רס"ן אוריאל ביבי ז"ל, צילום פרטי
רס"ן אוריאל ביבי ז"ל, צילום פרטי

רס"ן אוריאל ביבי ז"ל נלחם במחבלים ונהרג: המשפחה מגייסת כספים להכנסת ספר תורה

אוריאל ז"ל עזב את ביתו בבוקר ה-7.10, יצא להילחם במחבלים ונהרג. המשפחה: "בחרנו להנציח את זכרו של הצדיק הגיבור שלנו שלא זכה להתפלל את תפילת החג באמצעות ספר תורה"

פורסם בתאריך: 21.12.23 08:58

-->

מגייסים תרומות לספר תורה ע"ש הקצין שנרצח ב-7 באוקטובר: משפחתו של רס"ן אוריאל ביבי ז"ל, החלה לאחרונה בגיוס כספים למען הכנסת ספר תורה על שמו בבית הכנסת "בית יוסף" ברחוב דניאל בשכונת קפלן בכפר סבא, בו מתפללת המשפחה. אוריאל ז"ל נרצח ב-7 באוקטובר בקרבת קיבוץ בארי.

אוריאל ז"ל, בן ה- 30, היה קצין לוחם בקבע בחטיבת הצנחנים. בשנים האחרונות התגורר ביישוב שלומית בדרום הארץ עם אשתו ושתי בנותיו הקטנות. הוריו, יעל וציון, מתגוררים בכפר סבא. הוא הותיר אחריו את אשתו ושתי בנותיו, את הוריו, ואת שתי אחיותיו, שלהבת ואורטל. אוריאל למד בעבר במדרשית נעם בכפר סבא, התגייס לצנחנים ושימש קצין בקבע תוך שהוא מקבל את תואר מצטיין הרמטכ"ל בשנת 2021.

בכתבה ב-13 באוקטובר סיפר רהב עזריאל, חברו הקרוב של אוריאל: "אוריאל שימש במגוון תפקידים בגדוד 202 עד תפקידו האחרון כמ"פ. לפני שנתיים הוא יצא לשלוש שנים לימודי רפואת חירום באוניברסיטת בן גוריון ושם הכרתי אותו. היינו אמורים להתחיל את השנה השלישית בלימודים ולאחר מכן הוא היה אמור לחזור לתפקיד בצבא".

על נסיבות מותו סיפר רהב: "בשבת של ה-7 באוקטובר, בין השעה 7 וחצי לשמונה, אוריאל יצא מביתו לכיוון בא"ח צנחנים כדי לחתום על נשק ארוך ולהצטרף ללחימה. הוא יצא עם עוד שלושה קצינים מהיישוב שלו בארבעה רכבים נפרדים. בדרך לבסיס, באזור קיבוץ בארי, הם נתקלו במחסום של מחבלים משני צידי הכביש והם פשוט ריססו אותם. הוא נפגע בצוואר, כנראה מרסיס, אבל התקשר לאחראי בטיחות ביישוב שלו, שלח נ.צ. שלו ואמר שהוא חבש את עצמו ופורק רגלית. זה למעשה היה הקשר האחרון איתו. ביום ראשון בערב מצאו את הרכב שלו בצידי הכביש כשהוא מחורר בכדורים. את הכיפה מצאו ליד הרכב ומאה חמישים מטר מהרכב מצאו את הגופה שלו. כנראה שהוא ניהל איתם קרב יריות".

כאמור, לאחרונה החלה המשפחה בניסיון להנציח את אוריאל בכתיבת ספר תורה לזכרו. בהודעה שהוציאה המשפחה נכתב: "המשפחה מזמינה את הציבור להשתתף בזכות ומצוות לזכר רס"ן אוריאל ביבי ז״ל הי"ד. לוחם אשר מת מות גיבורים באותה שבת שחורה, בוקר שמחת תורה, החג שכל כך אהב, שלא נזכה לחגוג שוב באותו האופן. בבוקר ה־7 באוקטובר, כשהגיעו הידיעות על המצב, עזב את ביתו ביישוב שלומית בחבל שלום, הותיר אחריו אישה ושתי בנות במטרה אחת, להגן על המולדת ולהציל כמה שיותר נפשות מישראל ולהילחם במחבלים. אוריאל חרף נפשו בבוקר שמחת תורה ולכן בחרנו להנציח את זכרו של הצדיק הגיבור שלנו שלא זכה להתפלל את תפילת החג  באמצעות ספר תורה אשר יוקדש במיוחד לזכרו".

תרומות ניתן להעביר לחשבון הבנק שנפתח לצורך מטרה נעלה זו: 

ע"ש ציון ביבי – ספר תורה

מספר חשבון – 368079

בנק הפועלים (12)

סניף כפר סבא (627)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר