משפחת כ"ץ ורחמים מלול ליד האנדרטה
משפחת כ"ץ ורחמים מלול ליד האנדרטה

דרך יצחק כ״ץ נחנכה ברחובות בטקס מרגש ביום השנה למותו

שבע שנים בדיוק לאחר שהובא לדרכו האחרונה, הנציחה רחובות את ראש העיר השני שלה, יצחק כ"ץ ז״ל, בקריאת הכביש הארוך ביותר בעיר על שמו

פורסם בתאריך: 2.3.18 15:06

-->

היום (שישי) נחנכה ברחובות דרך יצחק כ"ץ (כביש 411), על שם ראש העיר השני של העיר רחובות. הטקס נערך במעמד משפחתו, מוקירי זכרו ודרכו, ראש העיר רחמים מלול וראשי העיר בעבר – יעקב סנדלר, מיש לפידות ויחזקאל הרמלך. בטקס נכחו כ-100 איש, ביניהם מנכ״ל העירייה דורון מילברג ומנהל אגף גנים ועיצוב הסביבה יוסי כפיר. הנחה אותו דודי אשכנזי, מנהל האגף המוניציפלי בעיריית רחובות.

טקס חנוכת דרך יצחק כ"ץ

טקס חנוכת דרך יצחק כ"ץ

 

יצחק כץ נבחר לראשות העיר בשנת 1955 וכיהן בתפקיד זה במשך 12 שנים עד שנת 1967. עד יומו האחרון תרם לציבור, הקים את עמותת על״ה ושימש כיו״ר העמותה עד יומו האחרון. לפני מספר שנים החליט ראש העיר רחמים מלול להנציח את שמו ומורשתו של כץ ז״ל, בקריאת כביש 411 על שמו. הכביש, המשתרע בין כביש 40 במזרח וכביש 42 במערב, הוא הכביש הארוך ביותר ברחובות ואורכו כ-6.5 קילומטרים. מאז פתיחתו הוא מהווה אחד הצירים המשמעותיים בעיר ומשרת עשרות אלפי נהגים מדי יום. באחרונה הוצבה במקום אנדרטת הנצחה שעוצבה על ידי האמן משה חיימוביץ'. האנדרטה הינה בת 3 חלקים, האחד על שם יצחק כ"ץ, השני מספר את תולדותיו והשלישי נושא פסוק מספר משלי שנבחר ע"י משפחת כ"ץ.

ראש העיר רחמים מלול נשא דברים בטקס ואמר: ״עיריית רחובות גאה היום לקרוא לעורק התחבורה הראשי הזה על שמו של יצחק כץ ז״ל. המילה 'דרך' אינה באה לבטא רק כביש חשוב, אלא אורחות חיים, מנהיגות ודרך חיים – דרכו של יצחק כ"ץ שכיהן כראש העיר במשך 12 שנים. קורות חייו עמוסים בתפקידים ציבוריים ואזרחיים רבים. הוא היה אדם נדיר ואישיות מיוחדת. כאיש רוח הוא דגל בעקרון להיות איש אמת וישר דרך. הוא נודע בצחות לשונו, שנינות והומור וחשיבה מבריקה. הוא היה פטריוט אמיתי ואוהב ישראל, וכך נהג גם כראש כעיר שאהב את שליחותו הציבורית. על כל מפעליו ופעולותיו אנו חבים לו תודה והוקרה, ואת זאת אנו עושים היום בחנוכת הדרך הזו. כל מי שעובר פה יקרא את תולדותיו ובכך ננחיל את מורשתו״.

רחמים מלול וניצה כ"ץ

רחמים מלול וניצה כ"ץ

אלמנתו של כ"ץ, ניצה, נשאה דברים ובירכה את ראש העיר על הרעיון להנציח אותו בקריאת הדרך על שמו, ועל ההנצחה המיוחדת: ״ להנצחה זו יש משמעות מיוחדת. יצחק מחבק מדרום את העיר שאהב והיא משיבה לו באהבה על ידי קריאת הדרך על שמו. אנחנו מודים לכל מי שעסקו בכך״.

בנו של כ"ץ, אורי, סיכם: ״אנו מודים לעיריית רחובות שידעו להכיר בחשיבות העיר ליצחק ובחשיבותו של יצחק לעיר״.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר