בניין עיריית רחובות
בניין עיריית רחובות דוברות העירייה

נלחמים ובוחרים: נקבע מועד לבחירות לרשויות המקומיות

שר הפנים, משה ארבל, הודיע כי החליט לא לדחות פעם נוספת את הבחירות המקומיות. לצד זאת ב-14 רשויות מקומיות שכוללות כ-100 יישובים, יתקיימו הבחירות רק כחמישה חודשים לאחר שהתושבים יחזרו להתגורר ביישובים

פורסם בתאריך: 7.12.23 07:45

-->

נלחמים ובוחרים: למרות המלחמה בעזה ומצב הלחימה בצפון, הבחירות לרשויות המקומיות לא יידחו פעם נוספת ויתקיימו ב- 30 בינואר. כך הודיע ביום שני שר הפנים, ח"כ משה ארבל.

כזכור, הבחירות לרשויות המקומיות היו אמורות להתקיים ב-31 באוקטובר אך נדחו בשלושה חודשים עקב מתקפת החמאס הרצחנית ב-7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל". במכתב שהעביר השר ארבל לח"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, הוא ציין כי על פי חוק ניתן לדחות את הבחירות בחודש נוסף, אך הוא החליט שלא לעשות כך.

השר ארבל הסביר את החלטתו: "לאחר שקיימתי דיון בראשותי עם גורמי מקצוע במשרד הפנים ובחנתי את עמדות גורמי הביטחון כפי שהוצגו לי ועמדתי על ההיתכנות לקיומן של הבחירות במועד האמור במרבית שטח המדינה, ובשים לב ליתן לקיום הבחירות במודן, הגעתי לכלל מסקנה כי אין בכוונתי לפעול לדחיית מועד הבחירות הכלליות".

יחד עם זאת, הוחלט כי ב-14 רשויות מקומיות בדרום הארץ ובצפונה, שכוללים כ-100 יישובים שתושביהם פונו מבתיהם, יתקיימו הבחירות רק כחמישה חודשים לאחר שהתושבים יחזרו להתגורר ביישובים וכי המועד החדש ייקבע לאחר התייעצות עם ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת. מדובר על שתי עיריות: קרית שמונה ושדרות, 9 מועצות אזוריות: אשכול, הגליל העליון, חוף אשקלון, מבואות חרמון, מטה אשר, מעלה יוסף, מרום גליל, שדות נגב ושער הנגב, ו-3 מועצות מקומיות: מטולה, עג'ר ושלומי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר