גבי שמעון
גבי שמעון

בלעדי: הורי רחובות פיתחו יומנים. בקרוב שביתה בבתי הספר

הסתדרות המורים שלחה היום הודעה על סכסוך עבודה ושביתה ברחובות. על מה השביתה ומתי היא צפויה להיפתח? כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 15.10.17 15:14

-->

הסתדרות המורים שלחה היום (ראשון) מכתב רשמי לעו"ד ליליאן פרגמנט, הממונה האזורית על יחסי העבודה במשרד העבודה והרווחה, ובו הודעה על סכסוך עבודה ושביתה של הסתדרות המורים מול עיריית רחובות ומשרד החינוך החל מהתאריך 5.11.17 ועד להודעה חדשה.

כפי שפורסם לראשונה ב"ערים" בתאריך 1.10, גבי שמעון, יו"ר הסתדרות המורים במרחב רחובות, שלח מכתב לראש העיר רחובות רחמים מלול, ובו איום בסכסוך עבודה והשבתת בתי הספר היסודיים בעיר.

"אני קורא לראש העיר למנוע עוול למאות אלפי תלמידים מרחובות"

במכתב טען שמעון להתנהגות לקויה של הרשות מול מנהלי בתי הספר לכאורה, וציין: "לנוכח היחס המזלזל וההתנהלות הפוגענית מצד עובדי העירייה, וזאת בהמשך להסכמים קודמים אשר אינם מכובדים על ידי עיריית רחובות, אי לכך ובהתאם לזאת הוחלט על ידי ועד המנהלים ועל ידי לנקוט בצעדים ארגוניים תוך הפסקת שיתופי הפעולה לאלתר מול עיריית רחובות. אנו נפעל בכל האמצעים הארגוניים והמשפטיים העומדים לרשותנו כחוק, לרבות סכסוך עבודה והשבתת בתי הספר בעיר".

בעירייה היו בטוחים כי הסכסוך לא יגיע לכדי שביתה, ומנכ"ל העירייה אף הגיב כי מדובר ב"סערה בכוס מים", אלא שכעת נראה כי לא מן הנמנע שההשבתה תצא אל הפועל.

במכתב מהיום מצוין בין היתר כי הסיבה לסכסוך היא בכך ש"מנהלי בתי הספר ברחובות אינם זוכים להתייחסות מקצועית מנציגי עיריית רחובות, אשר מתנהלים בהתעלמות מוחלטת ממנהלי בתי הספר ומצרכי מוסדות החינוך, לרבות הצבת כח אדם ללא תיאום עם המנהלים, הימנעות מהעברת כספי הניהול העצמי או תקציבים אחרים לחשבונות בתי הספר בניגוד למתחייב".

עוד נטען במכתב כי "בתי הספר מתנהלים ללא כוח אדם הכרחי כגון אב בית" ומצוין בו כי "הסתדרות המורים פעלה משך תקופה ממושכת בניסיון לפתור את הסכסוך, אך אף הסכמים שהושגו בין הצדדים באותם הליכים לא כובדו על ידי עיריית רחובות".

תגובת ראש העיר, רחמים מלול: "בעיניי זו החלטה הזויה להשבית את מערכת החינוך היסודי בעיר, הכוללת כ-16 אלף תלמידים, עקב שיבוץ של אב בית כזה או אחר בבית הספר. אינני מעלה על דעתי שבית הדין לעבודה יאשר השבתה על הרקע הזה. תגובה מפורטת על כל הטענות חסרות השחר שבבסיס ההחלטה תימסר בימים הקרובים להסתדרות המורים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר