מנחם מעודי מנכ"ל בילו סנטר (צילום ג'ני גפטרשוסטר)
מנחם מעודי מנכ"ל בילו סנטר (צילום ג'ני גפטרשוסטר)

"לא יקרה מצב שלקוח מגיע לכאן ואין לו את מה שהוא מחפש"

מתחם אאוטלט עופר בילו סנטר זכה, שוב, במקום הראשון בדירוג הקניונים של קבוצת מליסרון. המנכ"ל המיתולוגי של המתחם, מנחם מעודי, מסביר לעיתון "ערים" בראיון בלעדי על הסיבות להצלחה ועל התכניות העתידיות שכוללות, בין היתר, הגדלה של האתר והקטנת פקקי התנועה בסביבתו

פורסם בתאריך: 25.6.17 10:00

-->

 

אין כמעט אדם בישראל שאינו מכיר את מתחם האאוטלט בילו סנטר, המשתייך לקבוצת קניוני עופר. המקום, אשר פתוח שבעה ימים בשבוע ומהווה מרכז קניות, בילוי ועלייה לרגל של משפחות רבות מכל אזור מרכז הארץ והשפלה, הומה אדם בכל ימות השבוע. זו גם כנראה הסיבה לכך שהוא דורג פעם נוספת במקום הראשון כקניון המצטיין לשנת 2016 מבין עשרת קניוני עופר מקבוצת מליסרון.

הדירוג המדובר נערך על ידי הנהלת מליסרון. בין הפרמטרים אשר נבדקו בו היו עמידה ביעדי רווח, גידול בפדיונות, תפוסה מלאה, נראות השטח, ועוד. מהממצאים שהגיעו לידי עיתון "ערים" עולה כי המתחם עמד בשנה החולפת (2016) בכל היעדים אותם הציבה הנהלת מליסרון, והציג בין היתר גידול של שבעה אחוזים בפדיונות, עם תפוסה מלאה של שוכרים ושטחי מסחר במתחם, כולל רשימת המתנה ארוכה של כאלה המעוניינים להשכיר שטחי מסחר במתחם.

בילו סנטר ניצב שוב במקום הראשון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

בילו סנטר ניצב שוב במקום הראשון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

אז מה עושה את בילו סנטר למצליח כל כך? האאוטלט הוותיק במדינה, הבנוי כמתחם קניות פתוח, כולל למעלה מ-180 חנויות של מותגים בינלאומיים ומותגים מובילים בארץ. בין חנויות האאוטלט במתחם: פקטורי 54, מנגו, אדידס, נייקי פקטורי סטור, ספייסס, רנואר, טוונטי פור סבן, קסטרו, אלדו, גט פרו (יבואני אנדר ארמור), אמריקן איגל, אוריגינלס בטר פרייס, גולברי, דלתא, ועוד.  כל אלה ואחרים הופכים את האאוטלט למצליח ביותר במדינה בחמש השנים האחרונות, וזאת על אף שקמים לו באזור מתחרים רבים כדוגמת ביג אשדוד, קניון ראשונים בראשון לציון, פרנדלי גן יבנה, G יבנה ועוד.

מי שעומד מאחורי "המפלצת" הזו ב-19 השנים האחרונות הוא מנחם מעודי, המנכ"ל המיתולוגי של מתחם עופר בילו סנטר. מעודי, בן 54, נשוי ואב ל-4 ילדים, מתגורר במושב שתולים כאשר במקור הוא ממושב ינון שבסמוך לקרית מלאכי. בתחילת דרכו שימש כמנהל תפעול רשת חנויות אייס במשך שבע שנים,  ולפני 19 שנה החל את עבודתו כמנכ"ל מתחם האאוטלט בילו סנטר. מאז הוא והמתחם אחד הם.

"הצלחת עופר בילו סנטר אאוטלט הינה חלק מאסטרטגיה ומהלכים משמעותיים שהם אבן דרך עבורנו: תמהיל חנויות נכון ומדויק, פעילויות ואירועים ללא תשלום לקהל הרחב, ושיפור מתמיד של נראות פני המתחם", אומר מעודי בראיון בלעדי לעיתון "ערים". "כשהגעתי לכאן לפני כ-20 שנה היו פה כ-15 חנויות גדולות והמתחם היה שייך לשני בעלים. אני ביצעתי איחוד בין שתי הקבוצות ויצרנו חברת ניהול אחידה. התחלתי לטפל בנושא התמהיל של האתר, זכויות הבניה וכו', ולימים הוחלפו בעלי המקום. עם השנים האתר שודרג ושופץ, תוך ניצול זכויות הבניה ועבודות הפיתוח באתר. בשנת 2011 רכשה חברת מליסרון את האתר וקיבלנו החלטה אסטרטגית להפוך אותו לאאוטלט ברמה אירופאית, כזה שישרת את כל תושבי השפלה ויהפוך למרכז אזורי. הושקעו משאבים גדולים וכספים לשיפור ונראות המקום, בין אם זה באמצעות שילוט אחיד, הוספת מקומות חניה, רכישת שטחים סמוכים שיש להם פוטנציאל להגדיל את האתר בכ-30 אלף מ"ר, ועוד. כיום האתר משתרע על פני 140 דונם, יש בו 180 חנויות וכ-40 דוכנים. האתר פתוח שבעה ימים בשבוע ולאחרונה שודרג בו בצורה ניכרת תמהיל החנויות".

במה בא לידי ביטוי השדרוג בתמהיל החנויות?

"שודרגו המותגים, אם זה בהכנסת אדידס, פקטורי 54, אורבניקה שנכנסה עם חנות של כמעט 3,000 מ"ר, ועוד. כל המותגים באתר סייעו לנו בתחרות שקיימת היום בסביבה מול המתחמים הגדולים שנפתחו לאחרונה, אם זה ביג באשדוד, קניון רמלה או קניון ראשונים. הלקוחות שלנו מגיעים גם מיבנה, מרמלה, מאשדוד ומבית שמש ולכן הלכנו על סגנון האאוטלט. המחירים אצלנו יותר זולים מברשתות אחרות המתחרות בנו, וזה בדוק. היום אנחנו אומרים ללקוח: 'בוא תרכז את הקניות שלך אצלנו ותחסוך עשרות אם לא מאות שקלים מכיסך. המקום פעיל שבעה ימים בשבוע, החל מתשע בבוקר עד תשע וחצי בערב, ואנחנו גם מקיימים חודשים מיוחדים עם דוכנים ומבצעים לרגל שבוע הספר, לקראת תחילת שנת הלימודים והחזרה לבית הספר, ועוד.

"תמהיל החנויות אצלנו נותן פתרון לכל המשפחה ולא יקרה מצב שלקוח מגיע לכאן ואין לו את מה שהוא מחפש, בין אם זה נשים בהריון, תינוקות, אנשים שמחפשים מוצרי ספורט וכו'. יש אצלנו גם לא מעט חנויות של עיצוב בתים, הום סטיילנג ועוד".

ועם כל זה אתם עדיין מחפשים כל הזמן איך לגדול.

"אנחנו מקדמים תב"ע של כ-30 אלף מ"ר נוספים שמטרתה לחזק את המרכז. הכוונה היא להקים מסוף תחבורה עם שימושים שונים תומכי מסחר, כגון: מרפאות, מרפאות חוץ, חדרי כושר, חדרי תצוגה וחשבנו אפילו על כיוון של דיור מוגן".

כאדם דתי, איך זה מסתדר שאתה מנהל מקום שפועל גם בשבת? הרי בסופי שבוע עוברים פה עשרות אלפי אנשים.

"אני דוגל בכך שאיש באמונתו יחיה. מבחינתי המטרה היא לגרום לאנשים לבוא אלי, כי כמוני יש מאות מרכזים שפתוחים בשבת. אנחנו לא מדינת הלכה ובעבר, להזכירך, היו לא מעט ישראלים שהיו נוסעים לקנות בשבת בכפר בידיה והכסף למעשה יצא מהמדינה. אז היום הכסף נשאר במדינה. יש לי צוות מיומן ומשופשף שמתפקד בצורה יוצאת מהכלל, אבל כמובן שאם יש מקרה חירום אני מגיע בעצמי גם בשבתות בדרכים שלי. בלי קשר, אני מעודכן בכל".

מה דעתך על הניסיונות לסגור מקומות בשבת בתל אביב ובערים אחרות? 

"מי שינסה לפגוע בסטטוס קוו שקיים היום יגרום למלחמת אחים. לא יכול להיות ש-20 אחוז דתיים מהאוכלוסייה השומרת שבת כהלכתה יכפו את דעתם או את רצונם על 80 אחוז מהמדינה. אנו שומרים על החוק בנושא שעות העבודה והמנוחה וכמעט ללא יוצא מן הכלל העובדים כאן אינם יהודים. לכן לא צריכה להיות בעיה. הרי מי שהחליט לצאת מהבית בשבת – בין אם זה לקניות או לים – אז ייצא בכל מקרה. אי אפשר להפוך את ישראל למדינת הלכה".

מנחם מעודי מנכ"ל בילו סנטר (צילום ג'ני גפטרשוסטר)

נגד כפייה דתית. מנחם מעודי (צילום ג'ני גפטרשוסטר)

 

אתה אחראי על אחד ממתחמי הקניות הגדולים במדינה. איך שומרים על הביטחון של המבקרים, על הניקיון ועל האבטחה בחנויות עצמן?

"יש לנו 15 אנשי אבטחה ו-17 עובדי ניקיון, ומעבר לכך המקום כולו מרושת במצלמות אבטחה. אין כמעט דבר שאנחנו לא רואים".

יש אצלכם תופעה של פרוטקשן?

"אליי לא נכנסים. פעם היו כאלה שניסו, אבל הם מהר מאוד חזרו לביתם. כמו שאמרתי יש לנו כאן 150 מצלמות במעגל סגור שמותקנות בכל רחבי המתקן. רק כדי שתבין על מה מדובר, ברוב מקרי הגניבות אני זה שמדווח על כך לבעלי החנויות כי הם בכלל לא מודעים לגניבה שבוצעה אצלם".

אתם נמצאים על שטחה של מועצת קרית עקרון. איך היחסים עם ראש המועצה?

"יש לי קשר טוב עם כל ראשי המועצות הסמוכים לבילו, ובמיוחד עם ראש מועצת קרית עקרון חובב צברי. אנחנו עובדים ביחד בצורה שוטפת".

אחד הדברים שמטרידים את הלקוחות שלכם ואת תושבי האזור גם יחד זה פקקי התנועה שנוצרים סביב המתחם.

"בקרוב נושא הפקקים לבילו סנטר ייפתר. במהלך שנת 2018 יותקנו שני רמזורים על כביש 411. אנחנו לא נחים".

אחרי 20 שנה בתפקיד אתה עדיין קם בבוקר עם אותו הלהט לעבודה?

"ברגע שישעמם לי פה אני לא אשאר. אני אוהב לראות את הפדיונות עולים, אוהב את ההתחדשות, את החזון ואת הראייה לעתיד מבחינת הפיתוח".

בינתיים אתם נחשבים לבייבי של חברת מליסרון. הלחץ עליך להישאר בצמרת.

"אנחנו מאוד שמחים וגאים להיות ראש לאריות ולהוביל את רשימת הקניונים המצליחים של חברת מליסרון. אנו מבטיחים לעשות הכל על מנת להמשיך ולשפר את חווית הבילוי והקניות של קהל לקוחותינו, שמצביע מדי יום ברגליים. זו ההוכחה הטובה ביותר לכך שאנו פועלים בדרך הנכונה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר