גן חסידה
גן חסידה

עכשיו זה סופי: שטחי החול בכל גני הילדים ברחובות יוחלפו בדשא סינטטי

כפי שנחשף ב"ערים", יוצא לדרך מהלך משמעותי לשדרוג כל חצרות גני הילדים בעיר רחובות, לרבות כל הגנים שייבנו בה בעתיד

פורסם בתאריך: 16.10.17 17:26

-->

בשורה משמחת מאד עבור הורי ילדי גני הילדים ברחובות: כפי שפורסם לראשונה בעיתון "ערים", שטחי החול בכל גני הילדים ברחובות יצומצמו באופן משמעותי וחצרותיהם ישודרגו, כחלק מפרויקט שיוצא בימים אלו לדרך בשיתוף פעולה בין סגן ראש העיר, מחזיק תיק לוגיסטיקה ופרויקטים, עו"ד מתן דיל, וסגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום. זאת בתמיכתו של ראש העיר רחמים מלול.

זוהר בלום: "מהפכת הדשא מתחילה"

זוהר בלום ומתן דיל

זוהר בלום ומתן דיל

 

במסגרת הפרויקט ייכנסו צוותי העיריה לכ-360 גני הילדים ברחבי העיר ויצמצמו את השטחים החוליים בהם, באמצעות ביצוע דשא סינטטי בחצרות, זאת לצד פיתוח החצרות באמצעות אבנים משתלבות, מתקני משחק ועוד.

זהר בלום: "אנו יוצאים למהלך מורכב ובעל חשיבות אסטרטגית למערכת החינוך לגיל הרך, שדרוג חצרות גני הילדים ברחבי העיר. המהלך כולל, מלבד החלפת החול, גם את פיתוח ושדרוג כל חצרות הגנים כך שהילדים ייהנו מסביבה נעימה, נקייה ובטוחה הרבה יותר מאשר בעבר. בחרנו בחומרים שעומדים בתקנים המחמירים ביותר ובאנשי המקצוע המובילים בכדי להבטיח שהחצרות יעמדו ברמת איכות מצוינת. תודה רבה לכלל הגורמים המעורבים בנושא ובראשם ראש העיר. אני סמוך ובטוח שבתום התהליך איכות הגנים ברחובות תעלה ברמה אחת נוספת".

עו"ד מתן דיל: "מדובר במהפכה של ממש ובבשורה להורי העיר רחובות. החלטנו לצמצם את מרחבי החול בגני הילדים ולהחליפם בדשא סינטטי בכדי לשפר את נראות החצר, לצמצם את כמויות הלכלוך, לדאוג לרווחת הילדים ולמנוע זיהומים ומחלות. בנוסף, קיבלנו החלטה משמעותית מאד לעתידה של העיר לפיה גנים חדשים יבנו מראש עם דשא סינטטי במקום משטח חול בכל שטח חצר הגן. אני רוצה להודות לראש העיר, רחמים מלול, על תמיכתו הבלתי מסויגת בפרויקט. אני מאמין שנסיים את הפרויקט בתוך תקופה של כשלוש שנים".

טרם הפרויקט, נעשתה עבודת הכנה קפדנית ביותר שכללה החלטה מושכלת על בחירת החומרים הנכונים, איתור קבלן מתאים, קבלת כלל האישורים, ביצוע הליך למיפוי צרכים ועוד. הליך המיפוי נעשה באמצעות המחלקה לגיל הרך באגף החינוך והנוער, אשר מפתה את כל גני הילדים בעיר לפי צרכים ובטיחות ובדקה מהו סוג הדשא הסינטטי הראוי ביותר לשימוש בגני הילדים. ההליך כולו אושר על ידי משרד החינוך.

מדובר בפרויקט שיתקיים במשך כשלוש שנים ובמספר פעימות. הפעימה הראשונה הכוללת כ-60 גנים, נמצאת בימים אלה בשלבי סיום. אחד היתרונות הגדולים של הפרויקט הוא בחיסכון לאורך זמן, שכן עד כה הושקעו תקציבי עתק בניקיון וסינון החול בגנים, ומעתה לא יצטרכו לעשות זאת יותר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורן

    אני לגמרי בעד!!! אבל חושב שכן צריך שחלק מחצר הגן עדיין תהיה עם חול כי הילדים אוהבים לשחק בחול וזה גם חשוב למערכת החיסון.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר