מתן דיל (משמאל, צילום יח"צ), זהר בלום (מימין, צילום גיא כושי ויריב פיין)
מתן דיל (משמאל, צילום יח"צ), זהר בלום (מימין, צילום גיא כושי ויריב פיין)

היום יוכרע: מי יהיה ראש עיריית רחובות, מתן דיל או זהר בלום?

לאחר שסיכום בין שני המועמדים בוטל, תתקבל ההכרעה היום בסיבוב השני: דיל: "מתחייב להיות ראש העיר של כולם בדרך מאחדת ומחברת". בלום: "מתחייב, כאן ועכשיו, להמשיך ולפעול למען כולם"

פורסם בתאריך: 10.3.24 08:20

-->

היום תהיה הכרעה: מתן דיל וזהר בלום יתמודדו היום בסיבוב השני לראשות העיר רחובות, לאחר שבסיבוב הראשון אף אחד מבין המועמדים לא זכה ב-40% מהקולות. זאת למרות שדיל היה מאוד קרוב לכך עם 39.2% (25,200 קולות). בלום זכה ב27.9% (17,994 קולות). הסיבוב השני מתקיים לאחר שניסיון להגיע להסכם בין השניים נכשל. על פי הסיכום בלום היה אמור לוותר על ההתמודדות בסיבוב השני ולהתמנות לסגן ראש העירייה וממלא מקומו ומחזיק תיק החינוך, אך הסיכום בוטל. לפי פרסומים שונים לטענת בלום הסיכום בוטל בשל אי הסכמות מהותיות, בעוד מצד דיל נטען כי מדובר בהתערבות של גורמים פוליטיים.

מתן דיל אמר: "מאז ומעולם התמודדתי אך ורק בראש רשימה עצמאית, אני מתחייב להיות ראש העיר של כולם בדרך מאחדת ומחברת, לשמור על האינטרס של כל המגזרים, האוכלוסיות והקהילות, ולמנוע מהשפעות פוליטיות חיצוניות להיכנס לעיר שלנו ולזרוע הסתה ושנאה. אירועי השבוע האחרון הוכיחו לנו כי רחובות צריכה ראש עיר אמין, שלא מפר הסכמים, שעומד במילתו ומוביל אותה קדימה לשגשוג וצמיחה".

זהר בלום אמר: "אחרי הרבה שנים שלא היו כאן מתמודדים חדשים לראשות העיר, העיר האהובה שלנו יוצאת לבחירות מכריעות לעתידה בשנים הקרובות. הציבור ייבחר בין ראש עיר ליברלי ושוויוני למען כולם עם 20 שנות ניסיון ועשייה הציבורית מוצלחת למען כולם, לבין המועמד השני שמשתייך לזרם השמרני. מערכת הבחירות הייתה סוערת ומלאת פייק ניוז אבל אני מתחייב, כאן ועכשיו, להמשיך ולפעול למען כולם, ללא הבדל בין המגזרים. להתמיד בשמירה על מרקם החיים העדין והמיוחד שיש לנו בעיר רחובות בין כלל המגזרים, ולקדם את רחובות ביחד עם כלל חברי המועצה הנבחרים לעבר עתיד מתקדם יותר. רחובות זקוקה למנהיגות חדשה, מחברת, מאחדת ומקצועית. ראשות עיר היא לא משחק ילדים ולא ג'וב לכל החיים ולכן הצהרתי שאני אתמודד לשתי קדנציות בלבד. אני המועמד היחיד שאין לו קשר או מחויבות למנגנון הישן ומתחייב לעירייה מקצועית, שירותית ורעננה שתעניק לתושב תמורה מלאה בעד הארנונה אותה אנו משלמים. אני המועמד בעל הניסיון הרב ביותר, אני מכיר היטב כל פינה בעיר ואת המנגנון העירוני על בוריו. אינני זקוק לחפיפה ולא לזמן למידה מחדש. אני מוכן ומתחייב לבצע את התוכניות האסטרטגיות אותם גיבשתי עם צוות מקצועי החל מיומי הראשון לכניסתי לתפקיד. בכל תפקידיי הרבים הפגנתי מנהיגות, אחריות והאמנתי בעבודה קשה ויסודית. ניהלתי מערכות מורכבות עתירות תקציב עם אלפי עובדות ועובדים והם היו הכוח המניע של ההצלחה שלי. ביחד נוביל את רחובות מעיר טובה לעיר מצוינת.
אני קורא לכל תושבי רחובות לצאת ולנצל את זכותם הדמוקרטית בחוק, להצביע ולהשפיע".

בסיבוב השני יתמודדו 70 מועמדים לראשות 35 רשויות מקומיות במסגרת סבב ב' של הבחירות לרשויות המקומיות. הבחירות ברשויות בהן לא הושגה הכרעה (עד 40% מהקולות הכשרים) מתקיימות היום, יום ראשון, ל' באדר א' תשפ"ד, 10.3.24 בין השעות 13:00 ל-22:00. בסבב ב' של הבחירות לא יחול יום שבתון. כזכור, מועד זה הוקדם ביומיים, מתוך התחשבות בבוחרים המציינים את הרמדאן. בישובים קטנים, המונים עד 350 בעלי זכות בחירה, ובקלפיות מיוחדות, תסתיים ההצבעה בשעה 20:00 או קודם לכן והציבור המצביע בהן נקרא לבדוק מבעוד מועד את שעת הסגירה.

במקרה ובו אחד המועמדים מתפטר לפני קיום מועד הבחירות, הבחירות יתקיימו והבוחרים יצביעו בעד או נגד המועמד.ת שנותר.ה, ואלו ייבחרו רק ככל שיזכו לרוב קולות בעדם.
במקרה ששני המועמדים מתפטרים לפני יום הבחירות, לא יתקיימו בחירות נוספות והבחירה בראש הרשות תעבור למליאת המועצה. יודגש כי גם בסבב ב' יוכלו לוחמי צה"ל באזורי הלחימה והחיילים בבסיסים להצביע ולהשפיע על תוצאות הבחירות ביישוביהם.

אחוז ההצבעה ברחובות בסיבוב הראשון עמד על 50.6% מתוך 116,662 בעלי זכות בחירה. 11 רשימות התמודדו על 25 מקומות במועצה, וגם פה הקרב על מספר המנדטים היה בעיקר בין סיעת 'החינוך בראש' של זוהר בלום שקיבלה 18.7% לבין 'רחובותי' בראשות מתן דיל עם 17.7%.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר