גן ילדים (צילום אילוסטרציה)
גן ילדים (צילום אילוסטרציה)

עובדי רשת חוויות ישבתו מחר בין שבע לעשר בבוקר

כ-1,200 עובדי רשת חוויות קיבלו מוועד הפעולה הודעה להגיע לאסיפת חירום. המשמעות: עד לשעה 10:00 בבוקר מעונות היום / הפעוטונים של הרשת יהיו סגורים ולא תהיה קבלת קהל. בחוויות מבהירים: "מדובר בעיצומים אסורים ובלתי חוקיים"

פורסם בתאריך: 13.1.18 19:36

-->

ביום חמישי פורסם באתר "ערים" כי לעובדי רשת חוויות רחובות נשלחה הודעה מטעם ועד הפעולה של הרשת והסתדרות העובדים, בתמיכה של ועד עובדי עיריית רחובות, ובה רמז בנוגע להמשך הפעולות של ועד הפעולה וההסתדרות מול הנהלת הרשת. בהודעה שכותרתה "נגמרו הדיבורים, הזמן למעשים", נאמר בין היתר: "נגמרו הדיבורים מול הנהלת חוויות. עובדי הרשת הם לא סוג ב'. הנהלת חוויות לא יודעת לתת מינימום ביטחון סוציאלי ושכר מכובד לעובדי הרשת. כוחנו באחדותנו וזהו רגע האמת של כולנו ביחד, לעשות צדק תעסוקתי".

במוצאי שבת יצאה מטעם ועד הפעולה הודעה ובה פרטים על ההשבתה הצפויה מחר. בהודעה נמסר:

"עובדי ועובדות הרשת שלום רב, מחר, יום א' ה-14.1.18, נקיים אסיפת חירום לעובדים עד השעה 10:00. חובה להגיע בין השעות 7:00 ל-10:00 בבוקר לרחבת ההסתדרות ברחוב לוין אפשטיין 24, בצמוד לאולם מופת. זה הזמן למעשים. אנחנו דורשים צדק תעסוקתי, שכר הוגן וכמובן הסכם קיבוצי שיבטיח לנו ביטחון תעסוקתי. כוחנו באחדותנו".

משמעות המהלך היא שכ-1,200 עובדים ברשת לא יפתחו את יום העבודה כרגיל, ועד לשעה 10:00 בבוקר מעונות היום/הפעוטונים של רשת חוויות יהיו סגורים ולא תהיה קבלת קהל.

לדברי גורמים בוועד הפעולה, המהלך הנו צעד ראשון במסגרת מאבק שמתנהל מזה למעלה משנה בין הסתדרות העובדים להנהלת הרשת, בניסיון להקים לראשונה ועד עובדים ברשת חוויות.

יו"ר ועד הפעולה של עובדי החברה העירונית לתרבות, נופש וספורט, יוסי חג'ג: "אנו מביעים את תמיכתנו במאבק הצודק של עובדי רשת חוויות, לאור המשבר שנוצר בגלל שלא רוצים לחתום על הסכם להקמת ועד העובדים. הכל למען עובדי הרשת והחברה העירונית".

בתגובה להשבתה המתוכננת, הוציא ממלא מקום מנכ"ל רשת חוויות, צביקה מדהלה, מכתב לעובדים תחת הכותרת "השתתפותך בעיצומים בלתי חוקיים". במכתב נאמר:

לפני זמן קצר, נודע לנו כי קיבלתם הוראות מוועד העובדים לנקוט בעיצומים בלתי חוקיים, הנעשים באצטלה של קיום "אסיפת עובדים" שנקבעה מבלי יידוע הרשת ובאופן חד-צדדי ובלתי חוקי לשעות הבוקר של מחר.

יצוין, הגם שהדברים ידועים לכם בוודאי, כי השתתפות ב"אסיפת עובדים" בשעות הבוקר, כמוה כנקיטה בשביתה הלכה למעשה, שעה שפעולה זו מאלצת את הרשת לסגור את דלתותיה בפני לקוחותיה עד לתום "אסיפת העובדים" בהודעה חד-צדדית ומבלי מתן האפשרות ללקוחות הרשת להיערך כראוי לפעולה פסולה זו.

ברצוננו להבהיר לך, כי הרשת וועד העובדים נמצאים בעיצומו של משא ומתן מתקדם בנוגע למספר נושאים ומצויים למעשה בשלב זה ב'ישורת האחרונה'. בעוד שלא ברור לנו מדוע בשלב זה בחרה ההסתדרות לנקוט בעיצומים בלתי חוקיים, אף איננו סבורים כי העיצומים יקדמו את המו"מ אלא רק יביאו לריחוק בעמדות הצדדים.

ברצוני להבהיר לכם כי נקיטה בצעדים ארגוניים כאלו או אחרים מצריכה הודעה מוקדמת ונקיטה בפעולות נוספות על-פי דין שלא ננקטו במקרה דנן וכי המדובר בעיצומים אסורים ובלתי חוקיים.

לנוכח האמור, אנו קוראים לכם שלא לקחת חלק בעיצומים אלו ולהגיע לעבודה סדירה ומלאה. עובד שיעשה כן יקבל את שכרו המלא ללא ניכויים בגין העיצומים באותו יום. עובד שיבחר לנקוט בעיצומים בלתי חוקיים אלו, לא יהא זכאי לשכר בגין שעות היעדרותו וכן הרשת תראה בהיעדרותו זו כעבירת משמעת חמורה, עליה תעמוד הרשת אל מול העובדים שייבחרו בפעולה פסולה זו.

אנו מקווים כי תמצאו לנכון לבחור בדרך הישר וכי תבינו שאין טעם בקיום העיצומים, לטובת הצלחת המו"מ הקיבוצי וסיומו המוצלח בהקדם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר