תחנת משטרת רחובות (צילום ג'ני גפטרשוסטר)
תחנת משטרת רחובות (צילום ג'ני גפטרשוסטר)

גל פריצות במזכרת בתיה

התושבים מאוכזבים מהאבטחה ביישוב. ראש המועצה בתגובה: "מיגור הפשיעה הוא תפקידה הבלעדי של משטרת ישראל"

פורסם בתאריך: 29.10.17 07:27

-->

תושבי מזכרת בתיה העלו בימים האחרונים פוסטים בפייסבוק, ובהם טענות על תופעת הגניבות שמפשטת ביישוב ועמה אובדן תחושת הביטחון. חלק מהתושבים אף הביעו אכזבה מהאבטחה ביישוב, עליה הם משלמים. אחד מהתושבים הפנה את הפוסט לראש המועצה מאיר דהן וציין: "כידוע לך, בימים האחרונים אנו חווים גל של פריצות המסכנות את ביטחון תושבי המועצה. תוכל לפרט בבקשה בתגובתך מהן תכניות המועצה למיגור התופעה ומה היית מציע לתושבים לעשות?".

דהן השיב לתושבים ואמר: "למועצה אין תכניות למיגור תופעות הפריצה משום שאין לה סמכויות וכלים למגר פשעים. מיגור הפשיעה הוא תפקידה הבלעדי של משטרת ישראל. למועצה יש מערך אבטחה הכולל ניידות סיור, מוקד עירוני, מצלמות, שערים בכניסות ועוד, המופעלים על פי חוק העזר לשמירה ובמגבלותיו. מערך זה מסייע למשטרה לשמור על בטחון הציבור ועל המרחב הציבורי בו כולנו משתמשים, ועל הדרך גם מהווה הרתעה לגנבים ומסייע למשטרה ללכוד אותם מעת לעת. מערך זה פועל בהצלחה ובשיתוף פעולה עם המשטרה, והודות לו גם נרשמה ירידה בתדירות עבירות הרכוש. יש לנו הצלחות רבות, אך אין ביכולתו של מערך זה לתת מענה מלא לעבירות רכוש, בוודאי אם הן מתרחשות במשך היום בו נמצאים בעלי הבתים בעבודה וכל אחד יכול להסתובב ברחובות ללא שום מגבלה".

 

יש לציין כי גל ההתפרצויות בתקופה האחרונה מגיע גם לרשויות הסמוכות, קרית עקרון ורחובות. באחרונה תפסה המשטרה מספר חשודים בהתפרצויות שונות ברחבי האזור, רובם תושבי הפזורה בנגב. בתוך כך, השבוע הגישה הפרקליטות כתב אישום כנגד תושב רחובות שנאשם בהתפרצות לדירה ברחוב לוע הארי הסמוך לשכונת קרית משה. החשוד מוכר למשטרה, אסיר משוחרר כבן 40, שרק לפני כחצי שנה השתחרר מתקופת מאסר בכלא. כעת הוא שוב נעצר לאחר שנאבק עם בעלי הדירה שזיהו אותו ומסרו את פרטיו למשטרה. לאחר תקופה של מעקב אחריו הוא נעצר ובשבוע שעבר הוגש נגדו כתב האישום.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר