תרגיל חירום בעיריית רחובות, צילום דוברות העירייה
תרגיל חירום בעיריית רחובות, צילום דוברות העירייה

נפילת טילים, קריסת מבנים, חילוץ לכודים: פיקוד העורף תירגל את צוותי עיריית רחובות

התרגיל דימה מספר אזורי הרס ברחבי העיר כתוצאה מנפילות טילים, תוך הפסקת חשמל ומים, נפגעים וצורך בחילוץ, וכל זאת תוך קושי גדול בתנועה בעיר עקב חסימת צירים

פורסם בתאריך: 29.11.23 08:13

-->

עיריית רחובות ביצעה אתמול (שלישי) תרגיל חירום המדמה נפילת טילים במספר אתרים בעיר. ראש העירייה, רחמים מלול, הוביל תרגיל חירום רחב היקף בשיתוף פיקוד העורף, כלל הגורמים הרלוונטיים בעיריית רחובות וכלל גורמי הביטחון וההצלה – המשטרה, מד"א, כיבוי והצלה ורשות החירום הלאומית. התרגיל דימה את ההתמודדות עם תוצאות נפילת טילים כמו קריסת מבנים בעיר, חסימת צירים, פגיעה בתשתיות, נפגעים ונעדרים.

התרגיל דימה מספר איזורי הרס ברחבי העיר כתוצאה מנפילות טילים, תוך הפסקת חשמל ומים, נפגעים וצורך בחילוץ, וכל זאת תוך קושי גדול בתנועה בעיר עקב חסימת צירים ובעיות בתקשורת. התרגיל נערך על ידי אגף החירום והביטחון בעיריית רחובות, עם כלל בעלי התפקידים הרלוונטיים. בשיתוף נפת השפלה במחוז מרכז וירושלים בפיקוד העורף אשר ניהלו את התרגיל, הכינו את התרחישים השונים ותרגלו את צוותי העירייה בהזרמת ההתרחשויות ואף הצמידו חונכ/ת לכל מכלול. את התרגיל ליוו המפקדים הרלוונטיים מפיקוד העורף המלווים את העיר בשעת חירום: אל"מ אמיר בן דוד מפקד המחוז, אל"מ אופיר כהן, מפקד נפת שפלה, אל"מ משה לוי מפקד יקל"ר וקצינים וקצינות נוספים ששימשו כחונכים.

מלול אמר: "בימים אלה יותר מתמיד ברור כמה חשובה ההיערכות לתרחישי סיכון. עיריית רחובות מתרגלת בשגרה מדי מספר חודשים אולם דווקא עכשיו, חשוב לנצל את הזמן לתרגיל נוסף – כל תרגיל מעלה את הרמה של התפקוד שלנו בזמן אמת, ומשפר עוד יותר את רמת הכשירות. המטרה שלנו היא שעובדינו יידעו להציל חיים בשעת חירום ולהעניק לתושבי העיר את מלוא השירות גם בשעת חירום בעיר, בכל צורה ודרך".

בשבוע שעבר נערך גם תרגיל ליחידת החילוץ העירונית שצפויה לפעול במתן סיוע ראשוני וחילוץ לכודים מאתרי הרס. התרגיל היה רחב היקף בשילוב עם כוחות הביטחון והשיטור העירוני ומתנדבי איחוד הצלה, ודימה תרחיש של חמש נפילות טילים בחמישה אתרי הרס שונים ברחבי העיר, עם לכודים ונפגעים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר