אלישבע קמפלר והצוות שליווה אותה במהפך
אלישבע קמפלר והצוות שליווה אותה במהפך

"שבועיים אחרי מרתון תל אביב התגלה במוחי קריש דם. המזל שלי זה שהתאמנתי לפני זה. אפשר להגיד שהספורט הציל את חיי"

אלישבע קמפלר, רחובותית שעלתה לארץ מצרפת, נלחמה במשך שנים בעודף משקל. מאמן אישי ששכנע אותה להביט בעצמה במראה ותזונאית ששימשה עבורה כפסיכולוגית שינו את חייה. כעת, רגע לפני הניתוח שהיא צפויה לעבור להוצאת קריש הדם שהתגלה במוחה, היא מנצלת את הריאיון כדי להודות לאנשים שהיו לצדה ולהמליץ לאחרים לנהל אורח חיים בריא יותר

פורסם בתאריך: 10.1.18 11:13

-->

אלישבע קמפלר, בת 31 מרחובות, עברה במהלך 12 השנים האחרונות תהפוכות אדירות במשקל גופה, במראה החיצוני שלה ובמצב בריאותה. בצעירותה הייתה קמפלר רזה מאוד, אלא שאז הגיעה התמכרות לבצקים ולמאכלים מטוגנים, אכילה ללא מעצורים וחמש לידות.

קמפלר עלה לארץ מפריז, בירת צרפת, בגיל 16. רוב המשפחה נותרה בצרפת ולאלישבע הצטרף רק אחיה התאום. השניים התמקמו ברחובות ושלוש שנים לאחר מכן, כשהיא בת 19, התחתנה אלישבע עם בחיר לבה.
"עלינו לישראל מתוך תחושת ציונות", מסבירה אלישבע. ההורים ושאר המשפחה נשארו בצרפת כי המעבר לא היה פשוט מבחינה כלכלית. עד היום הם מאוד רוצים לעלות לארץ אבל זה לא כל כך מסתדר והם רק מגיעים לביקורים כאן".

איך התחילה ההתדרדרות מבחינה בריאותית?

"התחתנתי בגיל 19 והייתי אז מאוד רזה. שקלתי 62 קילו. אני מאוד אוהבת ממתקים וג'אנק פוד ובעקבות תזונה לא בריאה ולא נכונה, בתוספת ללידה של חמישה ילדים, עליתי מאוד במשקל והגעתי לעודף רציני. בשנה שעברה כבר הגעתי ל־80 קילו ופחדתי להסתכל על עצמי במראה. פשוט לא רציתי להודות במציאות, אבל זה כבר הגיע למצב שהיה לי קשה לטפל בילדים שלי. אני זוכרת עד היום את המילים שבעלי אמר לי: 'הגזמת, הגעת למשקל ממש גבוה. את צריכה לקחת את עצמך בידיים ולהתחיל לעשות ספורט'".

אלישבע קמפלר והילדים

אלישבע קמפלר והילדים

 

איך התחלת בתהליך השינוי לכיוון חיים ספורטיביים ובריאים יותר?

"בהתחלה חיפשתי מכון כושר באזור. הגעתי לאחד ממכוני הקרוספיט, הייתי שם חודשיים-שלושה שבהם התאמנתי בכל יום, אך לא ראיתי תוצאות. זה רק עיצבן אותי הרבה יותר וזה לא סוד שלא אהבתי את עצמי. בכלל. השינוי התחיל ברגע שהתחלתי לעבוד עם מאמן אישי, אמיר קבסה, בנוסף לעבודה צמודה עם תזונאית אישית, רינת שטרית, שהעירה והסבירה לי שרוב העבודה מסתכמת בתזונה. היא המליצה לי לאכול כמו שצריך ולהיות עם ראש פתוח. היא הייתה עבורי הרבה יותר מתזונאית, אלא גם פסיכולוגית. ממש ככה. ברגע שהבנתי שתזונה וספורט הולכים יחד, הפגשתי בין שניהם והם חשבו איך ניתן לבנות לי תכנית על מנת לעמוד במטרות שהצבתי לעצמי. אחרי כמה חודשים כבר התחלתי לראות שינוי".

השינוי היה גם מנטאלי?

"חד משמעית כן. המאמן האישי אמר לי לא מעט פעמים שאני צריכה לאהוב את עצמי יותר ולא לפחד להסתכל במראה. שתבין שאין לי בבית מראות מרוב שהתביישתי באיך שאני נראית. לא הבנתי על מה אמיר מדבר, עד שהם קנו לי חולצה עם הכיתוב ‘אוהבת את עצמי’. להפתעתי זה עזר".

נוטים לשייך עודף משקל לחוסר ביטחון. זה היה נכון במקרה שלך?

"סבלתי מהרבה חוסר ביטחון. רציתי לראות תוצאות כמה שיותר מהר וכשלא ראיתי אותן הייתי הרבה יותר עצבנית וממש נכנסת לדיכאון, גם כי הרעב גבר. כל זה עד שהבנתי שהדיכאון נמצא בראש".

את מדברת על כך שלא ראית תוצאות, מה היו המטרות שלך?

"מובן שקודם כל רציתי לרדת במשקל ולחזור למה שהייתי. בנוסף, אני אוהבת מאוד ריצה. תמיד חלמתי לרוץ מרתון. בשנה האחרונה ביקשתי מהמאמן שלי שיכין אותי לקראת מרתון תל אביב, לריצה במקצה של 10 קילומטרים. הזמן שאני אעשה לא באמת שינה לי בהתחלה, אלא רק רציתי לסיים. שבוע לפני המרתון אמיר התלווה אליי למסלול וסיימנו אותו בשעה וארבע דקות. גם במרתון עצמו הוא היה צמוד אליי בכל משך המרוץ וזה לא מובן מאליו. היעד היה לסיים את המרתון בפחות משעה, ולמרות שבאימונים שעשינו רק שבוע קודם לכן הגענו לשעה וארבע דקות, את המרוץ הרשמי סיימנו ב־54 דקות. קיזזנו 10 דקות בשבוע וזה היה מדהים".

אלישבע קמפלר ומאמנה

אלישבע קמפלר ומאמנה אמיר קבסה

 

מעבר להצלחה הספורטיבית, השינוי באורח החיים גם הציל את חייך. ספרי לנו על זה.

"שבועיים אחרי מרתון תל אביב סבלתי ממיגרנה מאוד קשה. הלכתי להיבדק במיון והתגלה שיש לי במוח קריש דם. המזל שלי זה ששיניתי את אורח החיים שלי והתאמנתי לפני זה. הרופאים אמרו לי שאם לא הייתי עושה ספורט ואוכלת תזונה נכונה, אז המצב שלי היה הרבה יותר גרוע. הם לא האמינו שאני עומדת בכלל על הרגליים ואפשר להגיד שהספורט הציל אותי. ממש הציל את חיי".

מה מצבך היום?

"זה אמנם עוד טרי, אך היום אני במצב הרבה יותר טוב והצלחתי לחזור להתאמן. יש לי בעוד מספר ימים ניתוח בראש להסרת קריש הדם ואני מקווה שהכל יעבור בשלום. אני לא יודעת מה יהיה אחר כך, אז אני רוצה לנצל את הבמה הזו ולהודות למאמן האישי שלי אמיר קבסה, וליועצת התזונה רינת שטרית, שעמדו לצדי, תמכו בי והלכו איתי יד ביד".

אלישבע קמפלר בבית החולים

אלישבע קמפלר בבית החולים

 

בתקווה שהניתוח יעבור בשלום ושתחזרי לשגרה מלאה, מה המטרה הבאה שהצבת לעצמך?

"חזרה לאימונים מלאים ואני מתכוננת למרוץ נוסף, הפעם בינלאומי שעתיד להתקיים בקפריסין. יש גם עוד מרוצים באופק, והכוונה היא לרוץ בסופו של דבר גם מרתון מלא".

מה את ממליצה למי שרוצה להתחיל לנהל אורח חיים בריא?

"לכל מי שרוצה להתחיל בתהליך כזה, אני ממליצה קודם כל למצוא מאמן טוב – מישהו שיעמוד לו על הראש – וכמובן שרצוי למצוא גם תזונאית, כי זה הכי חשוב. אני למשל אוכלת היום יותר מאשר מה שאכלתי לפני שפגשתי את התזונאית. אני אוכלת יותר, אבל לא נוגעת בבורקסים, במתוקים ובג’אנק פוד ואני יכולה לומר לכם שאני שוקלת היום 64 קילו ואני אף פעם לא רעבה".

אלישבע קמפלר והצוות שליווה אותה במהפך

אלישבע קמפלר והצוות שליווה אותה במהפך

 

לאינסטגרם של המאמן אמיר קבסה: https://www.instagram.com/amirk_fitness/

לאינסטגרם של התזונאית רינת שטרית: https://www.instagram.com/rinatish/

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר