הדמיית הקו הכחול ברחובות, עדי בואנו ארקאפקט
הדמיית הקו הכחול ברחובות, עדי בואנו ארקאפקט

בשעה טובה: מתחילות העבודות להקמת הקו הכחול ברחובות

העבודות, שצפויות להסתיים ב-2028, מתחילות בשני מקטעים ברחוב הרצל. הקו יחבר בין הערים קריית עקרון, רחובות, נס ציונה, ראשון לציון ויגיע למטרופולין תל אביב

פורסם בתאריך: 19.5.25 10:57

-->

עבודות ההקמה לקו הכחול בעיר רחובות יוצאות היום (שני, 19.5) לדרך, כחלק מהפרויקט הלאומי להפעלת מערכת הסעת המונים – BRT (Bus Rapid Transit). את הפרויקט מקדם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף עיריית רחובות וחברת נתיבי איילון.

הקו הכחול הוא חלק מהפרויקט הלאומי להקמת מערכת הסעת המונים על גבי רשת קווים ארצית. הקו, באורך של 30 ק"מ ובעלות של כ-2.9 מיליארד שקלים, יחבר בין הערים קריית עקרון, רחובות, נס ציונה, ראשון לציון ויגיע למטרופולין תל אביב בנתיב תחבורה ציבורית ייעודי, סגור ומנוהל. המערכת תפעל תוך קבלת עדיפות ברמזורים ותשנה באופן מהותי את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית בזכות תדירות הנסיעות ולוח זמנים מדויק ואמין.

בעולם שבו הרכב הפרטי כבר אינו יכול להוות פתרון בלעדי, המעבר לתחבורה ציבורית איכותית אינו בחירה – אלא הכרח. הקו עתיד לשפר משמעותית את הנגישות למוקדי מסחר, תעסוקה, השכלה גבוהה ודיור, וצפוי לשרת כ-110 אלף נוסעים ביום וכ-30 מיליון נוסעים בשנה. התדירות הגבוהה והקיבולת הגבוהה יהפכו את הקו והמערכת כולה לאחת ממערכות התחבורה הציבורית היעילות בישראל.

העבודות על הקו, כוללות חידוש, פיתוח ושדרוג המרחב הציבורי החיוניים להתחדשות העירונית. בין היתר ישודרגו כל התשתיות בתוואי הפרויקט כולל: הטמנת רשת החשמל, שדרוג ושיפור המדרכות, תאורה מתקדמת, פיתוח נופי, שתילת עצים והפיכת התוואי למרחב עירוני שוקק שיספק מענה לצרכי העסקים, הקהילה ולכל משתמשי הדרך. לצד ההשקעה האדירה בתשתיות רחוב הרצל, שכוללת חידוש של המרחב הציבורי – יתבצע פיתוח מאסיבי של תשתיות משלימות ברחבי העיר. רחובות תזכה להשקעת עתק חסרת תקדים של מאות מיליוני שקלים להשלמת טבעת תחבורתית חדשה, הכוללת כבישים עוקפים שייקלו על עומסי התנועה במרכז העיר ושדרוג רחובות נוספים, הסדרת רחובות מותאמים לתחבורה ציבורית, פיתוח של שבילי אופניים והולכי רגל, פיתוח אורבני הכולל שתילת עצים והטמנת רשתות חשמל.

הקו יעבור, לכל אורכו, במוקדי עניין מרכזיים, בהם צומת בית דגן, המכון הוולקני, בניין עיריית ראשון לציון, מחלף ראשונים, ספורטק נס ציונה, קניותר, פארק המדע, מכון ויצמן, המרכז הרפואי קפלן, צומת ביל"ו ותחנות רכבת ישראל בראשון לציון ורחובות.

לאורך תוואי הקו מתוכננות: • סלילת 15 ק"מ של צירי העדפה לתחבורה ציבורית לכל כיוון. • סלילת 15 ק"מ של שבילי אופניים. • הקמת 44 תחנות חכמות ונגישות.

העבודות מתחילות היום בשני מקטעים ברחוב הרצל – במקטע שבין כביש 40 לרחוב שדרות הקיבוצים ובמקטע שבין רחוב הנשיא הראשון לרחוב המדע.

את בניית תשתית הקו כולו, יובילו שלוש חברות קבלן מהמובילות בישראל שזכו לאחרונה במכרז כאשר כל חברה אמונה על ביצוע עבודות הקמה בחלק מהתוואי: קבוצת מנרב בתוואי הקו בעיר ראשון לציון, חברת שפיר הנדסה בתוואי הקו בעיר רחובות וקבוצת אורון אחזקות והשקעות בתוואי העיר נס ציונה. העבודות צפויות להסתיים בשנת 2028.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר