בית הספר ויצמן ברחובות
בית הספר ויצמן ברחובות

שכבת ו' בבית הספר ויצמן תשבית את הלימודים לשעתיים: "הילדים נאלצים ללמוד בכיתות עם 39 תלמידים"

הורים לתלמידי כיתות ו' בבית הספר ויצמן ברחובות מתלוננים על כך שלמשך שעות ארוכות בשבוע השכבה תיאלץ ללמוד בצפיפות גדולה עם 39 תלמידים בכיתה. מחר( שלישי) הם ישביתו את הלימודים בשעתיים הראשונות לאות מחאה. משרד החינוך בתגובה: "השינויים נעשים בשל שינוי במצבת התלמידים"

פורסם בתאריך: 2.9.19 17:02

-->

הורים לתלמידי כיתות ו' בבית הספר ויצמן ברחובות מתלוננים על כך שלמשך שעות ארוכות בשבוע השכבה, המונה 4 כיתות, תיאלץ ללמוד בצפיפות גדולה עם 39 תלמידים בכיתה.

במכתב שהעבירה להורים מנהלת בית הספר, אילנית חן, מוסבר על מבנה הלמידה של השכבה בשנת תש"פ. במכתב מפרטת חן: "לצערנו, בשל עזיבה של מספר תלמידים, היה עלינו על פי הנחיות משרד החינוך לסגור כיתה. על מנת שנוכל לאפשר לתלמידינו בתנאים הנוכחיים למידה מיטבית, הצלחנו ליצור מודל למידה של 4 כיתות.

"במקצועות הלימוד: מתמטיקה, שפה, תנ"ך ושעת מחנכת, ילמדו ב-4 כיתות (15 שעות שבועיות). בשעות קרב, בגאוגרפיה ובאומנות, ילמדו בחצאי כיתות (6 שעות שבועיות). במקצועות הלימוד: מדעים, אנגלית, היסטוריה ומורשת, כיתה ו' 2 תתחלק ל-3 קבוצות שילמדו בכיתות המקבילות במבנה של 3 כיתות בנות 39 תלמידים (11 שעות שבועיות)".

המנהלת מסכמת: "הצגנו את תוכנית הלמידה לתלמידים, נערכו שיחות בכיתות בהן נתנו מקום לרגשות והחששות ונהיה ערים לתהליך שיעברו התלמידים".

רבים מההורים כמובן לא אוהבים את צמצום הכיתות והם טוענים כי לא ניתן ללמד כראוי בצפיפות שכזו. אחת האמהות אמרה ל"ערים": "בית הספר ויצמן הוא אחד מבתי הספר המרכזיים ברחובות, ולא יכול להיות שילמדו בו בצפיפות של ימי הביניים, עם 39 תלמידים בכיתה. זה קורה דווקא בשכבה ו', שהיא הכיתה הכי חשובה לקראת העלייה לחטיבה. ילדים יושבים על שרפרפים, אין מקום בכיתה והתלמידים שמגיעים מהפיצול מרגישים לא שייכים. ככה אי אפשר ללמוד".

אם אחרת מוסיפה: "הבת שלי אמרה לי שהחליפו להם כבר 3 פעמים את המערכת היום. החליפו את המורה למתמטיקה, לא יודעים איזה שיעור יש, הישיבה בכיתה במקום לא נוח ויש תחושה של חוסר ודאות".

הורה אחר סיכם: "הבן שלי אמר לי שבשיעור אנגלית הוא ישב על כיסא כתר שחור ולא נוח, בלי שולחן. מה זה אמור להיות?! ילדה אחרת אמרה שהם ישבו על שולחן מאולתר או על מושבים בלי משענת".

לאות מחאה החליטו ההורים כי כל שכבת כיתות ו' בבית הספר תשבות מחר (שלישי) לשעתיים הראשונות.

יש לציין כי ההורים אף ניסו לפנות בעניין לממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום, שנפגש עמם אך הסביר כי על אף שהוא וראש העיר רחמים מלול תומכים בעמדתם, ידיהם כבולות מאחר וכל החלטה בדבר פתיחה או סגירה של כיתות נתונה אך ורק בידי משרד החינוך.

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר בתגובה: "השינויים נעשים בשל שינוי במצבת התלמידים. המחוז הקצה משאבים לפיצול השכבה לשמירה על מבנה של 4 כיתות עם מחנכות לכל כיתה, וכן ללמידה בקבוצות למידה במקצועות שפה, אנגלית וחשבון".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני לומדת בכיתה י׳- אנחנו 42 תלמידים בכיתה קטנה מהרגיל (על הגג, קטנה יותר משאר הכיתות בבית הספר)

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר