תכנית עיר נקיה ברחובות, צילום עיריית רחובות
תכנית עיר נקיה ברחובות, צילום עיריית רחובות

תכנית עיר נקיה ברחובות יוצאת לדרך. וגם: השינויים בפינוי אשפה בפסח

התכנית תפעל בשלושה מישורים: שיתוף פעולה עם התושבים, חיזוק תחום ההסברה והגברת האכיפה ומתן הדוחות. וגם: אלו ההנחיות המיוחדות לקראת הפסח

פורסם בתאריך: 17.4.24 08:53

-->

לקראת חג הפסח, מתגבר אגף חזות העיר בעיריית רחובות את צוותי הניקיון והפינוי בכל השכונות והאזורים. בימים הקרובים ולקראת חג הפסח ייצא ראש העירייה, מתן דיל, לסייר בשטח עם סגן ראש העירייה ומחזיק תיק חזות העיר, זהר בלום ומנכ"ל העירייה, מאיר דהן יחד עם עובדי מערך הניקיון. העירייה קוראת לתושבים לקחת חלק פעיל בתכנית הניקיון במרחב הציבורי, שתצא לדרך בשבועות הקרובים.

התכנית תפעל בשלושה מישורים: • שיתוף פעולה עם התושבים – הכולל הקפדה על הוצאת גזם ופסולת מוצקה בימים המותרים בלבד והשלכת הפסולת אל תוך הפחים הפזורים בעיר, לא לידם ולא מעליהם. • חיזוק תחום ההסברה – בדגש על ימי הוצאת האשפה, מחזור, ורתימת התושבים למאמץ שמירה על הניקיון. • אכיפה – פקחיות ופקחי העירייה יחלו לבצע אכיפה מוגברת ברחבי העיר. במסגרת פעולות האכיפה, פקחים שיאתרו פסולת המושלכת למרחב הציבורי לא בימי ההוצאה ירשמו דו"ח למשליכי האשפה בסך 730 שקלים. אכיפה מוגברת תפעל באזורים בעיר בהם הוצאת פסולת שלא ביום ההוצאה חוזרת על עצמה.

תושבי העיר מתבקשים להוציא גזם וגרוטאות בימי הפינוי של הרחוב שלהם בלבד. ניתן לאתר בקלות את מועדי פינוי האשפה והגזם ברחוב המגורים שלכם באמצעות אתר העירייה > https://www.rehovot.muni.il/254/

בעירייה מסרו מספר דגשים בנושא: תושבות ותושבי העיר מתבקשים להוציא את הגזם והגרוטאות בערב לפני יום הפינוי (החל מהשעה 15:00 יום לפני המועד הקבוע לפינוי ועד השעה 6:00 בבוקר ביום הפינוי). חל איסור מוחלט על הוצאת גזם ופסולת מצוקה בימים בהם לא מתקיים פינוי ברחוב והיא עלולה לגרור דו"חות מיותרים.

כמו כן נמסר על שינויים במועדי פינוי אשפה ביתית במהלך חג הפסח: 

• אזורי הפינוי הקבועים ליום שלישי ה-23.4 יפונו בצאת החג בשעות הלילה.
• אזורי הפינוי הקבועים ליום שני ה-29.4.2024 יפונו במוצאי שבת ב-27.4 בשעות הלילה.

פינוי גזם ופסולת מוצקה:
• לא יתקיים פינוי גזם ופסולת מוצקה באזורי הפינוי הקבועים ליום שלישי ה- 23.4.2024.
• לא יתקיים פינוי גזם ופסולת מוצקה באזורי פינוי הקבועים ליום שני ה- 29.4.2024.

ביעור חמץ:
עיריית רחובות מעמידה לרשות הציבור שני מוקדים לביעור חמץ: • רחבת החול בבית העלמין מרמורק • רחבת החול בבית העלמין גורודסקי

מועד זמן סופי לביעור חמץ הוא ערב חג הפסח, יום שני, י"ד בניסן, 22.4 בשעה 11:19. בערב החג תתבצע אכיפה מוגברת בכל רחבי העיר ויחולקו דוחות למבעירי אש במקומות האסורים ולכן קוראת העירייה לתושבים לבער את החמץ במקומות המותרים בלבד.

מתן דיל אמר: "עיר נקייה היא מטרה משותפת של כולנו. היכולת לשנות את המצב הקיים טמונה בשיתוף הפעולה בין התושבים והעירייה. בימים אלה אנחנו מגבשים תכנית חדשה שנועדה לשפר את רמת הניקיון ותחזוקת הניקיון בכל העיר. אני קורא לכל התושבים להצטרף אלינו ולהוציא את האשפה רק בימים המותרים".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר: "בימים האחרונים תגברנו את מערך הניקיון בכל העיר כדי שכולנו נוכל ליהנות מחג נקי ושמח. בשבועות הקרובים אנחנו נפנה לכל התושבים בעיר, בשכונות שונות ובשפות שונות כדי לגייס את כולם לשמירה על ניקיון וטיפוח העיר, רק ביחד נוכל להפוך את רחובות לנקייה".

מנכ"ל העירייה מאיר דהן: "כדי לשנות לטובה את מצב הניקיון בעיר אין מנוס מאכיפה מוגברות ומתן קנסות לתושבים המוציאים ערמות פסולת שלא בימי הפינוי. אני מבקש מהתושבות והתושבים להקפיד על הנחיות פינוי האשפה והגזם בחג הפסח וגם באופן שוטף, כדי לשמור על העיר נקייה ולהימנע מקנסות מיותרים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר