יאמן סטריט (צילום: אסף אמברם)
יאמן סטריט (צילום: אסף אמברם)

התימנים פותחים שולחן בשוק רחובות

יאמן סטריט - המזנון שנפתח באחרונה בסמוך לשוק העירוני ברחובות – נותן טוויסט למנות המסורתיות מהמטבח התימני. הטעמים המיוחדים, המיקום החדשני והאווירה הכיפית יכולים להפוך אותו לדבר הבא בעיר

פורסם בתאריך: 26.10.17 07:00

-->

כל רחובותי שמכבד את עצמו אכל לפחות פעם אחת בחיים באחת מהמסעדות התימניות בעיר, וזה בלי כל קשר למוצאו. כל רחובותי גם ביקר בוודאי בשווקים בארץ ובעולם, וראה כיצד הם משלבים בתוכם מסעדות, בתי קפה ומזנונים. כעת יש מי שמביא את שני האלמנטים האלה לרחובות גם יחד, ומציע מזנון עם מאכלים תימניים ממש בסמוך לשוק העירוני ברחובות.

מאחורי המיזם עומדים האחים למשפחת כהן, לירון וגילי, משפחה רחובותית מוכרת (גילי היה ממקימי בית קפה מילאנו המיתולוגי בפארק המדע), שבין היתר קשורה לתבליני גדסי ברחוב הרצל. האחים כהן (כל קשר לבמאים מהוליווד מקרי בהחלט) חברו לשף בני בז’ה – שאמנם אינו נמנה על בני העדה התימנית, אך כמי שגדל בקרית עקרון מעיד על עצמו שאכל ונשם את המטבח הזה מילדות. יחד יצאו השלושה למסע קולינארי כדי לגלות מגוון מנות מהמטבח התימני, שלא מסתכמות רק במרק ובבצקים.
החזון הקולינרי של יאמן סטריט מגיע מחיבור שלושת הדורות במשפחת כהן – הסבתא, האמא והילדים. כך גם נבנה התפריט – בקונספט ייחודי המשלב “סלואו פוד” ותבשילי פתיליות, עם התאמה לקצב החיים העכשווי והמהיר.

 

יאמן סטריט (צילום: אסף אמברם)

צילום: אסף אמברם

 

הדור השלישי של יוצאי תימן – זה שנולד בארץ, נחשף למטבחים מסורתיים ומודרניים רבים, ואפשר לראות בתפריט כי הוא הושפע מהמגמות העכשוויות בעולם הקולינרי, אך נשמתו ספוגה בטעמים מבית אמא. בכך, התפריט של יאמן סטריט לוקח השראה מהמטבח התימני של פעם בהתאמה לימינו אנו, ומציע שלל מנות מנחמות ועשירות בטעמים, המשלבות את העבר הנוסטלגי לצד ההווה הקוסמופוליטי.
המנות ביאמן סטריט נותנות כבוד למסורת ולטעמים המקוריים מבית אמא וסבתא, תוך מתן ביטוי למפגש הטעמים המרתק אשר נוצר בכל שכונה בה התגוררו יוצאי תימן, מרוקו, תוניס, ואפילו פולין ושאר מדינות מזרח אירופה. החלפת הסירים והמתכונים בין השכנים יצרה שילוב תרבויות מסקרן וכך נוצר מטבח תימני ארץ ישראלי חדש.

 

יאמן סטריט (צילום: אסף אמברם)

צילום: אסף אמברם

 

מנות לדוגמא מהתפריט: לזנייה סבאייה – דפי סבאייה ,בשר עגל טחון ,רוטב עגבניות שוק, מוגש עם סלט עלים ועגבניות (38 שקלים); לאחוחייה – שאוויה בקר / טבעוני בתערובת תבליני יאמן מגולגל בלחוח (38 שקלים) או בפיתה (34 שקלים); טביח האריש קרית עקרון סטייל – ירקות צלויים בתיבול יאמן סטריט, לצד בורגול חם בתיבול חוואיג' (32 שקלים); צנעארייס – שתי שכבות לחוח מבושם בכבש ממולא בבשר עגל טחון שנצלים יחד בתנור אבן, מוגש לצד סלט עלאווי (44 שקלים); סלט טאבולה של עדנים – עשבי תיבול קצוצים, בורגול, בצל סגול, ג'עלה ופרי משתנה (32 שקלים); סליידר קובניה – 2 קובניות בשרניות בתוספת בשר שאוויה וסלט עלאווי בקר / טבעוני (38 שקלים); מלאווח שרעב – בשר עגל ושומן כבש בתערובת תבליני יאמן סטריט ,טחינה הר ברכה וחילבה, מוגש לצד סלט (42 שקלים).

יאמן סטריט (צילום: אסף אמברם)

צילום: אסף אמברם

 

יאמן סטריט (צילום: אסף אמברם)

צילום: אסף אמברם

 

יאמן סטריט (צילום: אסף אמברם)

צילום: אסף אמברם

 

האווירה במקום, שנמצא ממש בסמוך לשוק העירוני, כיפית ומזמינה. מלבד מוזיקת הרקע שכוללת, איך לא, גם מוזיקה תימנית, נערכות במקום הופעות חיות ולא מן הנמנע שמזנון יאמן סטריט יהיה הסנונית הראשונה לקראת הפיכת מתחם השוק העירוני של רחובות למקום שוקק גם בלילה.

יאמן סטריט, רחוב בילו 60, רחובות. טלפון: 0546644678. שעות פתיחה: א'-ה' 11:00-23:00, ו' עד 15:00, מוצ"ש שעה אחרי צאת שבת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר