חגיגות העלייה של מרמורק (צילום: יוסי סוריק)
חגיגות העלייה של מרמורק (צילום: יוסי סוריק)

"היה צריך להיות דרבי ברחובות בליגה הלאומית וזה ממש מבאס"

גורו הליגות הנמוכות, יהונתן כהן, מנתח את קבוצות האזור בריאיון ואומר: "הדבר הכי טוב שקרה למרמורק זה מה שקרה למכבי שעריים בעונה שעברה. אני רוצה להאמין שהאנשים במרמורק הסתכלו טוב מאוד על איך ששעריים התנהלה כלכלית ומקצועית ולמדו מכך"

פורסם בתאריך: 18.8.17 08:55

-->

אחרי שעברנו את השלב הראשון במסגרת משחקי גביע הטוטו, הגיע הזמן לדבר האמיתי. הליגה הלאומית יוצאת לדרך ואיתה גם העולה הטרייה הפועל מרמורק, שתנסה לתקוע יתד בליגה השנייה ולא לחזור על הטעויות של היריבה השכנה מכבי שעריים, שירדה לליגה א' בסיום העונה שעברה.

תפסנו לריאיון את אחד מאנשי תקשורת הספורט המזוהים ביותר עם הליגות הנמוכות בישראל, יהונתן כהן, שמדבר על הסיכויים של הקבוצה מרחובות לעמוד ביעדיה השנה, ועל יתר קבוצות האזור.

יהונתן כהן (צילום: יוסי צבקר)

יהונתן כהן (צילום: יוסי צבקר)

 

יהונתן כהן: "היה צריך להיות דרבי ברחובות בעונה הזאת בליגה הלאומית וזה ממש מבאס. בהסתכלות קצת יותר מעמיקה אני חושב שהדבר הכי טוב שקרה למרמורק בעליית הליגה הזו, זה מה שקרה למכבי שעריים בעונה שעברה. אני רוצה להאמין שהאנשים במרמורק הסתכלו טוב מאוד על איך ששעריים התנהלה כלכלית ומקצועית ולמדו מכך. מעבר ללמידה הזו, של המערכת והארגון ברמה היומיומית, אני חושב שהם קיבלו החלטות נכונות בכל מיני סיטואציות".

אילו החלטות למשל?

"יש במרמורק דמות ניהולית שמכירה את הכדורגל הישראלי הכי טוב שיכול להיות, וזה שינו זוארץ. זה לא רק נכס אנושי יוצא מן הכלל, שהרי מדובר באיש ערכי ונכון וראוי, אלא גם בגלל שהוא מכיר את הזירה ויודע איך להתנהל בתוכה. הדמות השנייה שבעיני היא ליהוק לא פחות ממבריק היא ניסן יחזקאל. נכון שיהיו הרבה שיגידו שהוא שם כי הוא חבר של אייל גולן, אבל יחזקאל הוא מאמן מצוין ובוודאי מתאים לקבוצה שרוצה לתקוע יתד בליגה הלאומית ולהתקבע שם. הוא יודע, מנוסה, מכיר וזה לגמרי האיש הנכון שיידע לבנות קבוצה גם בתקציב צנוע ובצורה הנכונה ביותר. אני צופה למרמורק עונה שבוודאי לא תהיה הכי פשוטה, אבל בסופה היא תמקם אותה כקבוצה לגיטימית בליגה הלאומית ובעיקר תסב עונג לקהל המתוק והאדיר שלה.

"אני מקווה שהעונה הזו בלאומית תוציא מהאוהדים של מרמורק עוד כמה מהשירים האדירים והנפלאים שלהם. בעיניי זה הקהל המשורר ובטח המבצע הכי טוב בכדורגל הישראלי. רמת הביצוע ורמת השירה אדירים וזה עונג אמיתי כי זה קהל שמעריך את מה שיש לו. זה באמת תנאי בסיס לאהדת כדורגל. בכלל, היריבות ברחובות ייצרה קהלים שמאוד נאמנים לקבוצה שלהם ומאוד מעריכים את מה שיש להם, ולא משנה באיזו ליגה נמצאת הקבוצה. העיקר שהקהילה משתמרת באיזשהו אופן. לכן אני גם מאחל הצלחה גדולה למרמורק וגם מאמין שהם ייהנו מאוד בעונה הזו בסופו של דבר".

הפועל מרמורק באימון פתיחת העונה

הפועל מרמורק באימון פתיחת העונה

 

כמו שהזכרת, מי שעושה את הדרך ההפוכה זו מכבי שעריים. מה לדעתך גרם להתרסקות?

"מכבי שעריים היא סיפור מאוד עצוב. קודם כל עבורי ברמה האישית, כי יש לי הרבה חברים שאוהדים את הקבוצה וכמי שיש לו גם שורשים רחובותיים בהיסטוריה, תמיד יש לי פינה חמה בלב לכל הקבוצות של רחובות. היה לי מאוד מהנה לראות את הדרך שעשתה מכבי שעריים, אבל נעשו שם הרבה טעויות בהתנהלות לאורך כל הדרך. אני חושב שמעטים המקרים שבהם מועדונים עם תקציבים כל כך גדולים השיגו תוצאות כל כך רעות וממש התרסקו כמו שמכבי שעריים התרסקה בעונה שעברה. אני חושב שזה מאוד מצער, בעיקר את הקהל. אמנם אלדד פרי שפך פה הרבה מאוד כסף והוא בטח מצטער על כך, אבל בעיני האכזבה הגדולה ביותר היא עבור הקהל שחש גאווה וציפייה, אבל בתאכלס מי שהחזיק את העסק מלמעלה, ניהל את הכסף שלו בצורה רשלנית ולא חכמה בלא מעט סיטואציות בכל הדרך.

על פניו, בקיץ שעבר היו סימנים שזה הולך למקום טוב, אבל מהר מאוד הבנו שיש הרבה בלאגן ניהולי וכל כך הרבה דמויות מעורבות בקבלת ההחלטות, שבסופו של דבר למאמן לא הייתה אופציה גם בבנייה וגם בתפעול השוטף בסיטואציות משבריות אחרות. כך הגיעה ההתרסקות הזאת. בעצם שעריים ללא הכסף הגדול חוזרת לסוג של מקום שהפך לה למקום הטבעי. בעיני היא לגמרי קבוצת ליגה לאומית מבחינת היקף הקהילה שסובבת אותה, אבל אין מה לעשות – הכל זה כספים וזה הדבר הבסיסי שעליו מועדונים קמים ונופלים. כרגע שעריים בליגה א', יפה לראות שיש אנשים מהעונה שעברה שעדיין עובדים שם וגם סיפור אלדד פרי לא נגמר בטריקת דלת ומספק איזשהו מצנח זהב כזה או אחר למועדון, כדי שלא ייגמר. אני רואה שמנסים לעבוד שם כדי לייצר קבוצה שבאמת תהיה שם עבור הקהילה שסובבת אותה, ושתשתדל להיות תחרותית. אני לא רואה את שעריים כרגע כאיזשהו פקטור בליגה א', אבל אני מקווה שהיא תמשיך להיות מקור לגאווה לקהל שלה. הלוואי שיבוא יום שבו היא תוכל לשוב לליגות המקצועניות. אני לא יכול להגיד שכעת זה מועדון מקצועני על כל המשתמע מכך, אבל זה לגמרי מועדון שהוכיח שבלא מעט אלמנטים הוא ראוי יותר להיות בליגה השנייה הרבה יותר מקבוצות אחרות".

מפגש האוהדים במגרשה של שעריים (צילום: ישראל סרנגה)

מפגש האוהדים במגרשה של שעריים (צילום: ישראל סרנגה)

 

מכבי שעריים, כמו הקבוצה שאתה אוהד – הפועל קטמון – מנוהלת על ידי עמותת אוהדים. אילו טיפים אתה יכול לתת למועדון?

"הטיפ המשמעותי הוא להתנהל בזהירות, באחריות ובצניעות. אף פעם לא לקפוץ מעל הפופיק ותמיד לסמן מטרות ריאליות. כארגון צריך לדעת להכיל גם תקופות לא טובות וכישלונות ואני חושב שאחד הדברים היפים, ובסופו של דבר גם העצובים, של מכבי שעריים בירידת הליגה, היא התמיכה המהממת של הקהל לאורך כל הדרך. את המועדון הזה ימשיכו להקיף אנשים שאוהבים אותו ללא תנאי, אז מבחינתי מובטחים לו חיי נצח. שוב, הדבר המשמעותי הוא צניעות, רגליים על הקרקע והתנהלות מתוך מה שיש ולא ממה שאין. אני מאמין שבשעריים יש אנשים מספיק אחראיים וטובים סביב המועדון שידעו לשמר אותו. אני מקווה שהקבוצה תעשה עונה סבירה וראויה עם שאיפות של כמה שיותר למעלה בליגה א', והלוואי שבעוד שנה-שנתיים הם יחזרו לקרוא תיגר על העלייה לליגה הלאומית".

מה דעתך על סקציה נס ציונה?

"אני חושב שנס ציונה חטפה טראומה מאוד גדולה במחזורים האחרונים בשנה שעברה. לדעתי היא פקששה את העלייה בענק, יותר מזה שמרמורק עלתה ליגה. נס ציונה פקששה כי היה לה את הכל. הייתה לה את הקבוצה הכי איכותית, מאמן מנוסה הרבה יותר שכבר עלה ליגה, מתקן, כל מה שצריך חוץ מקהל היה לה שם. אחד הדברים היפים שקורים בנס ציונה בשנים האחרונות זה שאנחנו רואים שיש יציבות בגזרה המקצועית והניהולית. זו קבוצה שמכוונת גבוה, שנותנת שקט וביטחון תעסוקתי למי שנמצא איתה, ואני חושב שזה בוודאי יאפשר להם להיות בעונה הזו פקטור משמעותי בצמרת של ליגה א'. ביום מן הימים אני חושב שגם מקומם בליגה הלאומית, בטח לאור ההיסטוריה הספורטיבית של העיר וגם לאור המתקן והתנאים שיש שם".

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר