יקבים בישראל. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE
יקבים בישראל. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE

מה תשתו? משקאות מומלצים לפסח

יינות טובים מככבים מדי שנה על שולחנות החג, אבל גם בין הארוחות אפשר להתפנק במגוון משקאות חדשים שיוצאים בימים אלה אל המדפים. ליקטנו כמה מהם

פורסם בתאריך: 21.3.21 10:17

-->

'יקב סגל' משיק לרגל חג הפסח מרלו מסדרתFree Run , בציר 2018.

Free Run, הינו התירוש הראשוני היוצא מן הענבים. זהו הנוזל הניגר חופשי מן הענב, ללא התערבות, עשיר בטעם, צבע וארומה הייחודיים לכרם ולזן הענבים.

יינות סדרה Free Run מופקים מהחלק המשובח ביותר ביין המגיע מהמיצוי הראשוני והטהור של קליפות הענב, ללא לחץ מלאכותי של מכונות. ע"י סחיטה עדינה בלבד של הקליפות לאחר התסיסה, מתקבל היין העסיסי והעשיר ביותר ולו טאנינים רכים ומבנה קטיפתי. לאחר התסיסה, היין המשיך להתיישן למשך 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

יין פירותי ואלגנטי, המשלב טעמי דובדבן, שזיף ופירות יער עם נגיעות תבלינים ים תיכוניים, עטופים בארומות עץ אלון צרפתי הנמשכים לסיומת קטיפתית וארוכה במיוחד.

שנת הבציר 2018 התחילה בחורף מועט משקעים, ועונת הגשמים הסתיימה בכ-80% מכמות המשקעים של העונה המקבילה. עונת הגשמים השחונה המשיכה לחודשי אביב חמים מהממוצע ולאירועי גשם חריגים בחודש אפריל ומאי, אשר היו מלווים באירועי ברד וגשם חזק שהביאו לירידה משמעותית ביבול. חודשי הקיץ היו קרובים מאוד לממוצע מבחינת טמפרטורות, ואף נמוכים ממנו באזורי ההר הגבוהים. עונת הגידול אמנם הייתה מאתגרת והביאה ליבול נמוך, אך איכות הפרי הייתה גבוהה ועונת ההבשלה הייתה מתונה להפליא.

מחיר: 65 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין ובנקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ.

מרלו מסדרת FREE RUN בציר 2018 (צילום: יח"צ יקב סגל)

מרלו מסדרת FREE RUN בציר 2018 (צילום: יח"צ יקב סגל)

 

יקבי כרמל מתחדשים לשולחן חג הפסח עם השקת פרנץ גוורצטרמינר 2020 Selected, השקת יינות אדומים לסדרת Selected בציר 2020, והשקת רוזה 2020 Private Collection.

selected פרנץ גוורצטרמינר 2020: בעקבות העלייה בביקוש יינות מבוססי זן הגוורצטרימנר בתקופה האחרונה, יקבי כרמל מחדשים ומשיקים את פרנץ גוורצטרימנר. מדובר ביין לבן חצי יבש המבוסס על ענבי פרנץ' קולומברד וגווורצטרמינר מכרמים נבחרים ברחבי הארץ. היין יושן במכלי נירוסטה במשך 3 חודשים והוא צלול, בעל אופי צעיר ומרענן. מתאים לליווי גבינות, דגים וארוחות קלות.

מחיר: 30 שקלים.

ציר חדש לקברנה סוביניון 2020 מסדרת selected: יין אדום יבש המבוסס על ענבי קברנה סוביניון מכרמים נבחרים ברחבי הארץ, שיושן במשך 3-6 חודשים במכלי נירוסטה. ליין גוף קליל וצעיר וסיומת מאוזנת, בעל ניחוחות פירותיים, שזיפים אדומים ושחורים וקפה. מתאים לליווי עוף, בשר, רטבים אדומים וגבינות קשות.

מחיר: 30 שקלים.

Private Collection רוזה 2020: יין רוזה יבש בגוון ורדרד עדין, המבוסס על ענבי רוזה מכרמים נבחרים ברחבי הארץ. היין התיישן 3 חודשים במכלי נירוסטה ומתאפיין בטעמי פטל ואוכמניות. מתאים לליווי גבינות, דגים, ארוחות קלות.

מחיר: 40 שקלים.

ניתן להשיג בחנויות היין ובנקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ.

יינות יקבי כרמל לפסח (צילום: איל קרן)

יינות יקבי כרמל לפסח (צילום: איל קרן)

 

בציר חדש ל-DAROM לבן 2020: DAROM מבית היוצר של יקב יתיר, שהושק לפני מספר חודשים, מאופיין ביינות נגישים ומרעננים המבוססים על זנים אהובים ומוכרים מכרמים נבחרים בטרואר הדרומי. הכרמים נהנים מאקלים מדברי, יבש וקר בלילה, תנאים היוצרים אזור גידול (טרואר) ייחודי.

דרום לבן 2020 הוא יין לבן יבש המופק מ-100% ענבי סוביניון בלאן מהכרמים במצפה רמון ורמת ערד. היין תסס במכלי נירוסטה והתבגר במשך 4 חודשים במכלי בטון.

יין לבן אלגנטי שטעמי הפרי המובהקים שלו שומרים על איפוק ורעננות. צבעו זהוב קש, בעל טעמים פירותיים, רענן עסיסי. ליין ריח פירות טרופיים ופרחי הדרים. צפוי להמשיך להתפתח היטב בבקבוק בעשור הקרוב. יתאים לאוכל, אך יכול גם לעמוד בפני עצמו וליהנות כאפריטיף ולא רק בארוחות.

ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות ובמסעדות ברחבי הארץ.

דרום לבן 2020 (צילום: איל קרן)

דרום לבן 2020 (צילום: איל קרן)

 

יקב היוצר מתחדש בשלל השקות לכבוד חג הפסח 2021.

היוצר בראשית קברנה סוביניון "מתוק עדין" – 2018: צבעו ארגמן, בעל ריחות של דובדבן, שחור וקקאו עם רמז של וניל וציפורן, בעל מתיקות מעודנת וגוף מלא. כרם קברנה סוביניון צעיר הנטוע במושב לכיש.

מתאים כאפריטיף ובקינוח, מלווה היטב ירוקות מטוגנים ומנת בשריות קלות (עופות).

מחיר: 39.9 שקלים. מבצע לפסח 2 בקבוקים ב-60 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המובחרות ברחבי הארץ, ובחנות בוטיק היין היוצר באון ליין.

שרדונה מסדרת הוירטואוזו: יין מלא עם רעננות מיוחדת מכרם הנטוע בשילו שבשומרון, בעל ניחוחות של פטל אדום ווניל. היין בצבע צהוב בהיר עם גוון מוזהב, בעל ריחות של פרחים לבנים, אגוזי לוז ואגסים עם רמז של וניל, מלא, רענן וארוך בפה. מלווה היטב כל מאכל ים, דגים שמנוניים, סושי, סשימי, עופות, וגם גבינות במיוחד גבינות עתירי שומן.

מחיר: 49.9 שקלים. מבצע לפסח 2 בקבוקים ב-80 שקלים. להשיג ברשתות השיווק ברחבי הארץ ובחנות בוטיק היין היוצר באון ליין.

לגאטו ברברה: יין אדום עז, בעל ריחות של דובדבן ושזיף עם רמז של ציפורן וקינמון, עגול ורענן. כרם ברברה צעיר צמוד למנזר דיר רפאת (גבעת שמש). התיישן 21 חודשים בחביות עץ. מתאים לתבשילי בקר ומרינדות עשירות בשומן, עופות, ברווז וסלו, פסטות.

מחיר: 60 שקלים. ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות ברחבי הארץ ובחנות בוטיק היין היוצר באון ליין.

סדרת האוטר הוותיקה מתרחבת, עם בלנד בורדולזי: יין עמוק, בעל צבע ארגמני, עם ניחוחות של פירות יער ושזיף כחול, עם רמזים של וניל וטבק, בעל גוף מלא, חם ועוצמתי. מופק מארבע כרמים: כרם קברנה במושב דישון (גליל עליון), כרם מרלו בצומת ישע, כרם פטי ורדו שבשפלה וכרם קברנה פראן בגמזו בשפלת יהודה. כל כרם נבצר לחוד בהבשלה מלאה. המרלו ב-17 לאוגוסט 2017, הקברנה סוביניון כחודש אחריו, הפטי ורדו והקברנה פראן אחרי עוד כשבועיים. אחרי ריסוק והשריה קרה, התירוש של כל כרם תסס על הקליפות במשך 20 יום בערך. אחרי תסיסה מלולקטית ושפייה היינות של כל אחד מהחלקות התישנו בחביות עץ עלון צרפתי במשך 24 חודשים.

מתלווה מצוין לבשר אדום צלוי או בקדרה, מתאים לטלה, לברווז, למרינדות בשר ופסטה בולונז.

מחיר: 180 שקלים. להשיג בחנויות היין המובחרות ברחבי הארץ ובחנות בוטיק היין היוצר באון ליין.

יקב ארזה - Legato ברברה (צילום: אייל קרן)

יקב ארזה – Legato ברברה (צילום: אייל קרן)

 

לקראת חג הפסח יקבי כרמל מרחיבים את סדרת תירוש כרמל המקורי ומשיקים את 'תירוש כרמל מבעבע אדום' ו'תירוש כרמל מבעבע לבן', מיץ ענבים מבעבעים באופן טבעי, ללא תוספות מים וסוכר, בעלי טעמים פירותיים, קלילים ומרעננים.

'תירוש כרמל מבעבע אדום' בעל טעמים של פירות אדומים: תות שדה, פירות יער, חמוציות ודובדבנים, בעל חמצמצות ומתיקות. 'תירוש כרמל מבעבע לבן' פרחוני, מעוגל עם נגיעות של אפרסק בשל.

הענבים האיכותיים עליהם מבוסס היין עוברים תהליך של בציר קפדני ואינם עוברים תסיסה כך שכל המשפחה, מקטן ועד גדול, יכולה להנות מטעמו.

מחיר בקבוק 750 מ"ל: 20 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ברחבי הארץ ובאתרי האונליין.

תירוש מבעבע (צילום: איל קרן)

תירוש מבעבע (צילום: איל קרן)

 

בריזר, המרענן האלכוהולי מבית חברת בקרדי העולמית, מציע מהדורה כשרה לפסח בטעמים המוכרים בריזר אננס ולימון.

בקרדי בריזר מורכב מהרום הקלאסי של בקרדי עם מיצי פירות אקזוטיים. טעמי אננס ולימון יימכרו בבקבוקים של 275 מ"ל ויכילו 4% אלכוהול.

מחיר: 10-12 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות האלכוהול.

בקרדי בריזר כשרים לפסח אננס ולימון (צילום: יח"צ)

בקרדי בריזר כשרים לפסח אננס ולימון (צילום: יח"צ)

 

מותג מחייה 13, המוביל את טרנד משקאות אניס המשולבים עם מיצים טריים, מושק בימים אלה בבקבוק חדש ומציע טעם חדש, רוזטה שקדים, שמצטרף לשני הטעמים הקיימים בשוק – לימון ואשכולית אדומה. מדובר על משקה אניס בסגנון ים תיכוני קליל, בשילוב מיצי פירות טריים, המופק מתזקיק ענבים ומכיל 13% אלכוהול.

מחייה 13 הוא פיתוח ישראלי מקורי, שכמו משקאות דומים נוספים, נולד במטבח ביתי וכיום מיוצר בספרד, על פי המתכון המקורי של מפתחיו הישראלים. מקור שם המותג מחייה 13 מבוסס על צירוף בין המילה "מחייה", שהינה כינוי לערק על פי יהודי צפון אפריקה, והספרה 13 הנחשבת למספר בעל משמעות על פי היהדות.

מחיר: 60 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המתמחות ברחבי הארץ.

מחייה 13 (צילום: איל קרן)

מחייה 13 (צילום: איל קרן)

 

קפה עלית ושוקולד ספלנדיד משיקים קפסולה מתוקה במיוחד במהדורה מוגבלת: קפסולות להכנת משקה שוקולטה סמיך. הקפסולות מכילות אחוז גבוה של קקאו הולנדי לקבלת משקה שוקולטה עשיר בטעמים של קקאו ושוקולד מריר (אינה מכילה קפה, כך שהיא ללא קפאין). המתאימה לשימוש במכונת נספרסו.

ניתן להשיג ברשתות השיווק ובאתר האונליין של קפה עלית elite-coffee.co.il

קפסולות שוקולטה (צילום: יח"צ)

קפסולות שוקולטה (צילום: יח"צ)

 

סטארבקס, המשווקת על ידי אסם-נסטלה בישראל, מרחיבה את קולקציית הטעמים שלה ומשיקה את קפסולות סטארבקס איטליאן סטייל רוסט – STARBUCKS ITALIAN STYLE ROAST.

הטעם החדש מצטרף למגוון התערובות בקלייה כהה של סטארבקס, והוא מכיל שילוב של מתיקות עם קפה עוצמתי בדרגת חוזק זהה לאספרסו, אך עם גימור פחות מעושן. הקפסולות החדשות מדורגות בעוצמה 11 והן מתאימות לאספרסו וללונגו משובחים.

נחום זיימן, מנכ"ל חטיבת הקפה ודגני הבוקר באסם נסטלה: "היקף המכר של קפסולות הקפה בריטייל בשנת 2020 צמח ביותר מ-50%.  יותר ויותר ישראלים שותים את הקפה בבית שלהם, בצורה שהם אוהבים, ומחפשים את הדרך לשדרג אותו ולגוון בטעמים חדשים. הישראלים מעדיפים את הקפה בקלייה כהה ולכן החלטנו להשיק בארץ את הטעם החדש – איטליאן רוסט היות שאנו מאמינים שהוא יתאים לחיך הישראלי המשובח".

ניתן להשיג ברשתות השיווק.

קפסולות איטליאן רוסט סטארבקס (צילום: סטודיו אסם)

קפסולות איטליאן רוסט סטארבקס (צילום: סטודיו אסם)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר