דוד סרוגו ורחמים מלול (צילום: גלית סער)
דוד סרוגו ורחמים מלול (צילום: גלית סער)

רחמים מלול לארגון הקבלנים ברחובות: "בטווח הקרוב יהיה מחסור בדירות בעיר"

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, נאם באירוע שערך ארגון הקבלנים ברחובות לרגל השנה החדשה וציין: "במצעי הבחירות אף אחד כבר לא הבטיח שהמחירים יירדו. המדיניות שלנו היא כן להגדיל את הזכויות לקבלנים ולהגדיל את הצפיפות. הבעיה היא שתושבי רחובות אוהבים להתנגד לתוכניות"

פורסם בתאריך: 19.9.19 08:37

-->

השבוע ערך ארגון הקבלנים ברחובות אירוע לרגל השנה החדשה. רחמים מלול, ראש עיריית רחובות, נכח באירוע ואף נאם בפני הנוכחים.

בנאומו ציין מלול: "יש תוכניות בנייה גדולות בעיר רחובות, תוכנית פינוי בינוי בקרית משה והתוכנית במזרח העיר המקודמת בוותמ"ל. בטווח הרחוק מדובר על תוספת של עשרות אלפי דירות, אולם בטווח הקצר אין הצע. פה ושם מגרש קטן".

מלול הוסיף: "בזמן שאין מספיק היצע, הביקושים לדירות גדולים, כל דירה נחטפת והמחירים עולים. לכן המדיניות שלנו היא כן להגדיל את הזכויות לקבלנים ולהגדיל את הצפיפות. הבעיה היא שתושבי רחובות אוהבים להתנגד לתוכניות, עינם צרה בהגדלת הצפיפות. אבל אם לא נצופף היום המחירים יעלו. כחלון ניסה לטפל בעליית המחירים והוא הוריד את מחירי הקרקעות של המדינה, אבל מחירי הקרקעות הפרטיות לא ירדו, להפך. קרקעות שנמכרו ב-400 אלף שקל לפני שנתיים (קרקע לדירה) נמכרות היום בכ-850 אלף שקל ולכן דירות 4 חדרים נמכרות בכ-2 מיליון, וזה לא בגלל שהקבלנים מרוויחים יותר. שימו לב שבמצעי הבחירות אף אחד כבר לא הבטיח שיוריד את המחירים".

ראול סרוגו , נשיא התאחדות בוני הארץ, ציין באירוע: "תוך 30 שנה אוכלוסיית ישראל תכפיל את עצמה ולכן יש חשיבות לתכנן היום לעוד 30 שנה. רחובות היא עיר מחוז שצריכה להכפיל את עצמה ועל מנת לנצל נכון את השטחים הפנויים יש לאפשר כבר היום בנייה של מגדלים בני 30-40 קומות בעיר".

סרוגו ציין עוד כי הממשלה הבאה חייבת להמשיך את פעילות הוותמ"ל המאפשר אישור מהיר של תוכניות גדולות, וכמו כן הוא היה ממליץ לראש הממשלה הבאה לקחת על עצמו את מטה הדיור ולטפל בסוגיית הדיור בישראל, כי על מנת להדביק את הפערים יש לבנות היום כ-100 אלף דירות בשנה, פי שתיים מהקצב הנוכחי".

סרוגו ברך את הקבלנים והעלה את סוגיית הבניה הלא חוקית של צמודי קרקע, וציין כי במועצות ובמושבים באזור רחובות נבנים צמודי קרקע על ידי קבלנים לא רשומים שאינם רשאים לבנות וללא הידע הנדרש. "זו תופעה מסוכנת והארגון, יחד עם התאחדות בוני הארץ, מטפלים בסוגייה אל מול רשם הקבלנים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר