תלמידים בבית הספר ויצמן יושבים על כיסאות פלסטיק ללא שולחנות
תלמידים בבית הספר ויצמן יושבים על כיסאות פלסטיק ללא שולחנות

נמשך המאבק של שכבת ו' בבית הספר ויצמן ברחובות: ההורים מאיימים בהשבתה ליום שלם

שכבת כיתה ו' בבית הספר ויצמן ברחובות ממשיכה במאבק כנגד הצפיפות בכיתות. אחרי שביום שלישי נפתחו הלימודים רק בעשר, מחר (חמישי) צפויים ההורים להשבית את הלימודים למשך יום שלם

פורסם בתאריך: 4.9.19 07:58

-->

שכבת כיתה ו' בבית הספר ויצמן ברחובות ממשיכה במאבק כנגד הצפיפות בכיתות בחלק ניכר מהשבוע. היום בבוקר (רביעי) הגיעו ילדי השכבה עם חולצה לבנה ועליה הכיתוב "אני לא תקן, אני ילד", והתרכזו לפני שער בית הספר. מחר (חמישי), שהוא יום פיצול מלא, כלומר נדידה של הילדים לכיתות צפופות ליום שלם, נשקלת השבתה למשך יום מלא של שכבת ו'.

ילדי שכבת ו' בבית הספר ויצמן עם חולצה לבנה ועליה הכיתוב "אני לא תקן, אני ילד"

ילדי שכבת ו' בבית הספר ויצמן עם חולצה לבנה ועליה הכיתוב "אני לא תקן, אני ילד"

 

כפי שנחשף ב"ערים", ההורים לתלמידי כיתות ו' בבית הספר ויצמן ברחובות מתלוננים על כך שלמשך שעות ארוכות בשבוע השכבה, המונה 4 כיתות, תיאלץ ללמוד בשלוש כיתות בלבד, בצפיפות גדולה עם 39 תלמידים בכיתה.

במכתב שהעבירה להורים מנהלת בית הספר, אילנית חן, הוסבר על מבנה הלמידה של השכבה בשנת תש"פ. במכתב מפרטת חן: "לצערנו, בשל עזיבה של מספר תלמידים, היה עלינו על פי הנחיות משרד החינוך לסגור כיתה".

על פי מערכת השעות, במקצועות הלימוד: מתמטיקה, שפה, תנ"ך ושעת מחנכת, ילמדו ב-4 כיתות (15 שעות שבועיות). בשעות קרב, בגאוגרפיה ובאומנות, ילמדו בחצאי כיתות (6 שעות שבועיות). במקצועות הלימוד: מדעים, אנגלית, היסטוריה ומורשת, כיתה ו' 2 תתחלק ל-3 קבוצות שילמדו בכיתות המקבילות במבנה של 3 כיתות בנות 39 תלמידים (11 שעות שבועיות).

ההורים טוענים בין היתר: "בית הספר ויצמן הוא אחד מבתי הספר המרכזיים ברחובות ולא יכול להיות שילמדו בו בצפיפות של ימי הביניים, עם 39 תלמידים בכיתה. זה קורה דווקא בשכבה ו', שהיא הכיתה הכי חשובה לקראת העלייה לחטיבה. ילדים יושבים על שרפרפים, אין מקום בכיתה והתלמידים שמגיעים מהפיצול מרגישים לא שייכים. ככה אי אפשר ללמוד".

תלמידים בבית הספר ויצמן יושבים על פופים ובצמוד לקיר

תלמידים בבית הספר ויצמן יושבים על פופים ובצמוד לקיר

 

עוד אומרים ההורים: "החליפו לתלמידים 3 פעמים ביום את המערכת, החליפו את המורה למתמטיקה, לא יודעים איזה שיעור יש, הישיבה בכיתה במקום לא נוח ויש תחושה של חוסר ודאות. ילדים יושבים על כיסא כתר מפלסטיק בלי שולחן, במקרים אחרים יושבים על שולחן מאולתר או על מושבים בלי משענת. מה זה אמור להיות?!".

תלמידים בבית הספר ויצמן יושבים על כיסאות פלסטיק ללא שולחנות

תלמידים בבית הספר ויצמן יושבים על כיסאות פלסטיק ללא שולחנות

 

ההורים אף מפנים זרקור למקרה יוצא דופן, ובו לאחד התלמידים יש אלרגיה מסכנת חיים. "המעברים בין הכיתות והחוסר הקביעות יכניסו אותו למצב בו הוא חשוף לבוטנים. בכיתה יש מודעות והילדים וההורים יודעים על כך, אבל האם חוששת שאם תהיה חשיפה בנה יכול למות, ועדיין ההחלטה בעינה".

לאות מחאה החליטו ההורים כי כל שכבת כיתות ו' בבית הספר תשבות ביום שלישי לשעתיים הראשונות.

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר בתגובה כי "השינויים נעשים בשל שינוי במצבת התלמידים. המחוז הקצה משאבים לפיצול השכבה לשמירה על מבנה של 4 כיתות עם מחנכות לכל כיתה, וכן ללמידה בקבוצות למידה במקצועות שפה, אנגלית וחשבון".

התגובה הזו לא מספקת את ההורים, שהחליטו כאמור על המשך המחאה שתכלול ככל הנראה השבתה של כל שכבת ו' ביום חמישי.

ההורים מסבירים: "מדובר בתקציב רזה מאוד לשנה אחת בלבד, שהיה פותר את כל הבעיות. מדהימה הקטנוניות של משרד החינוך, כיוון שהפתרון התקציבי נדרש לשנה אחת בלבד ובגלל האטימות ודבקות בתקנים עקרים, שכבה שלמה מתוסכלת".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר