איטל בציר אלשיך (צילום: גל חרמוני)
איטל בציר אלשיך (צילום: גל חרמוני)

איטל בציר אלשיך מפרטת מדוע הצביעה נגד תכניות הבנייה במזרח רחובות

איטל בציר אלשיך על ההתנגדות לתכניות הבנייה במזרח רחובות: "הבטחנו לבוחרינו לשמור על הריאות הירוקות שעוד נותרו בעיר. יש למצות קודם כל עתודות קרקע ותשתיות קיימות. אם בעוד כ-5 או 10 שנים נבין שיש צורך בהגדלת הבנייה, אהיה הראשונה לתמוך"

פורסם בתאריך: 27.5.19 07:25

-->

תוכנית מזרח העיר רחובות, הכוללת 1,200 דונם, 6,500 יחידות דיור, 700,000 מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר ו-200 דונם פארקים, אושרה באחרונה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אך יש לציין כי מאז ההכרזה על התוכנית ישנם לא מעט תושבים ופעילים חברתיים שחוששים מהשלכותיה על העיר. אחד המתנגדים, יובל רוזנברג, אף הכין מצגת ופרסם בפייסבוק פוסט שמטרתו להסביר מדוע התוכנית עלולה לפגוע באיכות החיים של התושבים. בפוסט נכתב בין היתר: "התוכנית מקודמת בוועדת תכנון מזורזת (ותמ״ל) ולא דרך צינורות התכנון המקובלים. התוכנית היא חלק מ-3 תוכניות שמדברות על תוספת של כ-20 אלף דירות לעיר (חצי ממה שיש כאן כיום) – הכל בתכנון מזורז וללא תוכנית מתאר עירונית מאושרת. אנחנו מתנגדים לתכנית אשר תפגע באיכות חיינו ובטבע, ומבקשים לתעדף את פיתוח התשתיות והשכונות הקיימות דרך התחדשות עירונית בשיתוף הציבור".

האדריכל מנדי רוזנפלד מציג את עקרונות תוכנית מזרח העיר רחובות

האדריכל מנדי רוזנפלד מציג את עקרונות תוכנית מזרח העיר רחובות

 

בישיבת הוועדה המקומית שבה אושרה התוכנית, היו מי שהצביעו נגדה: חברי האופוזיציה מסיעת רחובותי, שאול צגהון מסיעת כיכר העיר – עוז, והעומדת בראש סיעת רחובות חופשית – מרצ, איטל בציר אלשיך.

כעת, מסבירה בציר אלשיך את החלטת סיעתה להתנגד לתכנית: "ראשית, אני תומכת בראש העירייה ובתרומתו הרבה להתפתחות העיר בנושאים שונים ומגוונים, וכן גם בתחום הבנייה, מתוך רצון והסתכלות אל עבר העתיד. יחד עם זאת, זהו אינו סוד שהבטחנו ל-4,609 אנשים אשר תמכו בנו, לשמור על הריאות הירוקות שעוד נותרו בעיר, לרבות שלולית החורף שהוכרזה כשמורת טבע נדירה, ולתמוך בבנייה הדרגתית ובשלבים תוך התייחסות לתשתיות, תחבורה וסביבה".

בריכת החורף (צילום: יובל רוזנברג)

בריכת החורף (צילום: יובל רוזנברג)

 

בציר אלשיך ממשיכה: "כבר חצי שנה שאני חברת מועצה וחברה בוועדת תכנון ובנייה. בתקופה זו הספקתי לתמוך בעשרות תכניות בנייה עתידיות, אך לגבי הבנייה במזרח העיר הריני מתנגדת ממספר שיקולים עניינים. ראשית, יש למצות קודם כל עתודות קרקע ותשתיות קיימות, בהן ההשקעה נמוכה משמעותית בהשוואה לפיתוח תשתיות חדשות. שנית, עלינו לתמוך ולקדם את תכניות הבנייה במסגרת התחדשות עירונית ששמה לה למטרה לבחון את הצרכים של כלל התושבים בהסתכלות רחבה לעתיד. אחת התכניות המשמעותיות במסגרת זו מתוכננת להתבצע בשכונת קרית משה, עם 9,500 יחידות דיור עם צביון אורבני ייחודי, המשלבת בתוכה עירוב שימושים. אמנם צודקים רבים שזהו אינו תהליך פשוט וקל, אך בטווח הארוך העיר והתושבים ייצאו נשכרים. מתן אישור לבנייה גם במזרח תבריח יזמים מלבצע התחדשות עירונית כפי שקרה למשל בלוד.

כך תיראה קרית משה בעתיד (הדמיה: בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)

כך תיראה קרית משה בעתיד (הדמיה: בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)

 

"כיום השיטה של התחדשות עירונית רווחת והוועדה המחוזית אף מעודדת. ראו דוגמאות לערים המובילות בתחום: תל אביב, קרית אונו, חיפה, ראשון לציון, ועוד שכונות שזוכות להתחדשות ואף הופכות לאזור אטרקטיבי גם בהיבט הנדלני.

"ועוד לא הזכרנו שיש תוכניות נוספות להתחדשות עירונית שיש להשלים ולאשר, כמו במרכז העיר ובאושיות, שיוסיפו עוד 15 אלף יחידות דיור, כך שבעוד 15 שנים כבר נהיה למעלה מ-250 אלף תושבים. נצטרך להחליט גם על היעד שאנו נציב מבחינת כמות התושבים, ובהתאם לכך כמות הבנייה".

על האפשרות שדעתה תשתנה בעתיד, אומרת בציר אלשיך: "אם בעוד כ-5 או 10 שנים נבין שיש צורך בהגדלת הבנייה, הרי שאהיה הראשונה לתמוך בהעלאת נושא הבנייה מחדש. עד אז, לבטח יהיו לא מעט חידושים ומגמות נוספות בעולם התכנון והבנייה, דוגמת המגמה העולמית שהולכת וגוברת של בניית מבני ציבור מתחת לאדמה (תמ"א 40). כך מנצלים את הבנייה התת קרקעית לטובת שטחים פתוחים. כיום זה רווח באוסטרליה, איטליה, יפן, קנדה ומדינות נוספות, וסביר להניח שבעוד כמה שנים הבנייה הזו תהיה רווחת גם בישראל.

"עלינו לקחת בחשבון שבמציאות הדינמית והמשתנה בה אני חיים, לא נותר אלא להתגמש באופן החשיבה ולהשתנות בהתאם. לכן, אם נאשר היום תוכנית בנייה לעוד 15 שנה או 20 שנה, בעתיד היא תהיה כבר לא רלוונטית לצרכים ולמציאות הבלתי ודאית בה נחיה.

"לסיכום, בל לנו לשכוח שזוהי הריאה הירוקה המשמעותית והיחידה שנותרה לנו בעיר, שבעצם מהווה בית גידול לבעלי חיים וצמחים נדירים. כל התערבות אורבנית עלולה לפגוע אנושות במרקם הסביבתי של בעלי החיים. כל הנקודות הללו מובאות כאן כדי להבהיר מדוע כדאי להסתפק בעשרות אלפי היחידות המתוכננות בשאר חלקי העיר. מרגע שתאושר התכנית והדחפור יעלה על השטח, הרי שאת הנעשה לא נוכל לצערנו להשיב, ובמקום שטחים ירוקים ופתוחים ילדינו יזכו לשטחי בטון".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נטע-לי רוזנצוייג

    כל הכבוד איטל, גם ככה השכונות החדשות מתוכננות לא נכון, יש עומס בכבישים וחוסר בתשתיות, חבל להרוס שמורת טבע מהממת האחרונה שנשארה לנו הכל בשביל לקבל עוד ארנונה … סומכים עליך שתקדמי את הנושא

  2. טל

    לפי מה שהבנתי, אסף בר-אל שותפך לסיעה הצביע בעד התוכנית. מדוע?

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר