בית כנסת אור ציון (צילום: אלעד חיימוביץ')
בית כנסת אור ציון (צילום: אלעד חיימוביץ')

"במקום לנטוע עצים אנו נוטעים את בית הכנסת שלנו"

בית הכנסת 'אור ציון' שבשכונת רחובות החדשה קיבל מהעירייה היתר בניה למבנה קבע. זאת לאחר שש שנים של המתנה ולאחר שהוטלו ספקות בשאלת חוקיות בית הכנסת במבנה טרומי. הרב אופיר שמיר: "מטרת בית הכנסת היא לחבר בין התושבים"

פורסם בתאריך: 28.1.18 12:39

-->

בית הכנסת אור ציון, בראשותו של הרב אופיר שמיר, שכן בשש השנים האחרונות במבנה טרומי קטן וזמני בשכונת רחובות החדשה, בשטח שנמצא כעת בשלבים האחרונים לקראת הפיכתו לגן ציבורי. בזמן שהעירייה אישרה לרב שמיר להשתכן באופן זמני במבנה ששימש לפני כן כמשרד של החברה הקבלנית הבנוה בשכונה, הועלו טענות מצד חלק מהתושבים על כך שהרב וקהילתו השתלטו בצורה לא חוקית על המבנה וכי הם שוהים שם ללא אישור. לבסוף, אישרה העירייה הקמת בית כנסת של קבע, כאשר טקס הנחת אבן הפינה ייערך ביום רביעי הקרוב, ט"ו בשבט, בשעה 15:30, בנוכחות נציגי העירייה.

ההזמנה לטקס הנחת אבן הפינה לבית הכנסת אור ציון

ההזמנה לטקס הנחת אבן הפינה לבית הכנסת אור ציון

 

הרב שמיר, כמה זמן המתנתם לקבלת היתר למבנה של קבע?

"נצח. שש שנים. כשהגענו לכאן המטרה הייתה אחת – לבנות בית כנסת בשכונת רחובות החדשה, שהיא אולי השכונה גדולה בעיר. בית כנסת לא היה בה. הבנו שמדובר בתהליך, אבל לרגע לא חשבנו שנצטרך לחכות כל כך הרבה. הגענו למצב שכבר בנו מגלשה מעל בית הכנסת שלנו, יש ערמות חול מכל הצדדים וגדרו אותנו מכל עבר".

כיצד קיבלת את ההמתנה הארוכה?

"אני מודה לאל. לכל דבר יש את הזמן שלו וכל מה שקורה קורה משמיים. בגמרא נאמר: 'כל הדוחק את השעה, השעה דוחקת בו'. לכן אין לי ספק שזהו הרגע הנכון להניח את אבן הפינה. בחרתי בט"ו בשבט, שבו במקום לנטוע עצים אנו נוטעים את בית הכנסת שלנו".

 

איך אתה רואה את מקומו של בית הכנסת בשכונה? לאורך השנים עוררתם לא מעט התנגדויות.

"בית הכנסת בא לקרב בין כולם ולהאיר את התורה על כולם. כל יהודי באשר הוא יתקבל בו בנועם וברצון. מרגע שיהודי נולד ועד לרגע שהוא מסתלק לעולמו הוא מחובר בכל נקודה בחייו למקום הזה. בית הכנסת הוא לא מקום שבא חס וחלילה ליצור מחלוקות. מה שקרה במלך השנים הללו יצא משליטה שלנו ואני לא מאשים אף אחד בכך. אנחנו רוצים להודות לראש העיר רחמים מלול, לסגנו מתן דיל, לחבר המועצה אמיתי כהן, לקהילת המתפללים ולשכנים, ולכל מי שטרח ועשה והיה שותף למהלך הזה. כל מי שטרח ועשה לכבוד השם, השם ישלם שכרו".

בית כנסת אור ציון (צילום: רותי ורד)

בית כנסת אור ציון (צילום: רותי ורד)

 

אגב שכר, הקמת בית כנת היא עסק יקר. מי יממן את הקמתו של המקום?

"קיבלנו תרומה מיהודי צדיק שאפילו אינו דתי. הוא תרם קרוב למיליון שקלים. הצדיק הזה תורם לא רק להקמת בית הכנסת שלנו, הוא עושה דבר חשוב מכך והקים מחסה לבני נוער שהגיעו לרחוב. כאלה שההורים לא רצו אותם בבית. הוא שכר עבורם מקום ומדריכים וזה עולה לו קרוב ל-70 אלף שקלים בחודש. זוהי הצלת נפשות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר