפיו במצב שבו כבר היה חסר יכולת להתגונן".

תגובת משפחת בר קפרא: "לאחר מאבק יום יומי במשך שלוש וחצי שנים, אנו מברכים על החלטת הרשות המאשרת להכיר ברצח אבינו דוד בר קפרא, השם יקום דמו, כנפגע טרור. במשך שלוש וחצי שנים חזרה המשפחה על עובדות האירוע והפנתה למשטרה ולפרקליטות שאלות קשות שנותרו ללא מענה. בפסק הדין מלפני מספר חודשים הדגיש בית המשפט כי הרוצחים נהגו באלימות חריגה מאוד במהלך האירוע, בייחוד לאחר שהכניעו את אבינו. הרוצחים לא חדלו מהכאת אבינו בכל חלקי גופו באכזריות אין קץ, בלבנים ובמקלות מעדר. אנו מברכים על כך שהרשות המאשרת חזרה בה מעמדתה ואימצה את גרסת המשפחה כפי שהובאה בפני שני הרכבי בית המשפט שדנו בתיק.

"אבא היקר. בלוויה, מעל מיטתך, נשבענו שלא ננוח עד אשר יובאו רוצחיך לדין ושנמשיך במאבקנו עד אשר תוכר כנפגע אירוע טרור. עתה, משפחתנו השכולה יכולה להתחיל להתאבל ולפעול להנצחת אבינו – דוד בר קפרא השם יקום דמו. אנו מודים לעו"ד שלמה ציפורי על ניהול מאבק עיקש להשבת כבודו של אבינו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר