הפגנת הלהט"ב מול הקניון ברחובות (צילום: אוראל רגינסקי)
הפגנת הלהט"ב מול הקניון ברחובות (צילום: אוראל רגינסקי)

צפו: מאות מחברי הקהילה הלהט"בית הפגינו הערב מול הקניון ברחובות

ההפגנה היא תגובה לתקיפה שחווה עדי דוידוב, מאפר ואושיית רשת, ביום שלישי, על ידי קבוצת אנשים שהשליכו אבן לראשו בעודו עומד מחוץ לקניון מאופר ולבוש בבגדים ורודים. אלון אופנהיימר, רכז הקהילה הגאה בעיר: "אנחנו פה כדי שכל להט"ב יוכל לחיות את חייו בצורה בטוחה וחופשית בעיר שלנו"

פורסם בתאריך: 27.7.23 21:25

-->

מאות מחברי קהילת הלהט"ב ותומכים רבים השתתפו הערב (חמישי) בהפגנה במול הקניון ברחובות, עקב מקרה האלימות כלפי צעיר להט"ב בעיר.

עדי דוידוב, מאפר ואושיית רשת, הותקף ביום שלישי על ידי קבוצת אנשים שהשליכו אבן לראשו בעודו עומד מחוץ לקניון מאופר ולבוש בבגדים ורודים. לדברי חברים בקהילה, בתקופה בה נרשמת עליה בלהט"בופוביה ובמקרי אלימות כלפי הקהילה הגאה, התקיפה הקיצונית שחווה דוידוב מסמנת עליית מדרגה ברמת האלימות והסכנה. על פי דוח של העמותה למען הלהט"ב, בחודשים האחרונים נרשם שיא במקרי האלימות והשנאה כלפי הקהילה, ושבועות בודדים לאחר המצעד הגדול ביותר שראתה העיר רחובות, מציאות זו משתקפת גם כאן.

מאות חברי וחברות הקהילה הגאה, תומכים ותומכות, פעילות ופעילי מחאה תושבי העיר וכן מספר חברי מועצה ומועמדים לראשות העיר נוכחים בהפגנה, המתפרשת מקניון רחובות ועד רחבת בנין העירייה. המפגינים הגיעו כשבידיהם דגלי גאווה ודגלי ישראל, מגפונים, תופים ושלטי מחאה. בהפגנה נשמעות קריאות כמו "ההומופוביה מתחילה במסדרונות הממשלה", "גם לטרנס וגם לסיס ביטחון הוא הבסיס" ו-"התשובה לאלימות: מ-ה-פ-כ-ה".

הפגנת הלהט"ב מול הקניון ברחובות (צילום: אוראל רגינסקי)

הפגנת הלהט"ב מול הקניון ברחובות (צילום: אוראל רגינסקי)

ההפגנה אורגנה על ידי חברות קוויר בעיר, קהילה להט"בית רחובותית ועל ידי חברות פורום הלהט"ב העירוני. ארגוני המחאה ברחובות הביעו תמיכה בהפגנה וקראו למפגינים להגיע. "לא ניתן לקולות החשוכים להשתלט על העיר שלנו! מגיע לנו לחיות פה בביטחון, בלי פחד ובלי להתחבא", כך כתבו המארגנות בהודעה שהופצה בדבר ההפגנה.

 

 

אלון אופנהיימר, רכז הקהילה הגאה בעיר: "מהרגע ששמענו על המקרה היה לנו ברור שלא נעבור עליו בשתיקה. נגמר העידן ברחובות שבו מישהו יכול לפגוע בחבר/ת קהילה שלנו ושזה יעבור בשתיקה! אנחנו פה לעמוד על ההגנה של כל להט"ב כדי שיוכל לחיות את חייו בצורה בטוחה וחופשית בעיר שלנו. אני מקווה שהמסר שיגיע לכלל תושבי העיר ומנהיגיה הוא שאלימות היא קו אדום שצריך למתוח בצורה לא מתפשרת. זהו מאבק של כל התושבים ברחובות לחיים בשלום וביטחון".

מטל מיכלבסקי, חברת קהילת קוויר בעיר וממארגנות ההפגנה: "אנחנו כאן הערב כדי לעמוד מאחורי עדי וכדי שכל חבר וחברת קהילה ברחובות יידעו שהם לעולם לא לבד אל מול האלימות והלהט"בופוביה. הקהילה שלנו חזקה ומאוחדת, ואנחנו לא ניכנע ולא נתחבא אל מול קולות חשוכים שהיו רוצים למחוק את הנראות שלנו מהמרחב הציבורי. העיר הזאת, המדינה הזאת, הן הבית של כולנו, ולכולנו מגיע לחיות בהן בביטחון ובחירות. אנחנו נאבקות האחת למען השנייה, למען היכולת שלנו לחיות חיים מלאים וחופשיים מדיכוי ומשטר אלים. נמשיך לבנות עתיד טוב יותר מתוך אמונה שלמה שהמאבק והסולידריות בינינו משנים את המציאות".

זהר בלום, מועמד לראשות העירייה מחזיק תיק החינוך, שנכח בהפגנה: "אני מגנה בתוקף את אירוע התקיפה האלים והמזעזע כלפי עדי דוידוב, צעיר חבר הקהילה הגאה, שהתרחש במרכז העיר רחובות. על רקע התגברות קולות השנאה בחברה הישראלית, לא אתן יד לכך שמקרה האלימות כלפי תושב רחובות וחבר הקהילה הגאה יעבור על סדר היום. אמשיך לפעול בכל דרך להפעלת תכניות למען שוויון לסובלנות במערכת החינוך ולמניעת הכנסת תכנים מסיתים כלפי אוכלוסייה כזו או אחרת לעיר רחובות".

עו"ד יניב מרקוביץ' ועדי דוידוב (צילום: עצמי)

עו"ד יניב מרקוביץ' ועדי דוידוב (צילום: עצמי)

מוקדם יותר היום התייצב לצידו שלל דוידוב עו"ד יניב מרקוביץ' והציע לו את סיועו בטיפול מול משטרת רחובות. עו"ד מרקוביץ' מסר, כי יפנה גם להנהלת הקניון בכל הקשור לאיתור מיידי האבן על ידי מצלמות האבטחה.

מיד עם שובו של דוידוב מריאיון באחד מערוצי הטלוויזיה, הגיע עו"ד מרקוביץ לביתו והביא איתו גם עוגה. "אני מתראיין כדי לעזור לנערים ולנערות הסובלים מהתנכלויות דומות. למרבה הצער, הצעירים הלהט"בים סובלים לא אחת מהתנכלויות כאלה ולא חשים מספיק ביטחון", אמר דוידוב למרקוביץ'.

מרקוביץ': "אני מגנה כל אלימות. אבל אם זריקת האבן מכוונת כלפי צעיר, רק מעצם היותו חבר בקהילה הגאה, יש לגנות זאת בחריפות יתר. המשטרה חייבת לעשות כל מאמץ כדי לאתר את מיידי האבן ולהעמיד אותם לדין. "אמשיך ללוות את עדי ואמשיך לפעול ככל שביכולתי כדי לתמוך בכל קהילה החשה איום".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר