זוג מבוגר אילוסטרציה, aletia - depositphotos.com
זוג מבוגר אילוסטרציה, aletia - depositphotos.com

מתמודדים יחד: קבוצת תמיכה לסבתות וסבים ששכלו נכד או נכדה מוקמת ברחובות

ענת יולס, מנהלת המחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים: "מדובר במסגרת בה יוכלו לשתף את רגשותיהם, את כאבם ולקבל כלים להתמודדות עם המצב"

פורסם בתאריך: 26.2.24 08:41

-->

רבים דיברו בחודשים האחרונים על כך שסבתות וסבים ששכלו נכד או נכדה בשבת הארורה של ה-7.10 ובמלחמת חרבות ברזל, לא מקבלים תמיכה נפשית. עתה, כך נראה דברים עומדים להשתנות, לפחות בחלק מהרשויות. המחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים באגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות, מקימה קבוצת תמיכה לתושבים ותושבות ותיקים, סבים וסבתות שאיבדו נכד.ה באירועי ה- 7.10 ובמלחמת חרבות ברזל מאז ועד היום.

ב-7 לאוקטובר ומאז נהרגו אזרחים.ות וחיילים.ות רבים. המספר הגבוה של הקורבנות יצר מציאות כאובה ומטלטלת גם עבור סבים וסבתות רבים ששכלו את נכדיהם האהובים. גורמי מקצוע מציינים כי נכד מסמל עבור הסבים מקור לתחושת המשכיות ומשמעות, ואובדנו נחווה כאובדן כואב המטלטל את חייהם. זהו אבל טראומתי שהשפעתו ארוכת טווח ומתרחש בניגוד למהלך חיים צפוי וטבעי. בנוסף תקופת הזקנה מאופיינת באתגרים והתמודדויות שונות ביניהן אובדנים תפקודיים, חברתיים, ואישיים, כשמשימת האדם המבוגר היא שמירה על אוטונומיה וחיים עצמאיים למרות השינויים והאובדנים הנובעים ממעגל החיים.

מטרות הקבוצה הן לתת מענה ייחודי לביטוי ועיבוד רגשותיהם בתוך קבוצת השווים, מתן לגיטימציה וכלים להתמודדות יעילה עם האובדן תוך חיזוק תפקידם המיוחד במשפחה הרב דורית, ויצירת תקווה. ענת יולס מנהלת המחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים: "מאחר ונחשפנו למצוקתם הקשה של הסבים והסבתות שאיבדו נכד/ה באירועים האחרונים ומאחר ומניסיוננו אנו חשופים להתמודדויות הרבות של האזרחים הוותיקים בתקופת חיים זו, מאזן הכוחות במשפחה מתערער כתוצאה מהאובדן הקשה. החלטנו להקים קבוצת תמיכה עבורם על מנת לתת להם מסגרת בה יוכלו לשתף את רגשותיהם, את כאבם, ולקבל כלים להתמודדות יעילה עם המצב".

להצטרפות ולפרטים נוספים ניתן לפנות: אילה זידובר – 089392678 סלעית בר – 089392670.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר