שמחה לובקו, צילום פרטי
שמחה לובקו, צילום פרטי

בגיל 14 שמחה לובקו עלתה לארץ לבד, עתה היא מלווה חיילות בודדות: "במלחמה הצורך גדול יותר"

מאז תחילת המלחמה, הצורך ב"אח" או "אחות גדולה" הפך משמעותי הרבה יותר. "אני מלווה שתי חיילות מדהימות", אומרת שמחה, "הדרך שלנו בחיים דומה וזה מאפשר לפתח קשר מבין, בגובה העיניים"

פורסם בתאריך: 17.12.23 07:44

-->

החיילת הבודדה שהפכה לאחות גדולה: שמחה לובקו היא שוטרת, תושבת ראשון לציון. במסגרת התנדבותה בעמותת "אח גדול למען חיילים בודדים", היא פועלת לסייע לחיילות וחיילים רבים כל השנה. מאז תחילת המלחמה, הצורך ב"אח" או "אחות גדולה" הפך משמעותי הרבה יותר.

בראשון לציון ובערים רבות נוספות מתגוררים מאות חיילים בודדים שלא בהכרח נולדו וגדלו כאן. רבים מהם עלו ארצה לבד במטרה להתגייס לצה"ל ולבנות את עתידם בישראל. שמחה לובקו היא אחת מהם. היא בת 21 וכשהייתה בת 14 עזבה את כל חייה במוסקבה ועלתה ארצה לגמרי לבד. "לא פחדתי לרגע", היא מדגישה. מאז עלתה ארצה סיימה תיכון, בגרויות והתגייסה לשירות משטרת ישראל כחיילת בודדה. לפני כשנתיים, אביה נפטר ברוסיה אך בשל מגפת הקורונה לא יכלה לנסוע להלווייתו. "זאת סיטואציה מאוד קשה תוך כדי השירות הצבאי, הראש והלב לא במקום אך למרות הכאב הגדול נשארתי בישראל מתוך בחירה לחיות פה את חיי", היא אומרת.

היא אוהבת מוזיקה, והחליטה ללמוד גם את השפה הסינית: "למוזיקה יש מקום מיוחד בחיים שלי", היא מספרת, "אני מנגנת בפסנתר מגיל 7. כשעליתי לארץ בכיתה ט' המשכתי ללמוד מוזיקה ובהמשך עברתי ללמוד פסנתר באקדמיה למוזיקה במקביל לבית ספר וכמובן עשיתי בגרות במוזיקה. לצד זה עשיתי בגרות גם בסינית ועד היום אני ממשיכה ללמוד ולתרגל את השפה המרתקת הזאת".

בזמן השירות הצבאי הצטרפה לעמותת "אח גדול למען חיילים בודדים" הפועלת לחיבור בין חיילים בודדים בשירות סדיר לבודדים משוחררים וקיבלה ליווי וסיוע אישי ממי שעברה דרך דומה לשלה. שמחה מציינת: "הרגשתי אז שאין תחליף למישהי שמבינה את המצב שלי ואוכל להתייעץ ולהיעזר בה במדינה וחברה שאני בקושי מכירה".

 

 

מאז, סיימה את שירות החובה שלה, התחתנה עם בן זוגה והפכה מחיילת בליווי ל"אחות גדולה" בעצמה, שמלווה חיילות בודדות כמוה. זאת לצד עבודתה בתחנת משטרת יבנה. בזמן המלחמה הקשר נהיה חשוב כפליים: "גם לחיילות שאני מלווה אין משפחה בארץ וקשה להיפגש בגלל המצב אבל אנחנו שומרות על קשר טלפוני רציף ומנסות להיפגש ולעזור בכל מה שאפשר, אם זה חוסרים בציוד, מענה ותמיכה רגשית או לשתות קפה כשיש לנו קצת יותר זמן להיות יחד. אני גאה לשלב בין השירות במשטרה לליווי החיילות בזמן מלחמה".

עמותת 'אח גדול למען חיילים בודדים' עונה על הצורך בתמיכה, הכוונה וליווי צעירים בודדים המנסים להשתלב בחברה הישראלית. באמצעות מאות מתנדבים, כולם חיילים בודדים משוחררים, העמותה מפעילה מודל חניכה אישי המעניק לחייל הבודד כלים לבניית חוסן ומסוגלות, הנגשת מידע, מיצוי זכויות, גישור תרבותי ומענה רגשי במצבים בהם החייל הבודד מרגיש לבד. עמותת אח גדול היא זוכת אות נשיא המדינה לארגון מתנדב ואות שרת הקליטה לפעילות פורצת דרך בקליטת עליה.

שמחה, את מי את מלווה כיום?

"אני מלווה שתי חיילות מדהימות. אחת רק סיימה את קורס העברית שנמשך שלושה חודשים ובגלל שגם אני הייתי בקורס הזה, ידעתי איך לתמוך ולסייע לה באתגר הראשון בשירות הצבאי. הדרך שלנו בחיים דומה וזה מאפשר לפתח קשר מבין, בגובה העיניים. כשאנחנו מצליחות להיפגש אז זה יותר משמעותי אבל הקשר יומיומי והידיעה שיש פה מישהי שדואגת ואכפת לה הופכת את הקשר למיוחד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר