סג"מ ב' מרחובות, מסיים קורס קציני מערך ההגנה האווירית
סג"מ ב' מרחובות, מסיים קורס קציני מערך ההגנה האווירית

"רציתי לגרום להורים שלי גאווה". סג"מ ב' מרחובות סיים את קורס קציני מערך ההגנה האווירית

לפני הגיוס הוא היה מאמן ספורט, בתיכון הרחיב הנדסת תוכנה וחינוך גופני. הוא התגייס לגדוד שמפעיל את מערכת הפטריוט ויצא בהקצאה הראשונה לקצונה. "לקצינים במערך יש יכולות מדהימות", הוא אומר

פורסם בתאריך: 3.7.23 10:00

-->

טקס הסיום של קורס קציני מערך ההגנה האווירית מספר 169 נערך אתמול (ראשון) בבית הספר להגנה אווירית. הטקס נערך בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן ומפקד בית הספר להגנה אווירית, אלוף-משנה קובי רגב. בין המסיימים גם סג"מ ב' מרחובות.

במסגרת השלמת הקצונה הוכשרו הבוגרים במגמות לפי ארבע מערכות הנשק של המערך, כיפת ברזל, קלע דוד, חץ ויהלום. כמו כן למדו ופיתחו מיומנויות רבות בהפעלת מערכות הנשק השונות, לצד עיסוק נרחב בתחום הפיקוד הקרבי. מערך ההגנה האווירית הינו מערך מבצעי שתפקידו להגן על העורף הישראלי ועל נכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל.

סג"מ ב' מרחובות הוא בן 20, ולפני הגיוס היה מאמן ספורט. בין תחביביו גם נגינה על גיטרה. בתיכון הרחיב הנדסת תוכנה וחינוך גופני. סג"מ ב' התגייס להגנה אווירית בנובמבר 2021 ולאחר הטירונות שובץ כלוחם בגדוד 138 המפעיל את פלטפורמת הנשק "יהלום" (פטריוט) – מערכת טילים אמריקאית המיירטת מטוסי ומסוקי קרב, כטמ"מים, רחפנים וכלי טייס אחרים. הוא יצא בהקצאה הראשונה לקורס מפקדים, שם סיים כמצטיין קורס, וההקצאה הראשונה לקצונה.

"מאז ומתמיד רציתי להיות קצין", הוא מספר, "אני בן יחיד, ורציתי לגרום להורים שלי גאווה. אני גם חושב שהמקצוע חשוב מאוד ולקצינים במערך יש יכולות מדהימות". מפקד הסוללה שלו הוא דמות פיקודית המהווה עבורו השראה. "הוא עבר הרבה דברים, בבית ובצבא", מציין סג"מ ב', "אבל הצליח להתמודד עם הבעיות ולהישאר יציב ולדאוג לכולנו".

לסיכום הוא אומר מה המשמעות של להיות לוחם הגנה אווירית עבורו: "אמנם בהתחלה אנחנו לוחמים רגילים, אבל בהמשך מקבלים אחריות ענקית".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר