גיגי כהן ז"ל
גיגי כהן ז"ל

"גיגי היה אדם ענק ואיש ספורט בכל רמ"ח אבריו"

שוער ומאמן נבחרת הנוער של ישראל בעבר, גדעון (גיגי) כהן, הלך אתמול לעולמו בגיל 82 ויובא היום (שלישי) ב-13:00 למנוחת עולמים בבית העלמין ברחובות

פורסם בתאריך: 30.10.18 11:57

-->

שוער ומאמן נבחרת הנוער של ישראל בעבר, גדעון (גיגי) כהן, הלך אתמול לעולמו בגיל 82 ויובא היום (שלישי) ב-13:00 למנוחת עולמים בבית העלמין ברחובות.

כהן, שנולד ברחובות, התחרה בענפי ספורט רבים ומגוונים, כגון: כדורגל, הוקי שדה, טניס שולחן  וכדורסל. הוא לא עשה הפרדה חדה בין התחומים השונים וכך נוצר מצב בו לעיתים השתתף בשבת בבוקר במשחק הוקי, לפני הצהריים השתתף במשחק כדוריד ואחר הצהריים עמד בשערה של קבוצת כדורגל. כתושב רחובות, עמד בצעירותו בשער של מכבי רחובות בכדורגל ובכדוריד, ובמקביל אף שיחק בנבחרת ישראל בכדוריד.

את הקריירה הספורטיבית שלו ככדורגלן החל כהן דווקא כחלוץ בקבוצת הנוער של מכבי רחובות. בגיל 16 עלה לשורות קבוצת הבוגרים וכבר במשחק הראשון, נגד הפועל רמת גן, הבקיע את השער היחיד לקבוצתו, במשחק שהסתיים בתוצאה 1:1. במהרה עבר כהן לשחק בעמדת שוער, ואף הצליח לעצור בעיטות פנדל שבעטו לעברו יעקב ויסוקר מהפועל פתח תקווה ובן צבי ממכבי חיפה.

מהשער של מכבי רחובות עבר כהן לשער של בית"ר ירושלים ועבור העברתו קיבלה מכבי רחובות אלף לירות מבית"ר ירושלים. כהן גם עמד בין הקורות של סקציה נס ציונה ושל מכבי שעריים, וכן הגן על שערה של בני יהודה תל אביב. ברבות השנים זכה לכינוי "השוער המעופף".

לאחר פרישתו ממשחק פעיל פנה כהן לאימון וגידל דורות של שחקני כדורגל. כהן היה בוגר המחזור הראשון למאמני כדורגל שהתקיים במכון וינגייט. הוא אימן ביחד עם יצחק מזרחי את מכבי שעריים, אך פרש ממשרה זו לאחר שני אימונים ועבר לאימון קבוצת הפועל לוד. לאחר מכן אימן את הפועל אשקלון וחזר לשעריים אחרי שהקבוצה ירדה לליגה השלישית. תוך שנתיים עלתה הקבוצה הרחובותית שתי ליגות תחת שרביטו של כהן, ולאחר מכן קיבל כהן את אימון נבחרת הנוער של ישראל. בשנת 1996 מונה למאמן מכבי נתניה בליגת המשנה, ולאחר כשנה סיים את תפקידו.

לאורך כל השנים, במקביל לפעילותו במגרשים אסף כהן אין ספור חומרים ארכיוניים הקשורים בספורט הישראלי בכלל, ובספורט הרחובותי בפרט. באחרונה, במסגרת יוזמה עירונית של הארכיון לתולדות רחובות לאיתור ולאיסוף מידע היסטורי בענפי הספורט השונים, כהן פנה ביוזמתו לארכיון וביקש לתרום את אוסף הספורט הפרטי שלו, אשר על איסופו שקד במשך עשרות שנים לטובת אוהבי הספורט והדורות הבאים בעיר. תרומתו התקבלה בארכיון בהתרגשות ובברכה. האוסף כולל תעודות, קטעי עיתונות, תמונות וחומרים נוספים.

אנשי ספורט רבים מהעיר ספדו לכהן, ביניהם בלם העבר המיתולוגי של מכבי שעריים, מוטי חיימוביץ', שהיה חלק מהקבוצה המלהיבה שעלתה עם כהן שתי ליגות בשנתיים בין השנים 1983-1985.

חיימוביץ': "גיגי היה אדם ענק ואיש ספורט בכל רמ"ח אבריו, הן ברמה הארצית ובוודאי שבעיר רחובות. בשבילי הוא היה מורה דרך מאין כמוהו – גם כשחקן, גם כמאמן וגם לחיים בכלל. אחד המשפטים שהוא אמר לי, שהולכים איתי לעולמים, הוא שעדיף 10% יותר בן אדם מאשר 10% יותר שחקן שהוא אדם בעייתי, ולא משנה גם אם מדובר בכוכב. מדובר באבדה גדולה לנוף הספורטיבי הרחובותי. יהיה זכרו ברוך".

ניר לוין, ששיחק תחת כהן בצעירותו, אמר: "גיגי כהן היה המאמן הראשון שהעלה אותי לבוגרים בהפועל מרמורק כשהייתי בן 16. הוא עשה לי אימון מיוחד פעם בשבוע. גיגי היה איש כריזמטי, איש מקצוע מסור שאהב מאוד את הספורט והיה לו חשוב הספורט ברחובות. למרות גילו הוא פנה אליי ממש לפני חודש וביקש ממני למצוא לו עבודה כמנהל מקצועי במחלקת נוער. הוא עבד עד לפני שנתיים כסקאוט עבור מכבי תל אביב".

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "ההתאחדות לכדורגל מביעה את צערה עם היוודע דבר פטירתו של גדעון (גיגי) כהן, שחקן עבר, שוער ומאמן נבחרת הנוער שהצמיח עשרות שחקנים לאורך שנות עבודתו. יהי זכרו ברוך".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר