תרגיל פיקוד העורף ברחובות, צילום דוברות העירייה
תרגיל פיקוד העורף ברחובות, צילום דוברות העירייה

פינוי תושבים למחסה המוני, הפסקת חשמל: תרגיל מיוחד התקיים ברחובות

אל"ם אבי בר, מפקד נפת שפלה: "תכניות העבודה שיכתבו עכשיו יהיו המציאות של המלחמה הבאה ולכן התרגיל שקיימנו היום חשוב מאין כמוהו"

פורסם בתאריך: 9.4.24 07:50

-->

עיריית רחובות קיימה אתמול (שני) תרגיל חירום מיוחד עם פיקוד העורף. את התרגיל הוביל אגף הביטחון בעירייה בשיתוף פיקוד העורף, משטרת רחובות, כבאות והצלה ומד"א. בתרגיל התמודדו מנהלי המכלולים בעירייה עם אתגרים שונים שעלולים להתרחש במקרה של הסלמה במצב הביטחוני, בין היתר אירוע נפילת טילים בזירות שונות במקביל, הפסקת חשמל ממושכת של עד 48 שעות וגם פינוי תושבים למחסה המונים.

את התרגיל ניהלו ראש העירייה מתן דיל, מנכ"ל העירייה מאיר דהן, מפקד נפת השפלה, אל"מ אבי בר, ומפקד מחוז ירושלים והמרכז בפיקוד העורף, אל"מ אמיר בן דוד. בתרגיל השתתפו גם מ"מ ראש העירייה שוקי קרומר, סגן ראש העירייה זהר בלום, חברת מועצת העיר קארין ברגינסקי וחבר המועצה פנחס הומינר.

אל מנהלי המכלולים והעובדים הצטרפו במהלך התרגיל קציני פיקוד העורף ונציגים ממשרדי הממשלה השונים – משרד העבודה, משרד הכלכלה, משרד הבריאות, משרד הפנים, משרד החינוך ומשרד הביטחון. דיל אמר: "עיריית רחובות מוכנה לחירום וממשיכה להיערך לכל תרחיש. אנו פועלים כל הזמן בשיתוף פעולה הדוק עם פיקוד העורף ומשרדי הממשלה ודואגים להכשיר את כל הצוותים העירוניים לאתגרים הצפויים. אגף הביטחון והחירום שהוביל את התרגיל היום מורכב מאנשים מקצועיים ומצוינים המובילים את העירייה למוכנות שיא בשעת חירום. ההחלטות שהתקבלו היום בתרגיל יבוצעו בתוך זמן קצר ויובילו לצמצום פערים כדי שבזמן אמת העירייה תדע לתת מענה לכל צורך".

אל"ם אמיר בן דוד, מפקד מחוז ירושלים והמרכז בפיקוד העורף, אמר: "כמפקד מחוז י-ם והמרכז נמצאות תחת פיקודי 34 רשויות, בהן מתגוררים כ-3 מיליון תושבים והמוכנות של העיר רחובות מרשימה וראויה לשבח. אנחנו איתכם ולצידכם עד הניצחון".

אל"ם אבי בר, מפקד נפת שפלה: "תכניות העבודה שיכתבו עכשיו יהיו המציאות של המלחמה הבאה ולכן התרגיל שקיימנו היום חשוב מאין כמוהו. זה בולט מאוד שרחובות ערוכה לחירום, ואף רשות בארץ לא הציגה יכולת כמו שהציגה היום העיר רחובות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר