רון בנימין, באדיבות מטה המשפחות למען החטופים והנעדרים
רון בנימין, באדיבות מטה המשפחות למען החטופים והנעדרים

חדשות קשות וכואבות: רון בנימין, אשר הוגדר תחילה כחטוף, נרצח על ידי החמאס, גופתו חולצה

בנימין ז"ל הוגדר תחילה כנעדר, בהמשך הודיע צה"ל למשפחתו כי נחטף. אתמול התקבלה ההודעה הכואבת כי נרצח על ידי חמאס. בהתאם לבקשת המשפחה הוא יובא למנוחות בקיבוץ פלמחים

פורסם בתאריך: 19.5.24 08:48

-->

הלב כואב: דובר צה"ל הודיע כי צה"ל ושב"כ חילצו מרצועת עזה את גופתו של רון בנימין ז"ל, תושב רחובות, בן 53. עד להודעה זו הוגדר רון ז"ל כחטוף.  הוא הוגדר תחילה כנעדר ולא היה ידוע מה עלה בגורלו. בתחילת דצמבר הוגדר כחטוף. הוא יצא לרכב על אופניים באזור בארי ונתקל במחבלים כאשר ניסה לחזור הביתה עם תחילת ההתקפה. מכוניתו נמצאה באזור מפלסים.

דובר צה"ל מסר אתמול בערב (שבת): צה"ל ושב"כ חילצו את גופתו של החטוף רון בנימין ז"ל. גופתו של החטוף רון בנימין ז״ל חולצה במבצע משותף של צה״ל ושב״כ. ממידע מודיעיני מאומת שברשותנו, רון בנימין ז״ל נרצח במהלך מתקפת הטרור האכזרית ב-7 באוקטובר בעיקול מפלסים, וגופתו נחטפה לעזה על ידי מחבלי חמאס. גופתו חולצה יחד עם גופותיהם של החטופים יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה ז״ל, במהלך מבצע משותף של כוחות צה"ל ושב״כ, על בסיס מידע שעלה גם בחקירות שב"כ של מחבלים שנעצרו בשטח הרצועה ובהכוונה מודיעינית של מפקדת השבויים והנעדרים שבאגף המודיעין. לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה במכון הלאומי לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, נציגי צה״ל מסרו הודעה למשפחה. צה״ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחה בשעה קשה זו. צה"ל והשב"כ ממשיכים, גם בשעה זו, בהפעלת כלל האמצעים המבצעיים והמודיעיניים, תוך נטילת סיכונים מבצעיים, על מנת לממש את המשימה הלאומית העליונה להשבת כלל החטופים והחטופות.

ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר:  "מטה המשפחות להחזרת החטופים מרכין ראשו ומבכה עם קבלת הידיעה הקשה על רציחתו של רון בנימין על ידי מחבלי חמאס, וחטיפת גופתו לעזה. השבת גופתו לישראל היא משימה קדושה, שמאפשרת למשפחתו להעניק לו מנוחת עולמים באדמת ישראל".

מטה המשפחות הוסיף: "128 חטופים ממתינים להיגאל ולשוב לישראל כבר 225 ימים ולילות ארוכים. על ממשלת ישראל להתמקד במשימה היחידה שחשובה, להוציא צוותי מו״מ עוד הערב, ולהילחם על השבתם הביתה – החיים לשיקום, והנרצחים לקבורה בכבוד, כפי שהתאפשר לרון בנימין הערב. רון בנימין (53), נשוי לאיילת ואב לשי וגיל, היה אדם משפחתי, אהב רכיבת אופניים והיה נוהג לצאת בכל שבת לרכיבה, כמו בשבת השחורה בה נחטף מאזור קיבוץ בארי בזמן שהיה בטיול רכיבה. רון אהב לטייל בארץ ובעולם ואהב מוזיקה.

רון בנימין ז"ל יובא למנוחות בקיבוץ פלמחים. משפחתו של רון ז"ל ביקשה לקבור אותו בטבע, בשטחים פתוחים וירוקים בהם רון אהב לבלות את שעות הפנאי שלו. בהתאם לבקשת המשפחה פנה ראש העירייה מתן דיל אל מירה בן ארי, ראשת המועצה האזורית גן רווה שאישרה באופן חריג את קבורתו של רון ז"ל בקיבוץ פלמחים. ההלוויה תתקיים מחר, יום שני, י"ב באייר תשפ"ד, 20.5.24 בשעה 17:00 בקיבוץ פלמחים. ניתן לחנות את הרכבים בחורשת הצנחנים הסמוכה לקיבוץ ומשם יהיו הסעות לקיבוץ. לא ניתן להיכנס לקיבוץ ברכבים פרטיים. המשפחה תשב שבעה בבית המנוח ברח' מקס ואמפרו שיין 6 ברחובות. קבלת מנחמים בין השעות 09:00-14:00 ו-16:00-22:00.

משפחתו של רון בנימין, בן 53, עודכנה רק בחודש דצמבר – כמעט חודשיים אחרי 7 באוקטובר – כי הוא נחטף לרצועת עזה. באותו בוקר הוא הגיע לרכיבת אופניים עם חברים ליד קיבוץ בארי, וכשהחלו האזעקות החליט לחזור הביתה. מכוניתו, שעליה היו סימני ירי, נמצאה כעבור כמה ימים ריקה ליד צומת מפלסים.

בנימין היה נשוי לאיילת ואביהן של שי (25) וגיל (21). הוא לא הופיע באף תיעוד מאותו בוקר. לדברי משפחתו, בשבועות הראשונים נאמר לה על-ידי הצבא "להתכונן לאפשרות שלעולם לא נדע מה קרה לרון". לפי המידע שיש למשפחה, מכוניתו כבתה ב-7:30, כ-400 מטר לפני צומת מפלסים.

ראש העירייה מתן דיל עם איילת בנימין, אשתו של רון ז"ל. צילום דוברות העירייה

ראש העירייה מתן דיל עם איילת בנימין, אשתו של רון ז"ל. צילום דוברות העירייה

מהעירייה נמסר: העיר רחובות כולה מרכינה ראש עם הודעת דובר צה"ל על הירצחו של החטוף תושב העיר, רון בנימין ז"ל. ראש העירייה, מתן דיל: "עם צאת השבת קיבלתי את הבשורה המרה והקשה כל כך. רון בנימין, תושב העיר רחובות, שיצא לרכיבת אופניים בבוקר שבת של חג נחטף לעזה, ומאז ועד היום לא התקבל ממנו כל אות וסימן. רון נרצח בידי חוטפיו, וגופתו חולצה מהתופת והובאה לקבורה בישראל. לאחר 225 ימים שנמשכו כמו נצח, ימים ארוכים שכל אזרחי המדינה ותושבות ותושבי רחובות חיכו יחד עם איילת אשתו, ועם שי וגיל בנותיו, לשובו של רון הביתה. איילת, שי וגיל יקרות ואהובות, העיר רחובות מרכינה הערב ראש באבלכן הכבד מנשוא. בשם תושבי ותושבות העיר אני שולח לכן ניחומים. אנחנו כאן בשבילכן בכל עת, מעתה ולעולם".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר