אמיר ירון ועודד פורר
אמיר ירון ועודד פורר

אמיר ירון פועל למען קבלת היטלי השבחה ממכון ויצמן

אמיר ירון יזם פגישה עם ח"כ הרחובותי עודד פורר, על מנת שיקדם הצעת חוק להבחנה בין סוגי היטלי ההשבחה במוסדות חינוך, בעקבות הנעשה במכון ויצמן

פורסם בתאריך: 18.3.18 07:42

-->

חבר מועצת רחובות אמיר ירון, יזם פגישה עם ח"כ הרחובותי עודד פורר, על מנת שיקדם הצעת חוק להבחנה בין סוגי היטלי ההשבחה במוסדות חינוך, בעקבות הנעשה במכון ויצמן.

החוק הנוכחי מדבר על פטור מהיטל השבחה במוסדות חינוך, אלא שבעיריית רחובות טוענים כי מכון ויצמן מנצל זאת באופן ציני ומקדם תכניות בפארק המדע שלא בעבור קידום הקמת מוסדות חינוך כגון קמפוסים, אלא כבסיס לתכנית עסקית המקדמת פרויקטים מדעיים של המכון. לטענת ירון, אין זה צריך להיות שונה מהיטל השבחה שמוטל על כל חברה עסקית אחרת.

ירון: "החוק מתייחס למתן פטור מהיטל השבחה עבור מוסדות חינוך בלבד, קרי הקמת קמפוסים, הקמת כיתות לימוד שכל מטרתם קידום החינוך. החוק לא התכוון לתת פטור מהיטל השבחה עבור פיתוח עסקי, גם אם יש לו זיקה לנושא החינוך. חייבים לעשות את ההבחנה הזאת בין פרויקטים חינוכיים לבין פרויקטים עסקיים כלכליים של מוסדות חינוך. להם אין שום סיבה להעניק פטור מהיטל השבחה. זה בדיוק המקרה של מכון ויצמן למדע, שתחת הכותרת של מוסדות חינוך מקבל פטור מהיטל השבחה גם בעבור חברות עסקיות שמקדמות פרויקטים כלכליים עסקיים של המכון. בסופו של דבר הכל מתורגם לכסף וכתוצאה מהמצב הקיים היום בחוק, עיריית רחובות הפסידה 90 מיליון שקלים בפארק המדע. בין היתר זה גם לא מאפשר לעירייה לקדם הקמת פארק עירוני בגודל של 80 דונם עבור התושבים. לאור הבעיה שנוצרה יזמתי פגישה עם חבר הכנסת עודד פורר, וסיכמנו שהוא אכן יקדם הצעת חוק שתתקן את המציאות המעוותת הזו. על כך אני מברך אותו. מזה תקופה ארוכה אני מתריע על כך שהמכון גרם לנזק של עשרות מיליוני שקלים לעיריית רחובות. ראש העיר ברך על המפגש והוא כמובן מבין כמוני את גודל הנזק שנגרם לעירייה".

מכון ויצמן (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

מכון ויצמן (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אסף

    נראה שאמיר ירון מתנהל לפי "כלכלת בחירות". נסו לבקש ממנו לטפל בסוגיה שאינה מתורגמת ישירות לכתבה אוהדת בתקשורת ותראו אם בכלל יחזור אליכם.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר