אייל גולן (צילום: אלוני מור)
אייל גולן (צילום: אלוני מור)

תוכנית תחקירים או עוקץ תקשורתי? יוליאן לוינסון מביע את דעתו על הסרט "פרשת אייל גולן"

הסרט "פרשת אייל גולן" שצפוי להיות משודר בערוץ 13 גורר דיון אתי ומשפטי, אך יוליאן לוינסון, שרחוק מלהעריץ את הזמר, מגן עליו באופן חריג ובטוח שגם הפעם הכוכב ייצא מזה מחוזק

פורסם בתאריך: 30.6.19 16:31

-->

גילוי נאות: כותב שורות אלו אינו נמנה על מעריצי אייל גולן, אך הפעם נראה שנעשה לו עוול. הזמר הצטלם לתוכנית בהגשת אורלי וגיא, אך עם פרסום הפרומו הבין כי נפל קורבן לעוקץ תקשורתי רדוד, לכאורה, שבו הוא יככב בסרט שאורכו כשעה ועתיד להיות משודר בערוץ רשת 13 ביום שלישי הקרוב.

נראה שאחוזי הצפייה שנמדדים על בסיס יומיומי, הביאו לכך שהצמד אורלי וגיא לא בוחלים בשום אמצעי, גם אם מדובר בפרובוקציה ומיחזור פרשיות, על מנת למלא את הריק והשעמום התקשורתי אשר שורר בשנים האחרונות בטלוויזיה הישראלית.

אז נכון, הזמיר הרחובותי רחוק ממוסריות ורבים חשים כי אורח חייו "אינו נורמטיבי" כמעט בשום פרמטר, אבל את כל הסיפורים הללו אנחנו כבר מכירים והם כבר לא מעניינים.

אייל גולן (צילום: אור גפן)

אייל גולן (צילום: אור גפן)

 

שיטת הפעולה הבעייתית של אורלי וגיא מזכירה לי את שיטות חיים אתגר. פונים לקורבן ומציגים לו מצג שווא בכדי לשכנע אותו להתראיין, לכאורה. כאשר הריאיון הראשוני בידיו של המראיין, הוא יכול לערוך אותו כרצונו, לשרבב מילים ומשפטים, תאריכים וזמנים.

אט אט אנשי תקשורת בכירים שוכחים מהי אתיקה עיתונאית. בדיוק כמו גולן, כל אחד והאתיקה שלו כמובן. מבחינתי, עיתונאי נמדד ביכולת התחקור והניסוח שלו, תוך כדי הצגת מצג כנה, אובייקטיבי ושוויוני, גם לשלילה וגם לחיוב.

סרט "ההטרלה" של אייל גולן יניב ככל הנראה אחוזי צפייה גבוהים לערוץ, אשר יתרגם את זה לכסף. כמה כסף? יכול להיות שמספיק בכדי שקברניטי הערוץ יסכימו להיכנס להליך משפטי בידיעה שהם יכולים להפסיד. בנוסף, בימים אלו זוכה הערוץ לשיח תקשורתי רב אשר מתורגם ליח"צ חינמי.

לדעתי אייל גולן רק הלך והתעצם מאז פרשיית "משחקי חברה". אחריה גולן היה מעורב במיני פרשה פרי דמיונו הקשורה להאזנות סתר. יש להניח שגולן ומנהליו השונים הם אנשים חדים ואני כבר לא אתפלא אם בסוף יתברר שכל העניין מבויים היטב על מנת לייצר עניין ובאזז סביבו (תמיד יש, אבל אם אפשר עוד אז למה לא?), אבל שוב, זו רק קונספירציה שלי. בכל מקרה, בשורה התחתונה הלופ התקשורתי הזה רק יעשה לו טוב.

אייל גולן ויוליאן לוינסון

אייל גולן ויוליאן לוינסון


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אייל אלוהים איתך והמעריצים שלך איתך אנחנו רואים את הלינץ שעושים לך 7 שנים לא מניחים לך 7 שנים שרודפים. אותך ומעלים אותך לגרדום במטרה להפיל אותך ולהשיג רטיינג ערוץ שאני לא רואה אפילו כשיש תוכניות טובות
    פונה אני לכל מעריצי אייל לא לראות את הסרט אייל עברנו
    את הפרשה נעבור גם את זהה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ועל זה נאמר: "מקור השנאה היא הקנאה" ו….וההמשך : "שימותו הקנאים". או שבעצם, שיהיו בריאים ויאכלו את עצמם …בושה1111

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גילוי נאות שונא כאלה שמגינים על מי שעשה עוול לחלשות ממנו כמו בתכנית עם דנה וייס זה לא פייר שאלה אותו – הוא בתגובה לא עברתי שום חוק אז שיתכבד וישא ציבורית בעול הפרסום המגיע לו ולך הכתב אתה עושה עוול שאתה מגן עליו.
    אם עיתונאים היו הולכים לפי הצדרק לא הייתה עיתונות.הניצול המיני לא היה מאורלי וגיא אם שכחת

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המוסריות של אייל גולן לא פחות טובה מהמוסריות של כל המפורסמים!
    אולי בשנים האחרונות הרבה יותר משל אחרים!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר