עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

בעקבות בקשת התושבים המקווה הועבר למיקום אחר בשכונת המדע

ראש העיר רחמים מלול: "חשוב לנו כי הקמת המקווה אשר משרת דתיים וחילונים כאחד, תהיה מתוך סובלנות, שותפות והרמוניה"

פורסם בתאריך: 12.2.18 15:08

-->

השבוע הודיעה עיריית רחובות והעומד בראשה, רחמים מלול, על ההחלטה הסופית לקבל את בקשת תושבי שכונת המדע ולהעביר את המקווה המתוכנן למיקום סמוך למרכז פסג"ה (פינת הרחובות פרופ' יובל נאמן ופרופ' דניאל כהנמן).

במשך תקופה ארוכה קבוצת פעילים משכונת המדע התנהלה מול עיריית רחובות ומול ראש העיר רחמים מלול וסגנו עו"ד מתן דיל, וביקשה לשקול את הזזת המקווה ממקומו המתכונן בלב השכונה, היות ולטעמם בניית המקווה (בגוש 3694 מגרש 3 לפי תב"ע רח /2200 ) אמורה הייתה להיות במיקום שונה מהתכנון המקורי. במהלך החודשים האחרונים נעשו ניסיונות למציאת פתרונות הולמים מול גורמים שונים בעירייה, לרבות חברת המועצה יעל בק שעמה נפגשו הפעילים. בפעם האחרונה התקיימה פגישה עם סגן ראש העיר מתן דיל, שבה הביע דיל רצון לסייע והבטיח לפעול למציאת פתרון הולם כך שיהיה מקובל על כל הצדדים. לאחר בחינת הנושא והנימוקים השונים, החליט השבוע ראש העיר לקבל את הפתרון המסתמן בסיומו של התהליך ולמקם את המקווה באזור מרכז פסג"ה, אזור המקובל על מרבית תושבי השכונה.

סגן ראש העיר מתן דיל וחברת המועצה יעל בק

סגן ראש העיר מתן דיל וחברת המועצה יעל בק

 

במכתב רשמי ששלח ראש העיר לפעילי שכונת המדע נאמר: "קראתי פנייתך בעיון רב ובהמשך לשיחתי עם מתן דיל סגן ראש העיר בנושא, הריני מתכבד להשיבך כדלקמן: אנו ערים מקרוב לרחשי השכונה והקמת המקווה אשר משרת דתיים וחילונים כאחד הינה מתוך סובלנות, שותפות והרמוניה. המקווה ימוקם סמוך למרכז הפסג"ה (פרופ' יובל נאמן ופרופ' דניאל כהנמן) לשביעות רצון כולם. אני מודה לכם על פנייתכם ואמשיך לפעול למען שיתוף הפעולה הפורה והמפרה עם תושבי השכונה".

דיל: "ההחלטות שאנחנו מקבלים נבחנות תמיד במשקפיים של טובת הציבור. הדרך האופטימלית לביצוע תהליכים היא שיח עם התושבים, כפי שעשינו במקרה זה. אני שמח שהצלחנו לחבר ולגשר על כל הפערים והמחלוקות ולהקים מקווה מתוך הבנה, הסכמה ואחדות. אני מודה לראש העיר על תמיכתו בפתרון שהצעתי, לחברתי יעל בק על הסיוע וכמובן לפעילי השכונה אלי בן ברון ואיטל בציר אלשיך על השיח המצוין והשותפות".

 

איטל בציר אלשיך, ממובילות המחאה, ציינה: "מאחר ותוכניות התב"ע נקבעו מראש, כל שנותר הוא מציאת פתרון הולם עבור כלל התושבים. העובדה שהתקבלה החלטה המוסכמת על כל הצדדים הינה חשובה ויכולה להוות הוכחה ניצחת שעם רצון טוב מצד גורמים בעירייה לסייע, וההתחשבות של התושבים בתוך הקהילה לכבד ולשמור על המרחב של כל צד, ניתן למצוא את שביל הזהב. בהזדמנות זו אנו רוצים גם להודות לסגן ראש העיר עו"ד מתן דיל שפעל כדי למצוא את הפתרון ההולם לצרכי הציבור".

איטל בציר אלשיך (צילום: אילנית תורגמן)

איטל בציר אלשיך (צילום: אילנית תורגמן)

 

חברת המועצה יעל בק: "לשמחתי התבשרתי כי המהלך שנרקם בחודשים האחרונים, שהובלתי ביחד עם סגן ראש העיר עו"ד מתן דיל בשיתוף עם יו"ר ועד השכונה אלי בן ברון ותושבת השכונה איטל בציר אלשיך, בעקבות הבקשות הרבות והנשנות של תושבי ותושבות שכונת המדע בדבר שינוי מיקום המקווה שעתיד להיבנות באזור – אושר לאחרונה על ידי ראש העיר רחמים מלול והגורמים הרלוונטיים. זאת לאחר בחינה מחודשת ומעמיקה של הצרכים הציבוריים . כנבחרת ציבור אמשיך להיות קשובה לרחשי השטח ולפעול בשיתוף הציבור לטובת כלל האוכלוסיות".

אלי בן ברון: "אני בהחלט שמח שכל הצדדים הגיעו בסופו של דבר להבנה, כך שהסטטוס קוו בשכונה שלנו וחיי הקהילה הטובים ימשיכו וישמרו על כנם".

תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. מריק

    ווואי!! ראש העיר אוהב אותנו.. את תושבי העיר!! העיקר רחובות זכתה במקום גבוהה בין כל הערים "בתפיסות" של מכוניות החונות שלא כחוק.. ודו"חות חנייה בלי הפסקה!! עיר ללא רחמים.. לזכור בבחירות הבאות!

  2. מיקי מועצה

    ראש עיר שלא מעניין אותו כלום מלבד הבחירות הבאות. תוריד את הארנונה המטורפת. ותטפל בכבישים העקומים. וכן בארנונה שלא כולם משלמים- אתם יודעים מי אתם

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני שמח על ההחלטה. אך מה קורה עם שכונת המדע? שכונת הדגל של העיר! אין מרכז מסחרי אחרי כל כך הרבה שנים, אין מדרכות מסודרות במקרה הטוב אספלט שנראה זול ומכוער, כבישים פגומים, צמחייה חלקית בלבד. הכביש העוקף המזרחי נראה מסכן ומוזנח מדרכה צרה ולא בטיחותית. אין צמחייה לצד המדרכות, הכביש פגום אין אפילו מסלול מסודר לאופניים. למה ? אנחנו לא משלמים מספיק ארנונה ? צריך לעשות יותר למען התושבים!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר