שחמט צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

שלושה תלמידי בית הספר העירוני לשחמט ברחובות בדרכם לאליפות העולם בהודו

אלופת אירופה מישל קטקוב (16), אלכס זלטין (18) ויאיר פרחוב (17), נמצאים בדרכם לייצג את רחובות באליפות העולם בשחמט עד גיל 20 שתיפתח מחר (רביעי) במומבאי שבהודו. במקביל, חבריהם מבלים בטיול גיבוש בירושלים

פורסם בתאריך: 15.10.19 13:56

-->

חניכי בית הספר העירוני לשחמט ברחובות יצאו לטיול גיבוש בירושלים, שכולל בין היתר ביקור בגן החיות התנ"כי ובטיילת ארמון הנציב. במקביל, שלושה מבין תלמידי בית הספר – אלופת אירופה מישל קטקוב (16), אלכס זלטין (18) ויאיר פרחוב (17), נמצאים בדרכם לייצג את העיר באליפות העולם שתיפתח מחר (רביעי) במומבאי שבהודו.

אלכס פרדקין, מנהל בית הספר ואחד המאמנים בו, מסביר: "מדובר באליפות מאוד יוקרתית, אליפות העולם עד גיל 20 שאליה מגיעים טובי השחמטאים בתבל".

איך עובדת התחרות?

"מדובר בתחרות אישית בשיטת ליגה שמורכבת מתשעה סיבובים".

לחבר'ה שלנו יש סיכוי לחזור עם תארים?

"קשה מאוד לדעת מראש. השחקנים שלנו יחסית צעירים, כי מדובר באליפות עד גיל 20 עם שחקנים טובים מכל העולם, אבל הם כבר הוכיחו שהם יכולים לנצח שחקנים מבוגרים ומנוסים מהם. הגיל הצעיר שלהם רק מראה על גודל הפוטנציאל. צריך להבין שהמדינה שלנו שולחת רק 5-6 שחקנים לאליפות הזו, ושלושה מהם מגיעים מבית הספר שלנו".

והשחקנים שלנו זוכים לתמיכה כלשהי?

"כמו תמיד, עיריית רחובות תומכת בנו ומסייעת לנו להגיע לתחרויות הללו ברחבי העולם. אם לא הסיוע הקבוע של ראש העיר רחמים מלול ושל סגן ראש העיר זהר בלום, שום דבר לא היה קורה. לתחרות עצמה התלווה אחד האבות, ואנחנו נסייע מכאן ברמה המקצועית".

מישל קטקוב

מישל קטקוב

 

העפילו לליגה הלאומית.למטה: נמרוד וינברג, יאן גלבורד והמאמן אלכסנדר מיכלבסקי. למעלה: אלכסנדר פרדקין, דוד גורודצקי, אלכסנדר זלטין ויאיר פרחוב

למטה: נמרוד וינברג, יאן גלבורד והמאמן אלכסנדר מיכלבסקי. למעלה: אלכסנדר פרדקין, דוד גורודצקי, אלכסנדר זלטין ויאיר פרחוב

 

חבר מועצת רחובות עו״ד שמואל בר דאנזאן, שבנו לומד בבית הספר העירוני לשחמט ומייצג אף הוא את רחובות בתחרויות בארץ, הצטרף לטיול המיוחד לירושלים. "הטיול הזה, שכולל כ-25 מהתלמידים, מגבש את השחקנים לקראת התחרויות הצפויות להם בהמשך כשחקנים בודדים וכקבוצה", הוא מסביר.

"בית הספר העירוני לשחמט קוטף המון פרסים ותלמידיו נמנים על צמרת השחקנים בארץ ובעולם, דבר המעניק הרבה כבוד לעיר וממקם אותה בין הערים המובילות בארץ ובעולם. אין ספק כי שלושת השחקנים שנמצאים באליפות העולם כבר מעניקים לנו גאווה רבה, וכולנו תקווה שהם יקטפו פרסים ויתמקמו בצמרת השחקנים בעולם. תודה לראש העיר רחמים מלול ולסגן ראש העיר ויו״ר ועדת הקליטה זהר בלום על התמיכה".

תלמידי בית הספר לשחמט בטיול לירושלים

תלמידי בית הספר לשחמט בטיול לירושלים

 

אלכס פרדקין ושמואל בר דאנזאן

אלכס פרדקין ושמואל בר דאנזאן

 

בית הספר לשחמט ברחובות, או בשמו הרשמי – "מועדון השחמט צפריר הובר רחובות", המשויך למחלקת הקליטה בעירייה, פועל בעיר מאז שנת 2002. מעבר לתמיכת העירייה, בית הספר נתמך גם על ידי עמותה לזכרו של צפריר הובר ז"ל, שחקן במועדון שנפל בעת שירותו הצבאי, ומכאן גם שמו. בבית הספר מאמנים אלכס פרדקין, אלכסנדר מיכלבסקי ומיכאל קליינבור, כאשר מיכלבסקי וקליינבור מחזיקים בדרגת רב אומן בין לאומי – הדרגה הגבוהה ביותר שמעניק איגוד השחמט הבינלאומי למאמנים. כדי להבין את סדר הגודל, נציין כי בנוסף לשני רבי אמנים אלו ישנו בארץ רק עוד מאמן אחד בדרגה זו. בכך, מועדון השחמט הרחובותי מונה קרוב ל-100 שחקנים שזוכים לאימון הטוב ביותר, בסטנדרטים בינלאומיים, מה שמאפשר להם לגרוף זכיות באליפויות ארציות ובינלאומיות יוקרתיות.

הוקרה לבית הספר לשחמט

הוקרה לבית הספר לשחמט


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר