חובב צברי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
חובב צברי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

תכנית בנייה של 3,000 יחידות דיור בקרית עקרון מעוררת התנגדות

התכנית אותה מקדם ראש המועצה חובב צברי, הביאה לפתיחת מטה מאבק של שלושה ראשי מועצה לשעבר וחמישה מובילי דעה מהיישוב

פורסם בתאריך: 10.1.18 10:33

-->

בעקבות התקדמות תכנית בנייה של 3,000 יחידות דיור בקרית עקרון, אותה מקדם ראש המועצה חובב צברי, שלושה ראשי מועצה לשעבר וחמישה מובילי דעה מהיישוב פתחו מטה מאבק.

במסגרת התנגדותם לבנייה, הופץ כרוז לתושבים עליו חתומים ראשי המועצה לשעבר – אריק חדד, שולי סולימן ויצחק קעטבי. בכרוז מוסבר לתושבים מדוע לדעתם מדובר בתכנית שתהיה "בכייה לדורות".

מתוך הכרוז: "לפני חודשים אחדים החליט קבינט הדיור לבנות 3,000 יחידות דיור נוספות בקרית עקרון, מתוכן 1,000 דירות להשכרה ו-500 דירות בשכר דירה מופחת. הצפיפות תהיה גבוהה ויהיה עומס בלתי נסבל על תשתיות התחבורה הקיימות, עם תוספת של עד 10,000 כלי רכב".

בהמשך הכרוז מנו ראשי המועצה לשעבר את הצעותיהם: "אנו רוצים יישוב שישמור על צביונו המיוחד מאז הקמתו. אנו חפצים בבנייה חדשה מבוקרת, המותאמת לקצב גידול היישוב, וסבורים כי צריך לטפל בכל המבנים הישנים בבניה רוויה באמצעות תכניות תמ"א 38 ופינוי פינוי".

 

בהמשך למכתבם של ראשי המועצה לשעבר, פנו חמישה מוותיקי היישוב לראש המועצה חובב צברי במכתב ובו דרישה לתשובות מצדו. במכתב, שכותרתו "אסון חברתי, תכנוני ואורבני", נאמר: "'מטה המאבק להצלת קרית עקרון' אינו מפלגתי או פוליטי. כולנו מונעים מתוך אהבת היישוב, נאמנות לקהילה שאנו חיים בה וחרדה מההרס הבלתי הפיך של הריאות הירוקות האחרונות באזור".

אחד מאנשי מטה המאבק ציין השבוע בפני כתב עיתון "ערים" כי המאבק רק בתחילתו: "אם לא נקבל בקרוב תשובות ברורות על ביטול או שינוי כלשהו בתכנית, נאלץ לתכנן כנס תושבים גדול ולהעצים את המאבק".

ממועצת קרית עקרון נמסר: "התכנית הינה חלק מתוכנית מתאר כוללת במסגרתה נערכו סקרים וניתוחים רבים בחתכים שונים המהווים בסיס לתכנון העתידי. כמו כן התקיים שיתוף ציבור במספר פעימות. המועצה דורשת לבצע תיקונים במסגרת התכנית ופועלת להשגת מימון להשלמת התשתיות הנדרשות לתפקוד היישוב גם במצב הנוכחי וגם במצב העתידי. ראוי לציין כי המועצה לא תאשר תכנית שלא תעניק את הפתרונות הנדרשים. כמו כן נציין כי מכתב הפנייה הגיע ללשכת ראש המועצה ואף התקיימה פגישה עם התושבים הפונים בנושא. במידה והם אינם מסופקים מהתשובות שקיבלו הם מוזמנים לסור למהדסת המועצה לעיין במסמכים ולקבל תשובות נוספות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר