הבית במזכרת בתיה
הבית במזכרת בתיה

בני זוג ממזכרת בתיה: "אנו מחכים יותר משנה למסירת הדירה שרכשנו מקבלן"

הרוכש, שסובל מנכות של 100 אחוזים: "הבית פתוח, הרוס. אמרתי לקבלן שאי אפשר לגור בו. עוד יש בכניסה שקי בנייה"

פורסם בתאריך: 17.8.17 07:00

-->

זוג בשנות ה-50 לחייהם רכשו דירה בשכונת רפאל סויסה במזכרת בתיה, כדי להקל על הבעל שסובל מנכות עקב תאונת עבודה. הדירה שאמורה הייתה להימסר באוגוסט 2016 לא נמסרה במועדה, וכעת בני הזוג נאלצים לשלם שכירות על ביתם הישן לרוכשים, במקביל לתשלומי המשכנתה שלקחו לטובת הבית החדש. בשבוע שעבר הגישו בני הזוג באמצעות עו"ד אורן אבלה המרצת פתיחה לבית המשפט המחוזי בלוד, כאשר הדיון בעניינם צפוי להיערך לאחר סיום פגרת בתי המשפט.

בעלי הדירה החדשה אמרו השבוע: "רכשנו את הדירה לפני למעלה משנה. הובטח לנו שנקבל אותה באוגוסט 2016, אבל העבודה נעשה בעצלתיים. התרענו ושאלנו ובכל פעם קיבלנו תשובות לקוניות, כשמועד המסירה נדחה ללא שום תאריך וללא יעד".

הבית במזכרת בתיה

הבית במזכרת בתיה

 

"גם עכשיו אני לא יודע מה הסיפור שלהם", אומר הגבר, אשר סובל מנכות של 100 אחוז. "בכל פעם שהלכנו לראות את הבית ראינו שלא מתקדמים בבניה. הבית הוצף, הקבלן כנראה ניסה לייבש אותו בשיטה משלו, שבר בלטות ועשה שם נזק בלתי הפיך. הקבלן טען שלא שילמנו, אבל הכל שקר. בינתיים שכרתי את הבית הקודם שלי. אני אדם נכה במאה אחוז, מגיל 30 אני סובל מנכות בגפיים בעקבות תאונת עבודה במפעל אלומיניום שעבדתי בו וכולי פלטינות. גרתי בארמון, אבל בגלל מצבי הרפואי היה לי קשה לעלות במדרגות. לכן חיפשתי בית אחר במזכרת בתיה. הגענו לקבלן הנוכחי ורכשנו ממנו דירה. הבית פרוץ ולא גמור, עורך הדין שלי חשב שאולי אני מגזים והוא שלח מישהו מטעמו שראה במו עיניו שהבית עדיין לא מיועד למגורים. הבית פתוח, הרוס. אמרתי לקבלן שאי אפשר לגור בו. עוד יש בכניסה שקי בנייה".

הבית במזכרת בתיה

לא ראוי למגורים. הבית במזכרת בתיה

 

עו"ד אורן אבלה: "כשאדם קונה דירה חדשה במחיר מלא הוא קונה אותה כדי לא להתעסק עם שיפוץ דירה ישנה או בניית דירה. במקרה הנדון הופכים את הרוכשים לקורבנות, מנסים לקבל את כספם בכל דרך ומצד שני לא מסיימים את הדירה, אלא להפך. לא ייתכן שאנשים מהיישוב קונים נכס וצריכים לעבור מסכת ייסורים כזו. אני מאמין בגלגלי הצדק וסמוך ובטוח ששופטי בית המשפט המחוזי בלוד ייענו להמרצת הפתיחה אותה הגשתי בשם מרשיי, שעיקרה ליתן צו מיידי שיורה לקבלן לסיים את בניית בית המגורים. לאחר מכן תוגש תביעה נוספת, תביעת נזיקין, אשר תכמת את הנזקים להם זכאים מרשיי. הם סובלים מפיגור המסירה בכשנה, ממפח נפש שלא באשמתם ומעוד נזקים ישירים ועקיפים שלדעתי ייאמדו במאות אלפי שקלים. לא ייתכן שקבלן יטען שדירה שכולה מלאה ברטיבות ראויה למגורים, רק כדי ליצור לחץ על אנשים תמימים שכל חלומם היה להתגורר בדירה חדשה – ובמקרה הזה דירה בלי מדרגות במפלס אחד, עקב הנכות של הרוכש. הוא בסך הכל רוצה לנהל בה אורח חיים סדיר ותקין, וההתעמרות ברוכשים על ידי הקבלן, תוך ניצול ציני של מצבם, אינה הוגנת ואינה ראויה".

עו"ד אורן אבלה

עו"ד אורן אבלה

 

תגובת הקבלן: "אין לנו מה לומר, תודה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר