דוד בר קפרא ז"ל
דוד בר קפרא ז"ל

"נמשיך להיאבק על כבודו של אבא עד שהאירוע יוכר כאירוע על רקע לאומני"

18 שנות מאסר נגזרו על עלאא דאר עאצי, פלסטיני בן 25 מבית לקיא, שהורשע בהריגתו של תושב רחובות דוד בר קפרא ז"ל. בני המשפחה עדיין מחכים לתשובות מהמשטרה והפרקליטות

פורסם בתאריך: 1.8.18 07:50

-->

בית המשפט המחוזי בלוד גזר ביום ראשון השבוע 18 שנות מאסר על עלאא דאר עאצי, פלסטיני בן 25 מבית לקיא, שהורשע בהריגתו של תושב רחובות דוד בר קפרא ז"ל בזמן שזה עבד בכרמו שבמושב פדיה לפני כשלוש שנים. הנאשם השני, מוג'האד דאר עאצי, בן דודו של עלאא, הורשע ברצח וממתין לגזירת עונשו שיוקרא בעוד כחודש וחצי.
ב־24 ביוני 2015 יצא דוד בר קפרא, חקלאי בן 69, מביתו שברחובות כמדי יום לעבוד את כרם הענבים שלו במושב פדיה שבשפלה. בר קפרא הוכה קשות בתוך הכרם שלו על ידי דאר עאצי ובן דודו, מוג'האד, וכמה שעות לאחר מכן הוא נפטר מפצעיו בבית החולים אסף הרופא.

משטרת ישראל החלה לחקור את הרצח ובתוך זמן קצר חבר אליה גם שירות הביטחון הכללי, זאת עקב חשד שעלה לפיו מדובר באירוע על רקע לאומני. לאחר חקירה מעמיקה קבע שירות הביטחון כי מדובר באירוע על רקע פלילי, של שוד שכביכול הסתבך. שני החשודים ברצח זוהו ונעצרו בתוך כפר מגוריהם, בית לקיא, והוגשו נגדם כתבי אישום.

בתום ההליך המשפטי קבע בית המשפט כי עלאא גאר עאצי יורשע בהריגה ולא ברצח, זאת לאור קושי בהוכחת מעורבותו בשוד. הפרקליטות סברה כי יש לגזור עליו ענישה מקסימלית בעבירת ההריגה בה הורשע, או עונש הקרוב לכך. בית המשפט אימץ השבוע את עמדת הפרקליטות והטיל עליו 18 שנות מאסר ופיצוי בסך 180 אלף שקלים למשפחת המנוח.

אליה, בנו של דוד בר קפרא, אמר השבוע: "זה כמעט העונש המרבי אבל זה אחרי שהאשימו אותו בהריגה ולא ברצח. חשוב לזכור שמדובר ב-18 שנים כאשר הוא כבר ישב מתוכן שלוש שנים, וכשמנקים לו שליש זה אומר שבעוד כעשור הוא יוצא לחופשי, כשהוא עדיין בשנות ה-30 לחייו. אנחנו חושבים שזה מסר בעייתי מאוד, שפוגע קשות בהרתעה מפני מעשים פליליים. אני חושב שכל מי שמסתכל על העובדות בצורה פשוטה מבין שמדובר בשני פלשתינאים, שוהים בלתי חוקיים המוכרים למשטרה לאחר שהשליכו בקבוקי תבערה על חיילי צה"ל, שרצחו יהודי מבוגר ללא כל סיבה מבלי שהם גנבו דבר. במקרה הזה זה אבי ולטענתנו מדובר ברצח על רקע לאומני. אנחנו נמשיך להיאבק על כבודו של אבא עד שהאירוע יוכר כאירוע על רקע לאומני. אם הייתה איזו עובדה בשטח שמראה שהיה מדובר במשהו פלילי אולי היינו מקבלים את זה, אבל שניהם עברו את הגדר בצורה בלתי חוקית, לא גנבו כלום, ווידאו הריגה בצורה כזו ברוטאלית והותירו את אבי להתבוסס בדמו. אם זה לא לאומני אז מה כן לאומני?

"אני בטוח שהמשטרה והפרקליטות עושים את עבודתם נאמנה, אבל לענות על השאלות הם כן מחויבים. לצערנו עדיין לא קיבלנו תשובות לשאלות רבות שעוד נותרו פתוחות, כמו למשל מדוע הם לא גנבו דבר? הרי בן אדם שנתקל בשוד שהסתבך לא מוודא הריגה. אם הוא הסתבך בגניבה שלו הוא לוקח את עצמו ובורח, אבל לא רוצח כמו שהם פעלו".

בעוד כחודש וחצי ייגזר דינו של מוג'האד דאר עאצי, בן דודו של עלאא, שנאשם ברצח. יש לך ציפייה מסוימת ממערכת המשפט במקרה שלו?

"אני מקווה שהוא באמת יקבל את העונש המקסימלי, שזה מאסר עולם. שיבלה את חייו מאחורי סורג ובריח".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר