ישיבה בעיריית רחובות בנושא התכנית הכלכלית, צילום דוברות העירייה
ישיבה בעיריית רחובות בנושא התכנית הכלכלית, צילום דוברות העירייה

מקצצים: העירייה נערכת לבלום את הגירעון המצטבר

לצד חיסכון בהוצאות, בחרה העירייה משרד שהתמחותו בייעוץ כלכלי לרשויות מקומיות, אשר יעניק לה ליווי מקצועי

פורסם בתאריך: 16.5.24 08:51

-->

עיריית רחובות מובילה תכנית כלכלית חדשה שנועדה לבלימת הגירעון המצטבר, ייצוב כלכלי, בנייה מחדש של תקציב העירייה ובסוף התהליך הפיכתה של רחובות לעיר איתנה.

באחרונה כינס ראש העירייה, מתן דיל, ישיבה מיוחדת עם מ"מ ראש העיר, סגניו, מנכ"ל העירייה, חברי ועד העובדים וכל ראשי המינהלים, האגפים ומנכ"לי החברות העירוניות בנושא התכנית הכלכלית החדשה.

התכנית הכלכלית המתגבשת כוללת מספר צעדים לבלימת הגירעון, בנייה מחדש ושינוי מבני של תקציב העירייה, הכנת תכנית התייעלות שתמנף את היתרונות הכלכליים של רחובות ותוביל את העירייה לאיזון תקציבי ולבסוף גם למעמד של עיר איתנה.

בשלב הראשון לגיבוש התכנית ראש העיר נפגש באופן שוטף עם מנכ"ל העירייה מאיר דהן, הגזברית דניאלה ליבי, סמנכ"ל משאבי האנוש גלית אנגל וחברי וועד העובדים רמי מדהלה וליאור שוקרי כדי לדון באפשרויות הרלוונטיות לחיסכון בהוצאות השוטפות. בנוסף, בחרו דיל ומנכ"ל העירייה בשבועות האחרונים משרד שהתמחותו בייעוץ כלכלי לרשויות מקומיות הכולל כלכלנים ורואי חשבון שיעניק שירות ליווי מקצועי לעיריית רחובות. נציגי החברה יסייעו בגיבוש תמונת מצב כלכלית אמיתית ויציעו אפשרויות שונות לצמצום הגירעונות על ידי רידוד הוצאות והגדלת הכנסות מערוצים שונים.

לפני כשבוע התקיימה פגישה משותפת עם ממלאי מקום ראשי העיר, סגניו, חברי ועד העובדים וכל ראשי המינהלים, האגפים ומנכ"לי החברות העירוניות – החברה לפיתוח רחובות (הל"ר), תאגיד המים הבאר השלישית והחברה העירונית לתרבות נופש וספורט. במהלך הפגישה ביקש דיל מכל אחת ואחד מהמנהלים להציג אפשרויות לצמצום בתקציבי האגפים והחברות – מבלי לגרוע או לפגום בשירות אותו יקבלו תושבות ותושבי העיר.

בנוסף, כל אחת ואחד מהמנהלים נדרשו לראשונה להציג תכנית עבודה מקושרת תקציב – תכנית שתקבע את תחומי הפעילות של כל אגף, מינהל וחברה לשנת 2025. בשבועות הקרובים ראש העיר צפוי להיפגש עם כל אחד מהמנהלים כדי לבחון את הצמצום בתקציבים ולמנוע הוצאות מיותרות לקופת העירייה. עם תום גיבוש התכנית הכלכלית, ראש העיר צפוי להציג את עקרונותיה לתושבים.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר