רחוב ששת הימים בקרית משה (צילום: ניר שמול)
רחוב ששת הימים בקרית משה (צילום: ניר שמול)

"לא נאפשר בקרית משה ג'ונגל של יזמים"

מחזיק תיק ההתחדשות העירונית ברחובות, אמיר ירון: "קרית משה נתונה במתקפת יזמים פרועה. אם מישהו חושב לקטוף פה זכויות בנייה על גב התושבים, לא נאפשר זאת". העירייה: "התושבים הם בעלי זכויות הקניין ולכן הם אלו שצריכים לפנות לעורכי הדין ואחר כך גם ליזמים בתהליך מכרזי ומסודר שיבטיח את קבלת ההצעות הטובות ביותר – ולא להפך כפי שנעשה בעבר"

פורסם בתאריך: 5.7.18 09:19

-->

ביום שני בשבוע שעבר התכנסו במתנ"ס שכונת קרית משה מאות תושבים למפגש הסברה של עו"ד אבי ביטאו, המייצג אותם לאחר שחתמו על הסכמה כי חברת הבנייה 'ענב' תבצע תכנית התחדשות עירונית בבתיהם.

ביטאו, המחזיק בידו קרוב ל-400 חתימות של תושבי השכונה, הסביר השבוע על המפגש: "הסברתי לתושבים על התכנית ומצאתי שהתכנית העדכנית והתכנית הקודמת דומות בהרבה מובנים אחת לשנייה. בכנס הסברתי לתושבי השכונה את הפרטים בשפה האמהרית, כדי שיבינו באמת לאן הם הולכים וכיצד. לעיריית רחובות ומשרד השיכון אין ממה לחשוש. אני הייתי הראשון שהגיע לשכונה. לפני ארבע שנים נתנו לי ייפוי כוח, הרבה יזמים לא רצו לבוא בזמנו, אבל אנחנו האמנו בשדרוג השכונה ובהתחדשות עירונית בסגנון של הריסה ובנייה. אין לי ספק שזה יגרום לתיקון העוול שנעשה לבני העדה בקליטתם ארצה".

השאלה אם החברה שאתה מייצג בכלל תוכל להשתתף בפרויקט האדיר שמתוכנן בקרית משה?

"בוודאי. יהיו מכרזים ומי שכבר החתים תושבים יהיה בתוך התכניות, בהתאם לתנאים שתציב העירייה".

עורך הדין אבי ביטאו

עורך הדין אבי ביטאו

 

חבר מועצת רחובות ונציג השכונה, אבאי זאודה: "כולי תקווה שמתישהו השכונה הזו תצא מהבעיות שלה ושהפרויקטים ייצאו לפועל בצורה הטובה ביותר, על מנת להגשים את חלום התושבים. הנכס היחיד שיש לנו זה הבית ואני חושב שכל דייר ודייר צריך להחליט על הבית שלו. אני לא חושב שהמדינה צריכה להחליט על הבית של הדיירים. המדינה יכולה לסייע, אך לא להחליט. לכן התושבים יכולים להתארגן איך שהם רוצים וללכת עם מי שהם בוחרים. כחבר מועצת העיר וכנציג השכונה אני לא יכול להציע לדיירים ללכת עם יזם זה או אחר, אלא כל דייר צריך לבחור מה שמתאים לו".

יש לציין כי העירייה לא מתלהבת מכנסים שיוזמים יזמים פרטיים באשר לתכניות פינוי בינוי בקרית משה. חבר מועצת העיר ומחזיק תיק ההתחדשות העירונית, אמיר ירון, אמר השבוע: "קרית משה נתונה במתקפת יזמים פרועה. אנחנו בעירייה לא נאפשר פה ג'ונגל של יזמים ומי שחושב לקטוף פה זכויות בניה על גב התושבים, אנחנו כעירייה לא נאפשר זאת. העירייה בראשות רחמים מלול עשתה כברת דרך ארוכה מאוד בגיבוש התכנית בשכונת קרית משה ולא נאפשר לרגע ליזמים להפעיל קבוצות לחץ, במיוחד בעת בחירות. יש לנו כוונה לשמור על האינטרסים של התושבים גם בתקופה של בחירות לעירייה ואני קורא לתושבי השכונה לקדם תכניות רק בתיאום עם עיריית רחובות. אעשה הכל כדי להוציא את כל הפרויקט מחזקת הבחירות לעירייה, כי הנושא של התחדשות עירונית הוא גדול יותר מכל מערכת בחירות זו או אחרת. אני קורא לתושבים להוציא את כל פרויקט פינוי הבינוי מהוויכוח הפוליטי, במטרה שנעבור את תקופת הבחירות בצורה טובה ובמקביל נמשיך לקדם את התכנית ביחד עם עיריית רחובות. אני מאמין שהסיכוי לממש את הפרויקט תלוי לא מעט בכך".

אמיר ירון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

אמיר ירון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

מהעירייה נמסר: "מינהלת התחדשות העירונית בקרית משה הוקמה על ידי עיריית רחובות ומשרד הבינוי והשיכון לטובת התושבים. מטרת המינהלת היא ללוות את בעלי הדירות בשכונה בכל תהליכי ההתחדשות העירונית, על מנת להבטיח שהם יקבלו את כל התועלות האפשריות מהפרויקט. פעולות המינהלת כוללות פגישות הכרות עם כל התושבים במתחמים השונים, הסברים על תהליכי התכנון ועל חשיבות גיבוש הנציגויות. ככל שהתהליך המורכב אליו יוצאים לדרך התושבים יהיה מסודר יותר, כך הוא יוכל להתקדם מהר יותר בעתיד. המינהלת מעבירה מסר חד משמעי לתושבים שהכוח צריך לעבור אליהם. התושבים הם בעלי זכויות הקניין ולכן הם אלו שצריכים לפנות לעורכי הדין ואחר כך גם ליזמים בתהליך מכרזי ומסודר שיבטיח את קבלת ההצעות הטובות ביותר – ולא להפך כפי שנעשה בעבר. התברר שבעבר הדיירים חתמו באופן פרטני על הסכמים, לעיתים ללא התארגנות וללא עורך דין. כך, קיבלנו פניות של תושבים שהתלוננו שהוחתמו בעבר על הסכמים ללא עורך דין שלהם, ללא הבנה של תכולת ההסכם ובלי שהושאר הסכם חתום בידיהם. חלק מהתושבים אף הופתע לגלות שנרשמו הערות אזהרה על דירותיהם בנסח הטאבו. כל אלה הועברו לממונה על פניות הציבור של משרד השיכון והן נמצאות בטיפול ובבחינה משפטית.

"בנוסף, מקדמת המינהלת בדיקה משפטית מקיפה של ההסכמים שנחתמו על ידי התושבים על מנת לדעת מה המשמעות ומהן ההשלכות של חתימות אלה על כלל הדיירים במתחם מסוים. על מנת למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד, חשוב לפנות למינהלת בכל שאלה ועניין ולהתייעץ לפני שפועלים וחותמים לכל גוף מקצועי – עורכי דין או יזמים. חשוב להדגיש שהמינהלת זמינה לכל תושב ותושבת ותיתן בהמשך גם ייעוץ משפטי לכל נציגות שתבקש להוציא פנייה לקבלת הצעות לעורכי דין וליזמים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יעקב טקלה

    לפי מה שהצגתם פה אני מבין שאתם בעצם מהללים את חברת "ענב" ולאחר מכן הצגתם את הטענות של התושבים שחתמו על הסכם (שאגב הוא של חברת ענב) ללא העורך דין שלהם אז אתם קצת בותרים את עצמכם פה
    נשמע כאילו יש לכם מניע נסתר רק אומר

  2. עורך דין פינוי בינוי ו תמא 38 דורון תמיר

    גילוי נאות : אני עורך דין פינוי בינוי ו תמא 38 שמי דורון תמיר ומשרדנו מייצג בעיקר דיירים בפרוייקטים.
    הבעיה של הדיירים היא חוסר מידע .
    אם רשות מקומית רוצה למנוע התעלקות של יזמים וחוטפי חתימות על התושבים שלה עליה להוציא חוברת ולתלות שלטים שמסבירים לתושבים את הזכויות שלהם.
    שמגיע להם וחשוב שיבחרו עורך דין מהתחום שייצג אותם. אחרי זה שיבחרו מפקח שיזמינו שמאי פינוי בינוי שיתיעצו עם הגורמים המתאימים ברשות ומשם יפנו ליזמים.
    הבעיה היא שהסדר הפוך ומשפ באות הצרות.

    בהצלחה,

    דורון

    http://www.stlo.co.il/תחומי-עיסוק/עורך-דין-תמא-38

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר