רחמים מלול באירוע שיתוף הציבור הראשון לקראת המשך תכנון מזרח העיר רחובות
רחמים מלול באירוע שיתוף הציבור הראשון לקראת המשך תכנון מזרח העיר רחובות

רחמים מלול: "התוכנית במזרח העיר רחובות היא עובדה קיימת, עליה החליטה מדינת ישראל"

אמש התקיים שיתוף הציבור הראשון לקראת המשך תכנון מזרח העיר רחובות. ראש עיריית רחובות הבהיר לתושבים כי התוכנית תתקדם, אך הדגיש: "חשוב לנו לשמוע גם את המתנגדים, כי הם מפרים את הדיון ומעניקים זוויות אחרות"

פורסם בתאריך: 12.6.19 13:25

-->

אתמול בערב (שלישי) נערך אירוע שיתוף הציבור הראשון לקראת המשך תכנון מזרח העיר רחובות. זאת לאחר שהוועדה המקומית אישרה את התכנון העקרוני, ובטרם שלב התכנון המפורט.

שיתוף הציבור נערך באולם יד לבנים שהיה מלא מפה לפה בתושבים. חלקם אף עמדו בצידי האולם בשל מצוקת המקום. באירוע נכחו גם כמעט כל חברי הקואליציה, ובהם ממלא מקום ראש העיר בנצי שרעבי, סגן ראש העיר יניב מרקוביץ, אמיתי כהן, אבנר אקוע, גיא צור, אבי קינד, שי קזיוף, רוני באום, אוה גור, איטל בציר אלשיך, אסף אלבר, אורית שרגאי ושמוליק בר דאנזאן.

אירוע שיתוף הציבור הראשון לקראת המשך תכנון מזרח העיר רחובות

הקהל מילא את האולם באירוע שיתוף הציבור הראשון לקראת המשך תכנון מזרח העיר רחובות

 

ראש העיר רחמים מלול פתח את האירוע וציין: ״אני מודה לכל מי שהגיע לכאן היום, ובעיקר למי שמתנגד. חשוב לנו לשמוע גם את המתנגדים, כי הם מפרים את הדיון ומעניקים זוויות אחרות, הן לנו והן למתכננים. חשוב לי לפתוח בעובדה: התוכנית היא עובדה קיימת, עליה החליטה מדינת ישראל – מועצת התכנון הארצית, ומועצת העירייה אישרה את ההחלטה״.

בהמשך בישר מלול לנוכחים כי ״זה לא השיתוף היחידי שנקיים עם הציבור. יהיה לפחות עוד אירוע עם הציבור, כדי לשמוע בקשב רב את ההערות, לרשום אותן ולשלב אותן ככל הניתן בתוכנית״.

לדברי מלול, לפי ההערכות בעוד כ-20 שנה ייווצר מחסור של כ-300 עד 400 אלף יחידות דיור במדינת ישראל, לאור קצב גידול האוכלוסייה לעומת קצב בניית יחידות הדיור. "כדי להתמודד עם מחסור זה גם ברחובות, הנהגה אחראית מחויבת להמשך פיתוח העיר ולאישור התוכנית״.

אחרי ראש העיר עלה לבמה האדריכל מנדי רוזנפלד, שהצעתו לתכנון מזרח העיר נבחרה מבין 6 תוכניות שהתמודדו בתחרות בין טובי משרדי האדריכלים בישראל. הוא הציג את תנאי השטח ופרטי התוכנית הייחודית בהדמיות רבות. התוכנית כוללת אלמנטים של צורה ותכנון אשר משתלבים בשטח הירוק הסובב אותה, ובטבורה אלמנט עגול וייחודי הכולל קמפוס עירוני שבתחומו יהיה פארק ירוק, מבני ציבור ומבני תעסוקה ומסחר. לדבריו: ״כמו שלערים רבות בארץ ובעולם יש אייקון ייחודי המזוהה עימן, כך רחובות תהיה מזוהה עם העיגול בלב התוכנית״.

האדריכל מנדי רוזנפלד מציג את התוכנית

האדריכל מנדי רוזנפלד מציג את התוכנית

 

מהנדסת העיר, אדריכל דלית הראל, הציגה בפני הציבור דגשים נוספים לגבי התוכנית. לדבריה ״זו לא עוד תוכנית לשכונה חדשה. מדובר בתוכנית מיוחדת שלא ראינו כמותה ואין כמוה עוד בישראל״. היא ציינה כי רק כ-1,000 דונם מתוך כ-4,800 דונם המהווים את שטח מזרח העיר מיועדים לפיתוח, כחמישית בלבד מהשטח.

אדריכלית דלית הראל, מהנדסת העיר, בדבריה על התוכנית

אדריכלית דלית הראל, מהנדסת העיר, בדבריה על התוכנית

לאחר מכן ניתנה לקהל האפשרות להציג שאלות, שעליהן השיבו ראש העיר מלול, דלית הראל, נציג חברת ״דירה להשכיר״ טל צוראל, יועץ התנועה של הפרויקט, ועוד. במקום נכח גם מנהל הפרויקט וחברי הצוות המקצועי במינהל ההנדסה, שגיא תמרי, מנהל אגף תכנון ורישוי, ורזי בארי המתכנן האסטרטגי.

לשאלה האם התוכנית לא תחסל את סיכויי ההצלחה של התוכנית לפינוי בינוי בקרית משה, משום שאנשים יעדיפו לקנות בתים בשכונה החדשה במזרח העיר, ענו נציגי העירייה: "מדובר על תוכנית ל-25 השנים הקרובות. מה שמתוכנן לקרית משה, לאושיות ולמרכז העיר לא יספיק לטווח הזמן הזה לצורכי הדיור. רחובות גדלה ב-2,000 יחידות דיור בשנה וצריך לשמור על הקצב הזה".

אירוע שיתוף הציבור הראשון לקראת המשך תכנון מזרח העיר רחובות

אירוע שיתוף הציבור הראשון לקראת המשך תכנון מזרח העיר רחובות

 

עוד נושא שמעסיק את מתנגדי התכנית הוא כמובן החשש מפגיעה בריאות הירוקות של העיר, לרבות שלולית החורף הנדירה מבחינה ביולוגית ואקולוגית. על כך ענו בעירייה כי "שלולית החורף תישאר וכי התוכנית לא רק שלא תפגע, אלא אפילו תגן על השלולית. כיום שטחי מזרח העיר הפכו לאתר שבו עבריינים זורקים פסולת בנייה והורסים את הטבע. אנחנו נהפוך אותו לשכונה חיה, נושמת ופורחת".

לשאלה מה יהיה עם בעיות התחבורה שעלולות להיווצר בעקבות התוכנית, ענו נציגי העירייה: "השכונה החדשה אינה מעמיסה על תשתיות קיימות אלא מתוכננת יחד עם כל התשתיות המתאימות לתחבורה ותנועה, מים וביוב, שטחים ירוקים, חינוך, ועוד".

שאלנו את מחזיק תיק השירות לתושב ותיק התחבורה, אבי קינד, מי מרוויח מתוכניות הבנייה.

קינד: "בקווים פשוטים ההסבר הוא שהקרקעות במזרח העיר הן פרטיות, ולכן בנייה תניב הכנסה לקופת העיר דרך היטלים ומיסוי. זאת בניגוד לתוכנית הבינוי של שכונות קרית משה ואושיות, שם הקרקעות אינן בבעלות פרטית ועל כן הבנייה בהם היא הוצאה בלבד לקופת העירייה והן נתמכות על ידי המדינה. ההערכה היא שהבנייה במזרח תכניס לקופת העיר מעל מיליארד שקלים".

ולמי יגיעו ההכנסות שקופת העיר תצבור מהבינוי במזרח?

"ההכנסות הללו משמשות אותנו, התושבים, והולכות לפיתוח והשקעות כמו פארק, איצטדיון ועוד. אפשר לחלק את תקציב הרשויות המקומיות לשניים: תקציב רגיל ותקציב בלתי רגיל (תב"ר). התקציב הרגיל מיועד לצריכה שוטפת ומטרתו מתן סל שירותים בסיסיים. הוא מגיע בין השאר מארנונה וממענקי איזון ממשרד הפנים. התב"ר מיועד לפיתוח והשקעות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גיל

    מנדי רוזנפלד האדריכל דיבר על חשיבות אייקון עירוני שמייחד את העיר. מדוע לא להפוך את כל השטחים הירוקים בשילוב של שלולית החורף לפארק ענק כדוגמת פארק הירקון בתל אביב לאייקון של העיר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כיום עומס התנועה בעוקף המזרחי לא מאפשר לתושבי מזרח העיר להגיע למשרדי פארק המדע או לצאת לכביש 40 בזמן סביר.

  3. רחובותי זועם!

    הרס השדות, הפרחים, הפרדסים, האוויר הצח, נוף הילדות הוא חרפה לכל רחובותי ויזכר לדראון עולם. אין צורך בעוד יחידות דיור, מדובר פה באינטרסים כלכליים שהמרוויחים העיקריים בהם הם הקבלנים ובעלי הקרקעות. את השכונות המזרחיות בעיר גם ככה בנו עם כל כך הרבה טעויות תכנון (חוסר תכנון) וביצוע איטי להחריד אז להחריב את אחרוני השטחים הפתוחים בשביל עוד כמה מגדלים מכוערים וכבישי אספלט הוא מעשה חלם אווילי. ערכם של שטחים פתוחים באיזרנו בעתיד יהיה שווה הרבה יותר לעתיד ילדנו שיאלצו לראות רק בניינים ועוד בניינים ולא ידעו איך נראה שדה פתוח ופורח, וינשמו אוויר רווי באדי פליטת כלי רכב.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר